stops tussen Broome en Darwin

  • Ursula

    Hallo allemaal,

    Ik wil graag van jullie horen wat jullie dachten van de plaatsen waar je kunt stoppen/overnachten van Broome naar Darwin (of v.v) zoals:

    Derby

    Fitzroy Crossing

    Halls Creek

    Wyndham

    Kununurra

    Lake Argyle

    Timber Creek

    Pine Creek

    Adelaide river

    Humpty Doo (richting Kakadu)

    Overnachten op camping in camper.

    Groetjes Ursula

  • Patries

    Hoi Ursula,

    wij gaan zelf overnachten op het Tumbling Waters Caravan Park (via google heb je het zo gevonden). Dit ligt bij Berry Springs en het Territory Wildlife Park tussen Darwin en Litchfield in.

    Ziet er erg leuk uit op de website.

    En in Kununurra misschien het Kimberleyland Holiday Park?

    Fitzroy Crossing (Fitzroy River Lodge) gaan wij ook heen (2 nachten). Natuurlijk een boottochtje door Geiki Gorge.

    Halls Creek schijn je over te moeten slaan i.v.m. de overlast van de Aboriginals. Wij rijden dan ook vanaf Fitzroy meteen door naar Kununurra.

    Gr. Patries

  • edwin

    Halls Creek overslaan. Even naar de China Wall en dat is het dan ook zo'n beetje.

    Kimberleyland holiday Park in Kununurra is ons goed bevallen, we hadden er wel een cabin, direct aan het meer.

    Je kunt ook nog overnachten in Turkey Creek en van daar een excursie naar de Bungles. Hier is alleen een roadhouse, motel en camping.

    Wij zijn toen begonnen in Darwin en overnacht in de volgende plaatsen:

    Darwin

    Jabiru (Kakadu)

    Katherine

    Kununurra

    Turkey Creek

    Halls Creek (zou ik niet meer doen)

    Fitzroy Crossing

    Broome

    Gr

    Trudy

  • Ozzie

    Fitzroy crossing stelt niet zoveel voor qua plaats meer een op doortocht stek, wel een aardige camping.

    Timber Creek heeft een roadhouse met campsite, ook een doorgangsplek, wel leuk in de avond als ze krokodillen gaan voeren. Qua omgeving stelt het niet zoveel voor, zelf 1 nacht gestaan op doortocht.

    Kunurra is een leuk plaatsje met een leuke BIG4 camping

    Derby vond ik tegenvallen qua activiteiten, beetje uitgestorven en doods qua camping verder goed te doen.

    Je zou ook Keep River NP kunnen proberen (bushcamping) vond ik erg leuk

    Wyndham schijnt leuk te zijn maar dan kan je net zo goed Kunurra nemen tenzij je over de Gibb River gaat.

    Ik weet niet of je over de Gibb River gaat rijden, zoniet dan zou je een aantal plaatsen als Derby en Wyndham kunnen overslaan. Fitzroy crossing is een goede uitvalsbasis voor Geikie Gorge/Windjana Gorge en Tunnel Creek als je niet van plan bent om over de Gibb River te rijden. Verder zou ik na moeten kijken waar we gestaan hebben….

  • Ursula

    Waarom zou je de volgende keer Halls Creek overslaan. Heb al meerdere berichten gehoord dat er veel overlast zou zijn door Aboriginals maar wat is jullie ervaring hiermee?

    Verder willen wij de route in 3 weken doen, maar als ik zo lees dat jullie (ook de andere prikkers) er niet lang gebleven zijn vraag ik me af of 3 weken niet te lang is.

    Alvast bedankt!

    Ursula

  • Ursula

    Wij willen met een 2wdrive camper gaan. Het eerste stukje Gibb River kunnen we wel, dat is 124 km geloof ik.

    We rijden voor de rest dus gewoon over de bitumen wegen. Derby en Windham pakken we denk ik wel mee omdat je van daaruit ook weer dingen kunt gaan zien.

    Dank je!

    Ursula

  • Ozzie

    Als je per 2WD gaat kan je er voor kiezen om inderdaad vanuit Fitzroy of Derby een tocht te gaan maken. Persoonlijk zou ik dan voor Fitzroy kiezen omdat dit meer in de route ligt.

    Met een 2WD kan je ook makkelijk in bijv Edith Falls overnachten (bitumen toegangsweg) op de camping aan een meertje tussen katherine en pine creek.

    Kijk voor inspiratie eens op:

    http://www.hoekiepoekie.nl/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=Australia2003&id=WANTroute

    Daar staat de route die wij in 2003 van Darwin naar Broome gedaan hebben.

  • edwin

    Halls Creek is maar een heel klein dorpje en niet veel te beleven. Wij hebben ‘s morgens een rondvlucht gemaakt boven de Wolfe Creek Crater en ’s middags naar de China Wall, de rest van de dag hebben we alleen wat rondgehangen.

    Van de Aborigines hebben wij geen last gehad, maar heb wel gehoord dat ze veel overlast bezorgen. Wij zaten net in het hotel waar ze niet mogen komen.

    Wat ons wel opviel, aan de overkant van de weg was een sportveld, daarnaast lagen ontzettend veel lege bierblikjes. Het was afgezet met grote witte keien, daarachter mochten ze komen, ervoor niet. Waarschijnlijk omdat het vanaf de weg dan minder zichtbaar was.

    Er was volgens mij een motel met bar waar de Aborigines wel mogen komen, de camping ligt daar in de buurt als ik me goed herinner.

    Ik zou als ik jullie was doorrijden naar Turkey Creek en dan met een tour naar de Bungles, deze moet je echt niet overslaan. Was wel vroeg vertrekken, 5.30 uur, maar de weg naar de Bungles toe is niet echt geweldig en daar doe je dus ongeveer 3 uur over. Een helicoptervlucht over de Bungles is trouwens ook aan te bevelen.

    3 weken is echt niet te lang, wij hebben er 4 weken over gedaan, lekker relaxed. In Kununurra zijn we 6 dagen gebleven, genoeg te doen, en ik Kakadu 4 dagen.

    Als je vragen hebt, ik hoor het wel.

    Groetjes,

    Trudy

  • Ursula

    G'Day Trudy,

    Hartelijk dank voor je info.Turkey Creek? Zie ik niet op de kaart staan :-), maar ik zie dat McCafferty's er wel stopt.

    We huren 3 weken een camper. We zijn 1 week in Broome en 1 week in Kakadu/Darwin. Onderweg stoppen we voor een paar dagen in Katherine om naar Elsey NP en Edith Falls te gaan. We zijn in 2005 al in Katherine geweest op ons Australie rondje maar hebben dit niet gezien toen…

    Zijn jullie ook naar Gregory NP geweest bij Timber Creek?

    Groetjes Ursula

    www.australian-discovery.nl

    p.s. hebben jullie een website?

  • Ursula

    Dank je voor je info, heb de foto's gezien ;-) hartstikke mooi, dat beloofd nog wat voor onze trip!

    Groetjes Ursula