Stel je even voor!

  • leon

    Wie je bent:Leon 57 jaar jong!!

    Waar zijn we geweest: Waar niet ! en wel overal, het is zo mooi je raakt nooit uitgekeken in dit land.

    Waneer:1999/2001/2002/2003/2004/2005/2007/2009/ en 2010 gaan wij diagonaal van Perth naar de Tip of de Top( 2e maal de top)dit met vrienden uit Zwitserland. Dit met een 4wd van Kea en Maui.Via Hyden (holland track) Wiluna ,Warburton,Alice,Lawn Hill,Normanton,Coen,Cape York en dan terug naar Cairns .Dit gaat gebeuren vanaf mei tot eind juni is nog minder dan 90 dagen!! Ja wel,we tellen het altijd af.

    Met wie : Mijn partner Evelien.

    Leuks gezien.Alles wel, maar voorkeur is wel WA.

    Minder leuk: Surfers paradise en alles wat met veel toeristen heeft te maken.

  • riankoi

    Hoi wij zijn riankoi, Richard en Anja en gek van Koi….

    Een prachtige hobby die ons als jurylid over de wereld brengt… enkele jaren terug de VS vorig jaar Zuid Afrika en nu dan Australië… We verheugen ons erg op onze reis.. Jaren geleden al 2 keer op het punt gestaan om voor langere tijd naar australië te gaan maar daar kwam steeds wat tussen. Gelukkig gaat het nu dan gebeuren.. 12 mei via dubai naar sydney, waar we een show jureren en verder een kleine week in de buurt zullen blijven, daarna naar Perth ook daar is een koishow, in Perth blijven we 4 dagen, daarna vliegen we naar Adelaide en gaan van daar met een huurauto via de great ocean road naar melbourne, phillip island, canberra naar sydney en dan weer richting huis…

    We zijn ons aan het oriënteren wat leuk is om te doen op onze route en wat we ècht niet mogen overslaan… We hopen op tips en gelukkig leer je een hoop van de verslagen van jullie allen… dank daarvoor…

    groet anja

  • Jolanda

    Voorstellen ……….Ik ben Jolanda, en ga dit jaar samen met mijn man Rene drie maanden naar Aussie. We hebben al heel veel van de moois op deze planeet gezien alleen Aussie daar zijn we nog niet eerder geweest. Dus tips voor jullie hebben we niet. Maar tips en trucs van anderen daar zijn we naar opzoek. Als we terug zijn eind December zullen we zeker onze ervaringen met jullie delen.

    In grote lijnen gaat onze reis er als volgt uitzien, we vliegen op Darwin zijn daar zes dagen en doen daar een georganiseerde tour van vier dagen. Dan vliegen we naar Alice Springs en ook daar doen we een tour van vier dagen. Vervolgens vliegen we naar Darwin en daar hebben we een Spaceship voor 32 dagen we leveren deze in Melbourne weer in. Dan vliegen we naar Hobart voor 13 dagen en gaan we touren met en auto dan terug naar Melbourn om de Spaceship weer op te halen en naar Adelaid te gaan ook 13 dagen dan vliegen we naar Perth voor vier dagen en dan naar huis.

    Voor iedereen die tips voor ons heeft mail deze naar reneenjolanda@hotmail.com

  • Lieve

    Hallo wij zijn Lieve en Stefan,

    we gaan dit jaar weer terug naar Australie en voor de eerste keer naar New Zealand. We hebben zo'n twee jaar terug een half jaar in Sydney gewoond (en elkaar daar leren kennen). We gaan dit jaar voornamelijk de West kust van Australie ontdekken, omdat we de outback en oostkust grotendeels al gedaan hebben. Ook leggen we meer de nadruk op het Zuidereiland van NZ.

    We hebben een geweldige blog, waar je ook al tips uit kunt halen mocht je op reis gaan…of laat wat ideeen achter voor ons!

    Eenmaal op onze reis (vanaf December) kan je alles volgen d.m.v verhalen, foto's en video's:)

    http://www.lievesteef.blogspot.com

    Bedankt en have fun in OZ als je gaat!

