Stel je even voor!

  • Greetje

    Hallo Jo,

    Dat is leuk zeg , een uitnodiging om langs te komen,.

    Wij zijn helemaal gek van Australie en hebben het dan ook al 2 keer bezocht ,

    1x in 2004 en 1 keer in 2006.

    Super , we hebben continu heimwee en zijn dus al weer druk bezig met sparen om in 2009 weer tegaan.

    Onze volgende trip gaat vanuit Perth , en dan de zuidroute rond Kalgoorlie en dan terug naar Perth.

    De 1e reis hebben we de oostkust gedaan en het midden en gevlogen naar perth.

    De 2e reis hebben we per 4 wdr het midden gedaan en de Flinterranges bezocht en zo door naar Alice en Kakadu Darwin en de bocht om naar de westkust tot Perth!

    We willen ook graag Nieuw Zeeland doen , we zien wel .

    Volgens mij woon je wel in een zeer heet gedeelte van Australie en kurkdroog,is het wat uit te houden?

    Hgr ,

    Greetje Gonggrijp.

    juul schreef:

    >

    > wie je bent

    > (+ evt leeftijd), Jo, 32 jaar

    > waar je bent geweest:

    >

    > West Australie, woon in Kalgoorlie

    > Feb 2007 tot heden

    >

    > Met wie? Partner en kinderen

    >

    > Leukste gezien: ehm…. als we naar de kust gaan om de zee te

    > zien!

    >

    > Minder leuk: Droog, geen groen, wat afgelegen en geen

    > zee/rivier in de buurt

    >

    > meest bruikbare tips: Welkom om langs te komen of te

    > overnachten als je in Kalgoorlie bent

  • board-bri

    wie je bent Brigitte de Lange - Elich (tijdens mijn vorige bezoeken van deze pagina was het nog Brigitte Elich

    (+ evt leeftijd), 32 (1976)

    waar je bent geweest Route v brisbane naar cairns langs de kust, great barrier reef, red centre en tot slot ook nog van sydney naar melbourne door het binnen land (en ook nog een stukje v great ocean drive meegepikt)

    Wanneer september/oktober 2006

    Met wie? met mijn newly-wed husband (het was onze honeymoon)

    Leukste gezien: 1 van de top-dingen die we hebben gezien (het zijn er teveel om uit te kiezen zo ongeveer) weedy-sea dragons in Portsea and Rye piers in Port Phillip Bay

    Minder leuk: de eerste echt koude nacht in onze wicked campervan waar we bijna door het roest naar buiten konden kijken (wat een avontuur maar toch wel erg frisjes met het ijs op de ruiten smorgens)

    meest bruikbare tips: stippel van tevoren ruwweg je route uit en regel interne vluchten en duik-live-a-board trips voor vertrek zodat je dat in je route op kan nemen

    we hopen snel nog een keer terug te gaan naar australie het begint in elk geval al weer aardig te kriebelen.

  • Michel Prevo

    Michel Prevo is voor het eerst in maart-april 2005 in Australie geweest!

    G'day, Going Down Under Mate -;) Where are my thongZ!

  • harrie w

    wie je bent: harrie w

    waar je bent geweest: bijna overal

    Wanneer: van okt 1996 tot okt1997 en in 2006 2 maand

    Met wie? alleen heen en met kameraad die er woont in bunbury rondgereist maar was gestart in sydney en naar hem toe gereisd en toen samen verder

    Leukste gezien: te veel om op te noemen voor al de uithoeken en outback plaatsen waar bijna niemand komt vb mt augustes ongeveer 450 km land inwaarts rijden ook door rivieren om berg te zien en beklimmen maar de uitzicht onbetaalbaar hahaha

    Minder leuk: 2 lekke banden op 1 dag in de outback hahaha en de mozzies en de reis terug naar huis

    meest bruikbare tips:maak veel km zodat je veel ziet en zorg dat je xtra benzine bij je hebt voor als je veel de outback in gaat en probeer vooral voor schemer op je bestemming te zijn .want als het tegen donker aan is en in het donker is het moeilijk kangeroes te ontwijken. mijn ervaring zorg dat je contact hebt met locals weten meestal veel te vertellen en neem advies van local gids/parkranger serieus zij weten het beste hoe en wat van de omgeving ook met oog op weersomstandigheden en op gevaar, soms moet je je melden voor je wat gaat ondernemen en als je terug bent weer en dat is voor je eigen veilig heid en niet voor hun plezier.

  • Zonja

    Hoi!

    - Wie: Sonja, 29

    - Waar ben ik geweest:

    * Alice Springs-Darwin-Perth & Sydney in 2002.

    * Sydney-Cairns & Perth: 2003

    * Perth: 2004 (vriendin woont in Perth)

    * Alice Springs-Coober Pedy-Perth & Sydney: dec 06/jan 07

    * Plan is om in 2009 weer te gaan.

