Leuk resort / cabin gezocht rond trinity beach - palm cove - port douglas

  • Henrike

    In de Nederlandse zomervakantie van 2007 gaan wij naar Oz :-)

    De route is gepland en de binnenlandse vluchten staan vast.

    Vanwege het laagseizoen in Australie en om enigzins flexibiliteit te behouden gaan we ter plaatse ho(s)tels / cabins boeken. Al dan niet via Wotiff of ter plekke.

    Nu is er een uitzondering.

    We komen 24 augustus aan in Cairns om een week uit te rusten van alle opgedane indrukken/ ervaringen. Dus zwemmen, aan het strand liggen, snorkelen, boeken lezen etc.

    In dit deel van Australie is het echter geen laagseizoen.

    Bovendien wil ik hier wel wat meer comfort dan onderweg.

    Ik ben dus gaan zoeken naar accomodaties en het zijn er in deze regio heel erg veel, zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie :-(

    Onze wensen zijn de volgende

    - losstaand huisje / cabin met eigen badkamer / wc

    - jonge kinderen welkom

    - vlakbij of liever nog aan het strand

    - wasvoorzieningen

    - ruim zwembad

    - mogelijkheid tot vissen

    - liefste ook BBQ voorzieningen

    Wie weet er misschien iets leuks?

    Alvast bedankt,

    Henrike

  • Chantal

    Wil je zwemmen en snorkelen in Cairns??? No way! Wel is het het mogelijk om excursies te boeken en dan op het rif wat te snorkelen maar direct vanaf het vaste land kun je vergeten of wil je in die lagoon in het centrum gaan snorkelen ;)

    Cabins op campings bij Cairns liggen toch wat verder van het centrum probeer eens een familie apartement. Wij hebben destijds (sept 2006) in de Cairns Queenslander gezeten. Apartementen complex met eigen keuken/douche en 2 slaapkamers met 4 slaapplekken. Complex heeft zwembad en is van alle basisgemakken voorzien.

    Veel succes met zoeken, Chantal

  • André

    Beste Hendrike,

    Kijk es op de site van Big4 (http://www.big4.com.au) een aanrader. Wij gaan in mei Down Under en zullen bij terugkomst wel even een updat doen.

    Als je de site moet geloven is er veel keuze en zijn de parken erg netjes.

    Veel plezier!

    André

  • Sandman

    Hallo,

    Ik vrees dat het heel moeilijk gaat worden een resort of cabin te vinden die aan al jullie wensen kan voldoen.

    Om te beginnen is Cairns een vrij grote en drukke stad met grote hotels aan de kustlijn.

    Een leuk strand om bijv. te snorkelen “in” Cairns gaat niet lukken, maar er zijn wel heel veel leuke dagtrips naar bijv. Green Island. (wel heel toeristisch overigens)

    Ben je op zoek naar een leuk resort of cabin, dan zul je toch verder buiten Cairns moeten gaan zoeken.

    Mocht je de drukte een beetje achter je willen laten, en vervolgens ook nog dicht bij het strand wil verblijven, dan zou ik idd richting Trinity beach gaan.

    Als je budget toereikend genoeg is, dan is misschien “Kewarra Beach Resort” een goede optie. Vooral na een lange vliegreis is dit echt even genieten/relaxen.

    Bovendien een privé strand!!

    In Port douglas (en Palm cove) zul je overigens meer kans maken om een camping (cabin) te vinden die aan jullie verwachtingen voldoet.

    Normaal adviseer ik mensen te gaan kijken op de Big4 site voor een camping, hier staan (vind ik) de meest keurige campings met zeer uitgebreide faciliteiten. (ook cabins)

    V.w.b. Port douglas zou ik in jouw geval een andere camping nemen. (dichter bij het “leuke”centrum)

    BBQ voorzieningen zijn er overigens overal…..

    Hoop dat je hier iets aan hebt.

    Succes!!

  • Henrike

    Bedankt voor de reacties.

    Ik zoek inderdaad iets in Trinity beach/ Palm Cove / Port douglas en NIET in Cairns (zie ook de header).

    Er zijn helaas niet zoveel Big4 parks daar en dan nog veel te ver van de zee.

    Dat is echt een must met jonge kinderen.

    Kewarra beach ziet er mooi uit, de family rooms, Wallaby Moud, zijn zeker een optie.

    Voor de rest ben ik nog niet iets moois / aantrekkelijks tegengekomen.

    Er zijn heel veel appartementen en dat willen we nu juist niet .

    Mooie kamers / ruimte hoor met alle voorzieningen; maar we houden ook van contact met andere reizigers en geen bar/restaurant oid maakt het zo afstandelijk.

    Nou ja, gewoon niet ons ding dus :-)

    Dus als er nog mensen zijn met leuke lokatie / goede ervaringen , dan hoor ik dat graag!

    Henrike

  • roel

    hallo Henrike,

    Ik weet niet hoe graag jullie willen snorkelen,maar de kustlijn is daar niet geschikt voor.Je zou dan snorkeltrips moeten boeken en die zijn vrij duur.Mooi strand zul je wel tegen komen in de streek waar je voorkeur naar uitgaat.Maar een ‘tropisch heldere blauwe zee’ zoals op luchtfoto's zul je daar niet treffen.Mijn tip is dan een weekje Great Keppel Island,daar kun je ook relatief goedkoop een familie huisje huren op een 3kwartier varen vanuit Cairns.Er is ook een zwembad en je kan er je duikcursus doen en naar lievelust snorkelen voor de deur.Zoek maar op op internet als het je intresant lijkt.

  • roel

    Sorry vergissing ik heb het over Fitzroy Island i.p.v. Great Keppel Island ,wat overigens een nog grotere aanrader is maar dat eiland ligt bij Yeppoon/Rockhampton een ‘stukje’ zuidelijker.