Groepsreis

  • Frank

    Hoi,

    Ik overweeg naar Australie te gaan in een groepsreis. De voor de hand liggende brochures heb ik in huis. Het lijkt mij alleen leuk om met een internationale groep te gaan. Ik heb wat zitten speuren maar kom niet iets specifieks voor internationale groepen tegen, weten jullie iets?

    Groetjes

    Frank

  • Diana

    Kijk eens op www.wereldcontact.nl

    Ik dacht dat die ook internationale groepsreizen organiseren.

  • Karen

    Hoi Frank, ik heb een paar tours gedaan met Connections Adventures (www.connectionsadventures.com). Ik hou zelf namelijk niet van Nederlandse groepsreizen. Connections vond ik geweldig. Uitstekende gidsen (veel kennis) en leuke groepen. Ik heb de oostkust in 2000 gedaan, de westkust en Tasmanie (zeer de moeite waard) eind 2005. Aan de oostkust heb je in de regel wat grotere groepen dan aan de westkust en Tassie. Ik heb ook leuke verhalen gehoord van Adventure Tours, die eigenlijk een beetje dezelfde tours aanbiedt als Connections. Voor de rest heb je ook nog Trek Australia, Sahara Outback Tours, Wayward (erg leuk was de tour Adelaide - Melbourne), Contiki (biedt ook ongeveer dezelfde reizen aan als Connections en Adventure Tours, maar is meer een partybus). Er zijn er nog veel meer die wat kortere reizen aanbieden.

    succes

    Karen

  • Lucifer

    Je gaat gewoon naar sydney naar een grote backpackers hostel ergens aan zee, ik was in Coogee beach. Er zaten honderden backpackers met hetzelfde idee als jij…Vaak worden er vriendengroepjes gevormd die samen het land door gaan trekken..

    Wees niet bang, als je bier drinkt ben je echt niet alleen daar.

  • Gerrit

    Vorig jaar ben ik in Australië geweest via een internationale groepsreis van inrepidtravel. Je kunt boeken via internet, maar ook via een reisbureau.

    Ze staan in de brochure van discoveryreizen.

    Via internet, kijk dan op www.intrepidtravel.com

    Succes, Gerrit

  • Sabine

    Ik weet niet wat je leeftijd is, maar ik ga volgende maand met een jongerenreis ( 18 - 35 ) van Discovery Reizen. Te vinden via:

    www.discoveryreizen.nl

    Groetjes van

    Sabine

  • tjarda

    En daar kan ik me helemaal bij aan sluiten.

    Ik heb 3 tours met connections gedaan en het was super!! http://tjardaopreis.web-log.nl/tjardaopreis/2005/11/index.html

  • Marlies

    Ik ben ooit met AAT King meegeweest. Perfect! Internationale groepen; bij mij destijds zo'n 10 verschillende. Ik heb een kampeerreis gedaan. Met chauffeur/gids en kokkin. Ontbijt, lunch en diner waren inbegrepen en waren zeer goed verzorgd. Wel werd wat hulp gevraagd bij de voorbereidingen. Ook nog een hoop extraatjes, zoals dagelijks borreltijd met wijn, rosé, chips, kaas, worst. Na een wandeling wachtte de kokkin ons op met limonada, waterijsjes, koekjes o.i.d. 's Avonds ook nog koffie en thee. De reis zelf was verder ook prima, veel gezien. Goede, gemakkelijk op te zetten tenten. Een aanrader.

    http://www.aatkings.com/eu/

  • ingrid

    Ik heb vorig jaar de Oostkust gedaan met Adventure tours en de top end met Connections Adventures!!!

    Nu als je gaat voor “een groepsgevoel” dan ben je met Adventure Tours voor de Oost Kust aan het verkeerde adres!!! Er zijn nog onvoldoende mensen die deze groepsreis boeken en daardoor wordt je samen op de bus gezet met de oz-experience mensen! (wij waten met 6 AT'er en 18 oz-experience mensen die dagelijks wijzigen)

    Op zich niets verkeerd mee maar dit wil zeggen dat je groep alle dagen uit andere mensen bestaat en je niet echt een groepssfeer hebt (in the top end zouden ze wel een afzonderlijke groep vormen) Ook wordt je 's avonds gewoon gedropt in een hostel (niet pre-booked dus slaap je ook zelden op dezelfde kamer als de mensen die wel samen met jou de Adventure tours trip doen) Ik werd in Airlie beach in een kamer gedropt met 7 vreemden terwijl er op de kamer waar de andere van mijn groep sliepen wel nog plaats was!!!

    Ook voor het ontbijt waren er steeds problemen, de voucher waren nog niet gekend door alle hostels!! En mensen die opteren over een dubble room i.p.v de kamer per 4 (soms 8) liggen waken kilometers verder in een ander hostel!!!

    Van connections adventures was ik echter zeer tevreden!!! Ik bent een echte groep; je deelt nooit je kamer met anderen!! Er wordt echt gewerkt aan een groepsgevoel!!

  • Pascalle

    Hoi!

    Ik ben erover aan het denken om met Connection Adventures een rondreis te maken langs de Ooskust van Australie. Kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde leeftijd is van je medereizigers? Ik ben zelf 34 jaar.

    Alvast bedankt!

    Pascalle