Gibb River Road

  • Aly

    Wij (met z'n tweeen) willen graag de Kimberley's ontdekken in een 4wd in de periode van half augustus tot half september .

    We hebben geen ervaring in het rijden van 4wd. Is de Gibb River Road een gevaarlijke weg met veel rivieroversteken? Is dit gebied goed te doen in drie weken met start in Darwin?

    Aly

  • Aly

    …en eigenlijk dezelfde vraag over de route tussen perth en alice springs over de outback road. Met name de rivieroversteken lijken ons spannend. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn de rivieren diep zo aan het einde van de droge periode (?).

  • Ozzie

    De gibb river is in die periode niet echt gevaarlijk omdat het midden in het droge seizoen is. En drie weken lijkt mij voldoende (dwz als je eindigt in broome) vanuit Darwin.

  • sander

    Bedoel je de gunbarrel highway?

    De oversteek van droge rivierbeddingen is niet zo moeilijk, het is daar eerder het gebrek aan water en de remoteness waar je je zorgen (=voorbereiden) om moet maken.

  • Fabian

    Heej,

    Gibb river rd schijnt ongeveer nu open te gaan. Vanaf nu zijn ze de weg aan het “opknappen”. Ik ga het in 1,5 maand doen en kreeg deze info gister van een ozzie uit WA. Hij heeft hem zelf 3x gereden en 3x genoten. Er zijn mensen die hem met 4 reserve banden rijden, een minimum van 2 banden zeker….be prepared!!!! Ik ben benieuwd!

    MZZL

    Fabian