Duiken in Australie

  • Bas

    Ik ga na de zomer naar Australie en wil daar graag duiken. Ik kan daar uiteraard binnen 5 dagen mijn PADI halen maar nu is mijn vraag: Is het verstandig om mijn PADI al in Nederland te halen? Dan kan ik daar gelijk zelf duiken, aan de andere kant heb ik daar veel leukere en mooiere omstandigheden om het duiken te leren…

  • Sandman

    Tja, dit weer zo'n leuke discussie worden van voor en tegenstanders.

    Waar is het allemaal afhankelijk van??

    In Nederland kun je je opleiding beter plannen en uitsmeren over een langere periode. ( en gegarandeerde Nederlandse instructie)

    Er zijn mensen die beweren dat een in Nederland gevolgde opleiding beter is en er meer tijd voor uitgetrokken wordt……, misschien wel.

    Wat misschien wel het belangrijkste is, is dat je plezier beleeft na maar ook vooral tijdens je opleiding.

    Persoonlijk heb ik helemaal niets met duiken in het Nederlandse water, maar anderen vinden dit weer fantastisch.

    Ook schijn je ervoor te kunnen kiezen om je theorie in Nederland te halen, en de praktijk in een “warmer” land.

    Zelf heb ik de opleiding gevolgd in hartje zomer en in een warm land, vooral de theorie lessen zijn dan geen pretje.

    Mijn advies?? Loop gewoon eens bij een duikschool (in Nederland) naar binnen, en misschien word je dan zo enthousiast gemaakt dat je het liefst dezelfde week nog wilt beginnen.

    Gr. Klaas

  • ScuBart

    Leer duiken in Nederland. Er wordt over het algemeen veel meer aandacht besteed aan theorie en praktijk. Je leert duiken onder “zwaardere” omstandigheden en je kunt zoals je zegt op lokatie direct gaan genieten.

    www.scubart.nl

  • roel

    Lekker daar halen!!Als je een beetje de tijd hebt tenminste.Maar volgens mij ga jij voor langere tijd?Het bespaart veel geld.Je kan in Town of 1770 al voor 299 dollar (misschien nog wel minder trouwens)je open water halen,waarbij je geloof ik ook nog 2 duiken maakt bij het Lady Musgrave island.En tja,als je alleen een ‘mooi water duiker’ wordt zoals ik alleen op vakanties duik,is je padi meer dan genoeg.Ik heb mijn padi 5jaar geleden op Fitzroy island gehaald en gelijk mijn advanced er achteraan,was ik ik 5 dagen klaar.

  • Kim

    Inderdaad lekker daar halen; tropisch, helder, warm water! Kun je tenminste iets zien… Leuk met een groep leren, hardstikke gezellig! En zo moeilijk is dat hele duiken nou ook weer niet, als je de regels volgt is het makkelijk en veilig!

  • Fabian

    Heej daar,

    Mmm, duiken hier in Oz is goedkoper om te leren. De $300 cursussen zijn goedkoop maar dit zijn dan ook “minder fijne” duiken.

    De werk momenteel voor een duikbedrijf in Oz. Ik heb op Maggi (Magnetic Island) mensen leren duiken voor $290, en nu doe ik het voor $590 in Airlie Beach. De cursus is exact hetzelfde alleen de duiken zijn totaal verschillend. De $590 cursus is het zeker waard, en de $290 vind ik aan de dure kant. Voor 290 krijg je 1 dag in het klaslokaal en zwembad en 4 duiken vanaf Maggi (2 dagen). Voor 590 krijg je dezelfde 1ste dag in een resort en de volgende 2 dagen nemen we je mee op een superboot naar een ponton op het GBR (Knuckle Reef) waar we je voor je 4 duiken meenemen (incl eten drinken etc). Doe je deze trip zelfstandig en wil je duiken, kost dit je voor 1 dag al $295!!!

    NL of Oz, geen idee…. Das meer persoonlijke voorkeur. Ik zou het hier doen.

    Cheers

    Fabian