Stel je even voor!

  • Ursula

    Dag Allemaal,

    Ik zat me net te bedenken…

    Er wordt zoveel gepost door mensen met vragen over Australie die er op vakantie gaan, tips krijgen van vele prikbordgangers en vervolgens horen we er niets meer van.

    Ik ben dan best nieuwsgierig hoe het geweest is en of men wat aan onze tips heeft gehad.

    Natuurlijk hebben we ook een australie.reisverhalen.pagina, maar niet iedereen heeft een weblog of website.

    Je kunt bijvoorbeeld in het kort aangeven:

    wie je bent

    (+ evt leeftijd),

    waar je bent geweest

    Wanneer

    Met wie?

    Leukste gezien:

    Minder leuk

    meest bruikbare tips:

    Ik ga in augustus met mijn partner en zal hier dan ook even laten weten hoe het was, met foto's!

    En als Vincent het goed vind mogen we misschien allemaal voor 1 keertje onze website/blogs vermelden als we die hebben omdat daar meestal de uitgebreidere versie van de reisverhalen op staan met meer foto's..

    Leuk idee of niet???

    @ Vincent: Misschien handig als ie dan tijdelijk bovenaan de pagina blijft staan…

  • Vincent

    wie je bent: Vincent 32 jr

    waar je bent geweest: van noord naar zuid en van oost naar west (bijna alles gezien)

    Wanneer: in 1998, 1999, 2001, en 2005

    Met wie? Alleen en met mijn vrouw

    Leukste gezien: Wineglass bay Tasmanië, Whitsundays, Sydney!

    Minder leuk: Surfers Paradise

    meest bruikbare tips: get off the beaten track, volg eens wat anders dan de Lonely Planet, lees je goed in en zoek de bruikbare tips van de ozzies zelf

  • martina

    Wie je bent: Martina, 37 jr

    Waar je bent geweest: Cairns Sydney en over 2 weken starten we met Perth - Darwin

    Wanneer: 2004 en 2008

    Met wie: met partner

    Leukste gezien: Daintree NP, Town of 1770, Bleu Mountains,bushcampings

    Minder leuk: Townsville, Surfers Paradise, Cairns

    Meest bruikbare tips: weblog starten,film op de wegenkaart waar je bent geweest, de locals weten de leuke plekjes te vinden, als de Rangers zeggen: keep an eye on the wether…neem dat ook echt serieus! (wij zaten 2 dagen vast ivm overstroomde rivier, haha)

    PS: Goed idee dit! Leuk!

  • Karen

    Wie je bent: Karen, 36 jaar

    Waar je bent geweest: oost/west/zuid/noord, eigenlijk overal, maar wil graag de mooie plekjes een tweede keer zien.

    Wanneer: 1999/2000, 2005, 2007

    Met wie: alleen, maar eigenlijk reist een backpacker nooit alleen

    Leukste gezien: West Australie (in het bijzonder Karijini NP, The Kimberleys), Kakadu NP, Tasmanië. Sleeping under the stars & hiking.

    Minder leuk: Brisbane, Surfers.

    Meest bruikbare tips: als je veel van een bepaald gebied wilt weten, hoef je niet altijd een reisboek door te lezen, maar boek dan eens een (internationale) groepsreis, de gidsen zijn zo goed op de hoogte en hebben altijd wel een bijzonder verhaal. Daarnaast weten ze de mooie plekjes te vinden, waar niet zoveel toeristen komen. Overnacht eens in een hostel. Bruikbare tips van medereizigers zijn altijd handig. Het oosten van Australie is prachtig, maar vergeet de westkust niet.

  • Ursula

    Ach, ik kan alvast onze vorige trips noemen toch? Misschien kan het nog wijzigen na augustus 2008, wie weet!

    wie je bent

    (+ evt leeftijd), Ursula Visser 40 jaar

    waar je bent geweest:

    2001: Brisbane, Stradbroke Island, Sydney

    2002: Brisbane, Hervey Bay, Coolangatta

    2004-2005: NSW, Qld, ACT, VIC, SA en NT

    Wanneer 2001, 2002 2004/2005

    Met wie? Partner

    Leukste gezien: Halls Gap, Ballonvlucht Alice Springs, Kakadu, Charleville.

