Overnachten bij Nederlanders down under?

  • ozzz93

    Hoi allemaal!

    Wij zijn een Dutch Kiwi en een Hollandse meid die een bedrijfje willen opstarten dus we willen graag kijken wat jullie van dit idee vinden.

    Ons idee is om een organisatie te starten om Nederlanders die op reis willen naar Australie (of Nieuw-Zeeland) te linken met Nederlanders die down under wonen.

    Als Nederlanders die down under wonen bijvoorbeeld een vrije slaapkamer hebben, kunnen ze die verhuren aan reizende Nederlanders. Dit kan voor één nachtje zijn, meerdere achtereen of misschien zelfs een hele week, wat jullie beide het beste uitkomt. Zo kunnen Nederlanders op reis in Australie en/of Nieuw-Zeeland goedkoop rondreizen, en onze gastadressen verdienen gemakkelijk en op een leuke manier een zakcentje bij, door hun kamer uit te huren.

    Dit is het idee, hier komt natuurlijk nog veel meer bij kijken en dat zijn we nu allemaal aan het uitzoeken. Nu willen we eerst kijken hoe het idee ontvangen wordt onder de dutch Ozzie's en Nederlandse reizigers, dus geef je mening!

    Als je down under woont, zou jij je vrije kamer willen verhuren voor een paar nachten aan reizigers (inkomsten zullen 25-35 dollar per persoon per nacht zijn!)? En als je een reiziger bent, zou jij overwegen om met onze organisatie te reizen, naast hotels of bed&breakfasts?

    Geef je mening!

    Alvast bedankt!

  • -+Henk+-

    Voor de nederlanders “down under” ter informatie: Zodra je - anders dan het geven van overnachting aan vrienden of familie - op geregelde basis overnachtings mogelijkheden biedt aan derden ben je een “business” en zul je aan een aantal eisen moeten voldoen. Eisen op het gebied van gezondheid en veiligheid (Occupational Health and Safety) en, als je ook ontbijt verschaft eisen van voedselhygiene (in NSW bijv.: de “the NSW Food Regulation 2001 and the Food Safety Standards ANZ”).

    Verder dien je te zorgen voor een voldoende aansprakelijkheidsverzekering die zowel public als product liability dekt.

    Er zijn een aantal “local authorities” die speciale regels hebben opgesteld waar je aan moet voldoen: bouwkundige voorzieningen, voedselhygiene plan, brandveiligheid, enz. enz.

    Over het algemeen is de bureaucratie en het aantal zinnige en onzinnige regels in Australie minstens zo groot zo niet groter dan in Nederland…. Hou daar rekening mee.

  • Theo Jansen

    Het is een uitstekend idee. Hier in Nederland is een organisatie waar wij zelf lid van zijn die “Vrienden op de fiets” genoemd wordt. Wij nemen daar niet alleen gebruik van maar zijn ook een overnachtsadres voor fietsers, wandelaars en soms ook voor automobulisten die hier in de buurt iets gaan bezoeken of wandelen. Voor een overnachting word een vaste prijs van 19 Euro berekend, dit bedrag kan door inflatie wel iets hoger worden, dit wordt door de uitgever beoordeeld. Op het moment heeft Vrienden op Fiets 70.000 donateurs en ongeveer 5000 binnenlandse en buitenlandse overnachting adressen. Voor verdere vragen www.vriendenopdefiets.nl.

    Wat ons zelf betreft, wij worden binnenkort bij famillie en vrienden in Zuid Australia verwacht en ondergebracht, trekken door Australia hebben we al een keer gedaan in 1992. Wij trekken niet zo veel meer. Wij wensen jullie veel succes.

    Theo Jansen

  • monique

    Hoi,

    wij zijn nederlanders die dit al doen, wij bieden nederlanders en andere reizigers aan om bij ons een kamer te huren onder het concept “house -mate” niet als een bedrijf. Wij verhuren kamers op korte en lange termijn en op deze manier zou je potentieel niet onder specifieke voorwaarden vallen.

    Reizigers zijn erg blij met onze service, aangezien we zo ook van het vliegveld halen, tourist info verschaffen en hun vaak op dagtripjes uitnodigen.

    dus ik denk zeker dat t n goed idee is…

    Groetjes

    Monique

  • livadi08@casema.nl

    Hoi Monique,

    Hoe kom ik aan meer info ? Hebben jullie een site ?

    gr Harry

  • Lies

    Hoi Monique!

    Ik zou graag een kamer bij jullie willen huren, begin december (de exacte datum weet ik nog niet). Is dat mogelijk?

    Hoor graag van je!

    Groetjes,

    Lies

  • Veerle

    Hallo Monique,

    Is het nog steeds mogelijk om bij jullie een kamer te huren? Ik verblijf momenteel in Melbourne in een hostel, maar ik zit liever tussen de locals, maakt niet uit waar, dus ik ben precies op zoek naar wat jullie aanbieden. Ik hoor het graag! Veerle

  • Pauline

    Wat een geweldig idee! ik ben momenteel aan het zoeken naar mogelijkheden om in december -medio januari 2013 samen met mijn broer australie te bezoeken. Wij zijn 50 +, hebben in Queensland in de buurt van Cairns, Mackay en Brisbane familie, maar zouden ook graag in het zuiden enkele steden willen bezoeken. Misschien dat op jullie aangeboden wijze reis en verblijf wat prettiger en iets goedkoper kan verlopen dan dat je alles zelf en via reisorganisaties moet uitzoeken en boeken….groet, pauline

  • Matthew

    Hallo mensen!!

    Ik ben een Hollander die woont in Perth en ik ben op zoek naar Hollanders die op vakantie zijn of Hollanders die een tijdelijke woonplaats nodig hebben. Ik heb een 3 kamer woning met alle faciliteiten van dien. Ik vraag 35 dollar per nacht en dat jullie redelijk hygiënisch zijn. En schoon natuurlijk. Mijn telefoon nummer is 0061450120806. Dus als er gegadigden zijn laat het mij vooral weten en waarschijnlijk kan ik helpen. Met vriendelijke groeten Matthew

  • Matthew

    Hallo mensen!!

    Ik ben een Hollander die woont in Perth en ik ben op zoek naar Hollanders die op vakantie zijn of Hollanders die een tijdelijke woonplaats nodig hebben. Ik heb een 3 kamer woning met alle faciliteiten van dien. Ik vraag 35 dollar per nacht en dat jullie redelijk hygiënisch zijn. En schoon natuurlijk. Mijn telefoon nummer is 0061450120806. Dus als er gegadigden zijn laat het mij vooral weten en waarschijnlijk kan ik helpen. Met vriendelijke groeten Matthew!!