Naar NZ zonder retourticket?

  • Peter

    Ik vlieg binnenkort naar NZ, Ik weet echter nog niet wanneer ik terugvlieg naar australie en waar naar toe? Weet iemand of er flexibele tickets bestaan die datum en bestemming open laten?

    Of hoe ik anders dit probleem kan oplossen?

  • Petra

    Peter,

    zonder retourticket (of ticket UIT Nieuw Zeeland) kom je het land niet in. Dit wordt zowel bij het inchecken in Australie als bij de douane in NZ nagekeken/gevraagd.

    Tot een paar maanden geleden was dit niet het geval: je kon toen het land in als je voldoende geld had om je verblijf daar te bekostigen en voldoende geld had om een retourticket te kopen. Nu dus niet meer… wij moesten ook op stel en sprong een ticket uit NZ kopen (3 maanden geleden). Balen, want we wisten nog niet wanneer en waarheen, net als jij. Maar je moet dus ‘iets’ boeken.

    Je kunt wel tickets kopen waar je de datum van kunt wijzigen, maar die zijn een stuk duurder dan de goedkope tickets (die je bijvoorbeeld via internet kunt boeken).

    Nog een tip: als je iets via internet boekt, zorg dan dat je een bewijs hebt (print) van die vlucht, compleet met boekingsnummer. Want ook daar wordt naar gevraagd bij het inchecken..

    Succes met deze ongemakkelijke keuze!

    Petra

    www.langevakantie.nl

  • Freek

    Bij het zien van de Nederlandse Nationaliteit was het vreemd dat ik een enkeltje Sydney - Auckland bij Qantas had geboekt. Ik moest bij het inchecken in Sydney direkt m'n retourticket uit NZ (met Malaysia airlines) laten zien. Toen was het oké. Ik denk dat ik problemen had gekregen zonder retourticket.

  • edward maas

    koop evt een goedkoop ticked one way bij virgin blue of jetstar .

    dit zijn bijde low cost airlines ,zo als bij ons bekent easy jet .

    heb je de terug vlucht niet nodig laatje hem vervallen ,in sommige gevallen kan je deze ook met een kleine toeslag omboeken .

    ik heb ook 2x een one way geboekt naar en uit new zealand .

    moest deze wel laten zien bij de incheck van uit sydney en bij de douane in new zealand maar geen probleem .

    sucses