    Groetjes,

    Lieve

  • Fay

    Ook ik zal mij even voorstellen: Fay, 36 en de wens om toch op niet al te lange termijn met mijn gezin naar AUS af te reizen voor een mooie vakantie.

    Tips heb ik dus nog niet, maar ik lees mij dankzij alle prikkers veel in !

    Tegen de tijd dat het zover is dat wij tickets kunnen gaan boeken zal ik jullie vast om raad gaan vragen (:D

    Groeten, Fay

  • richardjohanna

    Ik ben Johanna, 27 jaar oud en ik ben werkzaam als juf en als pedagogisch medewerkster op een BSO. Ik heb in 2001-2002 als uitwisselingsstudent in Cairns gewoond. Ik heb de tijd van mijn leven gehad: ik heb met volle teugen genoten van het land, de cultuur en de mensen. Vanaf het moment dat ik in het vliegtuig naar huis stapte, heb ik heimwee gehad. In de tussentijd is mijn gastgezin een keer in Nederland geweest om onze bruiloft bij te wonen en dit jaar gaan mijn man en ik dan eindelijk (terug) naar Australië! We gaan in augustus en september, dik drie weken. We konden helaas niet langer ivm werk.

    Een beknopt overzicht waar ik destijds ben geweest:

    Cairns en omgeving (oa Townsville, Mackay, Atherton Tablelands, Kuranda, Port Douglas, Great Barrier reef, Daintree)

    Charters Towers

    Green Island

    Fitzoy Island

    Magnetic Island

    Vanuit Cairns een grote rondreis gemaakt: oa Rockhampton, Brisbane, Sydney, Broken Hill (bekend van Flying doctors) Coober Pedy, Alice Springs, Uluru, the Olga's, Kings canyon, Tennant Creek, Devils marbles, Mt Isa)

    Mijn tip? Geniet. Geniet van het moment dat je ‘s ochtends opstaat tot het moment dat je ’s avonds je ogen sluit. En neem je tijd, relax. Doen de Ozzies ook!

  • ineke nieuwenburg

    hoi

    Ik ben Ineke, ik ben op zoek naar een hele oude vriendin van mij, zij is naar australie geemigreerd, ik heb haar 33 jaar geleden voor het laatst gezien, het enige wat ik weet is haar meisjesnaam, heb echt alles geprobeerd, haar naam is Ria Seymour, zij ging 33 jaar geleden naar queensland, ik weet, het is zoeken naar een naald in een hooiberg, maar als je niets probeert heb je ook nooit iets.

  • Petra

    Hoi allemaal,

    Ook ik zal me even voorstellen (wellicht een beetje laat….) ik ben Petra en 29 jaar. Ik ben ondertussen 5 keer in australie geweest.

    1e keer 7 weken Darwin (mijn vriend werkte daar toen)

    2e keer van Karratha (WA) via Broom, Cape Levique, Gibb River road, Lake Argyle, Kakatu naar Darwin

    3e keer van karratha naar Exmooth en dan terug via Broom, cape levique, gibb river road, lake argyle, kakatu naar Darwin

    4e keer van Cairns langs de kust en via de Blue Mountens naar Sydney.

    5e keer van Darwin via Kakatu, lake argyle, fritzroy crossing, broome, port smith, broome, cape levique, gibb river road terug naar Darwin

    Waarschijnlijk gaan we volgend jaar weer naar Australie.

    Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag!

    Gr. Petra

  • Janneke

    Hallo,

    Mijn naam is Janneke en samen met mijn man ga ik binnenkort een toertje Australië doen. Lang leve internet, waar veel info te vinden is. Helaas hebben we niet al te veel tijd daar, zodat we onze route goed moeten inplannen. Ik zal ook een draadje beginnen met een vraag die ik heb. Bij terugkomst zal ik ook een link plaatsen naar onze weblog met fotoalbum.

    Groet,

    Janneke

  • sylv

    hoi ik ben sylv

    ik ben net terug uit australie. Heb met een kleine. rondgereisd 3 weken! van brisbane naar sydney. we zijn gekomen tot aan Batemansbay.

    We hebben met een camper gereisd.

    conclusie: 3 weken was eigenlijk veel te kort ;)