Route (ja weer een!!)

  • Marlon

    Heey Allemaal,

    Hier is er weer een die wil weten of de route wel de juiste is!! Haha

    Ik vertrek 21 september voor een jaar naar Australie!

    Omdat ik toch wat zekerheid wil hebben, vertrek ik met de organisatie Australian Backpackers. Na een aantal uur in het vlieftuig te hebben gezeten, landen we op 22 september in Sydney

    Vanaf het begin dat ik in mn hoofd kreeg om naar Australie te gaan, wil ik een Jilleroocursus gaan doen! Mja ik vind het wel jammer om mn tijdens de vlucht gemaakte vrienden meteen in Sydney achter te laten en de cursus te gaan doen.

    Deze wordt namelijk gegeven in Tamworth, in de buurt van Sydney.

    Nu heb ik het volgende bedacht:

    Sydney - Melbourne - Adelaide - Perth - vlucht terug naar Sydney ( met nieuwjaar in Sydney)

    Dan de cursus en een aantal maanden werken op verschillende boerderijen.

    Half April wil ik weer terug vliegen naar Perth

    Perth - Broome - Darwin - Alice Springs (Uluru) - Cairns - Brisbane - Sydney

    Is het weer in Perth half april al weer wat beter?

    Is er genoeg te zien op de route Sydney - Perth om daar drie maanden over te doen?

    En is 5,5 maand genoeg voor Perth - Sydney?

    Alvast bedankt voor jullie adviezen!!

    Groetjes Marlon

  • Jan

    Volgens mij wel een goede planning.

  • Chantal

    Of het een goede planning is vast wel alleen of er wat van komt???? Mijn ervaring is dat je makkelijk je plannen omgooit en waarom 2x een relatief dure binnelandse vlucht inplannen? Nieuw jaar wordt het overal en ok het zal wel geweldig zijn in Sydney maar als je net wat vrienden hebt gemaakt aan de andere zijde van het land ga je niet snel in je 1-tje terug om oud en nieuw te vieren zonder bekenden!

    In ieder geval veel plezier down under en geniet een beetje van de geweldige no worries instelling van de bewoners en de geweldige natuur!

    Chantal

  • Rudi

    Op zich lijkt mij de planning ook qua tijd ruim en (dus) goed.

    Mijn planning kwam niet helemaal uit maar achteraf was dat maar goed ook. :)

    Het weer in april in Perth is volgens mij heel goed; de grootste warmte is dan juist voorbij maar nog steeds heel aangenaam.

    “genoeg te zien op de route Sydney - Perth om daar drie maanden over te doen?”

    Dat betwijfel ik. Tussen Sydney en Adelaide is stukken meer te zien dan tussen Adelaide en Perth (google op Nullarbor). Daarentegen is het onder Perth wel weer mooi.

    Hoe dan ook een mooie reis toegewenst.

  • Marlonneke

    Heey bedankt voor de reacties!!

    De binnenlandse vluchten zitten bij mn ticket, dus daar hoef ik niets extra's voor te betalen!! Gelukkig kan ik deze data kosteloos wijzigen!

    Aangezien ik een datum moest plannen voor deze binnenlandse vluchten, heb ik ervoor gekozen om nieuwjaar in Perth te vieren, mja kan nog genoeg veranderen!!

    Dat zie ik wel als ik daar ben…!!!

    Heb er in ieder geval super veel zin in!!