    - Met wie: met mijn vriend en sinds het aanzoek in de luchtballon boven Alice: man!

    - Leukste: pffff veel! Maar een van de hoogtepunten: luchtballon boven Alice, niet alleen om het aanzoek, maar ook voor het uitzicht een aanrader! NYE in Sydney, hele westkust, Sydney!, dolfijnen aan de westkust, Sydney!, Fraser Island, Whitsundays, uren rijden en dan opeens Uluru zien, Bondibeach wandeltrip langs de kust en Sydney! Daarnaast vind de mensen, gewoonte, laidback, klimaten heerlijk!

    - Minder leuk: ….kan ik dus niet bedenken!

    Groetjes Sonja

  • Trudy

    Wie: Trudy 43 jaar

    Waar: Cairns - Sydney, Ayers Rock - Darwin, Darwin - Broome

    Wanneer: 2002 en 2004

    Met: man

    Leukste gezien: Purnululu NP, Daintree, Blue Mountains, Whitsunday, Fraser Island

    Minder leuk: Halls Creek

    meest bruikbare tips: advies vragen aan de plaatselijke bevolking, niet te veel willen zien in 1 keer

  • Ilse

    wie je bent : Ilse 30 jr. (1978)

    waar je bent geweest: 1e keer met bus in 6 weken rondje Sydney, Alice, Darwin, Cairns en via de kust en Tamworth weer naar Sydney.

    2e keer in 6 weken sydney trein naar Melbourne, Adelaide en Alice, vliegtuig naar Perth, vliegtuig naar Darwin en vandaar vliegen naar Cairns, vanuit Cairns met camper naar Brisbane en daar weer een vlucht naar Sydney.

    3e keer in 5 weken: camper vanuit Cairns naar Brisbane, vlucht naar Sydney om daar oud en nieuw mee te maken en toen nog met de auto naar Canberra en omgeving.

    Wanneer: 1999 / 2003 / 2005-2006 als alles goed gaat weer in 2010

    Met wie?: 1e keer met 2 ooms en 1 tante 2e en 3e keer met mijn vriend

    Leukste gezien: teveel om op te noemen, zakenmensen die haastig zijn maar stoppen om je de weg te wijzen

    Minder leuk: de dode dieren langs de weg (vooral van Alice naar Uluru)

    meest bruikbare tips: niet alleen de toeristische dingen afgaan. met camper kan je gaan waar je wil

  • Ron

    Wie je bent: Ron (41)

    Waar je bent geweest:

    Augustus-november 2007: Rondreis (vliegtuig/auto) Darwin, Cairns, Alice Springs, Perth. Adelaide, Kangaroo Island, Melbourne, Sydney… vervolgens naar Hawaii, Los Angeles, Las Vegas en San Francisco.

    Binnenkort (september-oktober 2009) met 4WD van Darwin naar Perth (tu)

    Met wie? Partner

    Leukste gezien: Kangaroo Island

    Minder leuk: Creditcard geblokkeerd.

    Meest bruikbare tips: Veel is op internet te lezen, bijna elke dorp (al zijn het maar een paar woningen) hebben al een homepage en folders van je vorige reis doorlezen wat je bv gemist hebt.

  • ien

    oke , wij dan ook ff

    we zijn dus rob en ien berkhout

    zijn 57 en 64 jaar.

    en in 2004 voor de 1e keer naar australie geweest.

    we waren gelijk helemaal gek van het land,

    geland in sydney, en na 2 dagen richting uluru gevlogen.

    een mooie trip met adventure gemaakt, natuurlijk

    de olga,s– uluru–toen richting kings can, en alice springs

    daar zijnw e een paar dagen gebleven, en door naar darwin gevlogen

    camper gehaald en naar katherine,, geweldig genoten.

    terug darwin genoten van de baramundi. en door gevlogen naar cairns

    daar veel gezien, en afgezakt richting brisbane.(met camper)

    maar wel via emerald en roma ,

    jeetje wat een heerlijke tijd.

    we hopen juni 2010 weer terug te gaan , maar dan voor 6 maand..

    we zien er naar uit, maar ook met een raar gevoel, jaja oke weet het,, de kleinkids

    zal ze missen

  • Christophe

    Hallo ik heb deze site gevonden doordat ik reeds op prikbord Namibie & Zuid-Afrika actief ben.

    Ik ben Christophe,40 jaar sinds gisteren (ja het is een klap 40 worden).

    Ik kom hier wat rondneuzen want volgend jaar denken we naar Australie te reizen.

    Voorlopig nog niet te veel plannen maken,we vertrekken binnen 2 weken naar Namibie & Botswana dus zijn daar nu nog mee bezig.Na de reis ga ik jullie hier bestoken met vragen over Australie (grapje).

    Je zal hier dus nog zeker iets van me horen in de toekomst.

    Christophe