    Minder leuk: Dode kakkerlakken in onze kamer in Katherine, de rotzooi aan de kant van de weg in NT. Naar huis gaan :-(

    meest bruikbare tips: bijna alle tips en adviezen van locals, minder drukke steden bezoeken, kleine plaatsjes zijn ook leuk. Een km pas kopen ipv een auto.

  • Margreet

    Wie ben je: Margreet Wever, 63 jaar.

    waar ben je geweest: 1974-10 dagen Sydney tijdens een stopover, 2005-het Rode Hart, de Oostkust en Tasmanië.

    samen met: de echtgenoot.

    het meest genoten van: de gemakkelijke omgang en de plaatselijk adviezen.

    spijt van: afgeslagen uitnodigingen.

    wat zijn de plannen: half augustus weg voor 6 maanden…;-))

    doel deze keer: the GRR, dus van Darwin naar Perth, 7 weken NZ en dan het vuurwerk op de Harbour Bridge en nog een maandje Tasmanië.

    Elke dag, indien mogelijk, lees ik het prikbord en sla op wat voor ons interessant zou kunnen zijn en help anderen met wat wij ervaren hebben.

    Margreet.

    p.s.Ursula, hoort dit eigenlijk niet thuis in het smoelenboek maar dan zonder een smoeltje?

  • Monique

    Hoi,

    wij hebben een jaar geleden een berichtje geplaatst dat als er mensen waren die overnachting zochten in melbourne voor een zacht prijsje (kamer en ontbijt) dat ze bij ons terecht konden in diamond creek. We hebben hier hele leuke reacties op gehad en een behoorlijk aantal mensen wat we niet verwachtten. Heel gezellig allemaal verlopen en leuk voor ons op die manier met NL in contact te blijven. Deze week zitten we in NL en hebben enkele van die bezoekers op gezocht…we houden er leuke kennissen en vrienden aan over…dus wat ons betreft…blijf komen…en mocht je meer willen weten neem contact met ons op!

    Groetjes Ingo en Monique

  • juul

    wie je bent

    (+ evt leeftijd), Jo, 32 jaar

    waar je bent geweest:

    West Australie, woon in Kalgoorlie

    Feb 2007 tot heden

    Met wie? Partner en kinderen

    Leukste gezien: ehm…. als we naar de kust gaan om de zee te zien!

    Minder leuk: Droog, geen groen, wat afgelegen en geen zee/rivier in de buurt

    meest bruikbare tips: Welkom om langs te komen of te overnachten als je in Kalgoorlie bent

  • anne

    wie: Anne, 34 jaar

    waar: Overal (incl. Tassie), behalve in het echte Noorden

    Wanneer: 2001, 2004, 2005, 2007 en als alles goed gaat emigreren we in 2009 naar Perth

    Met wie?: Man

    Leukste gezien: Tassie (m.n. Wineglass Bay, Cradle Mountain), Perth, Sydney

    Minder leuk: Brisbane, Melbourne, Alice

    meest bruikbare tips: Ga eens op een salingtrip langs de Whitsundays met de Solway Lass, super!

    Squidfishing op Tassie

    Cradle Mountain beklimmen via Marion's Lookout.

  • Kirk

    wie: Kirstie, 28 jr

    waar: ACT (Canberra), QLD (Brisbane, Rosewood, Gatton etc) N-QLD (Townsville) , NT (Palmerston, Darwin), W.A (Kimberley, & Mandurah e.o.)

    Wanneer: vanaf 1998\ tot 2008

    Met wie?: voornamelijk alleen maar ook met moeder, broer, zus, ooms, tantes, nichtjes, ex vriend en vrienden

    Leukste gezien: Canberra, heb zelf ANZACS in familie (gehad) dus super interessant ( The Australian War Mem) en een leuke plek voor young single girls (mooie mannen) als je de kans krijgt ga naar Bass in The Grass (Darwin)

    Verder is de Northern Territory de beste plek waar ik ooit gewoond heb, veeel beter dan WA, alleen huizen (kopen/ huren) is er erg prijzig!

    you never never know, if you never never go~! ;)

    Minder leuk; ik ben nog nooit in Melbourne geweest mnaar spreekt mij totaal niet aan, ga volgend jaar vast wel een x voor een cursus maar nu heb ik nog een zwaar vooroordeel dat het niets is. Verder vind ik Perth erg Europees and yuppie. ;(

    meest bruikbare tips: ga eens alleen reizen~! The world is your oyster!