Welke vliegtuigmaatschappij

  • Tom1980

    We twijfelen bij welke vliegtuigmaatschappij we de tickets naar AUS, Perth zullen boeken. Daar onze dochter van (dan) 3,5 mee gaat willen we wel comfortabel reizen, daarbij ben ik net als mijn vriendin lang (1.93) We hebben het aanbod beperkt tot 3 maatschappijen, te weten; Singapore Airlines, Malaysia Airlines en Emirates / Quantas. Emirates / Quantas heeft vooralsnog de goedkoopste vluchten.

    Het blijkt dat veel vluchten van Emirates richting AUS deels met de Boeing 777 worden uitgevoerd.

    Op sites als http://www.airlinequality.com/ en http://www.seatguru.com hebben we al wel wat info kunnen vinden.

    We lezen dat Emirates een extra stoel per rij heeft geplaatst in deze toestellen. i.p.v. 3-3-3 zie je nu veel 3-4-3 (dus 10 stoelen per rij) Dit heeft invloed op je eigen ruimte en de ruimte in het gangpad. Heeft iemand hier ook misschien ervaring mee?

  • jaap

    Tom

    1.93 allemachtig ,wat hebben jullie gegeten? ha ha

    ik heb met Singapore Airlines en met Malaysia Airlines en Catey Airline,s ik vond Singapore prima ,er mogenlijkheden bij sommige maatschapijen om bij te betalen voor meer beenruimte, ik zou een tussen stop aanraden in Singapore, je krijgt dan allemaal kado bonnen ,korting op hotels en atracties ik ben er 3 nachten geweest

    verder Malaysia Airline,s heeft aanbiedingen voor bepaalde pierioden steeds voor 3 maanden dacht ik ik heb het ergens gezien op een site , maar waar ? laatste aanbieding zag ik bij Dirk reizen 890 euro

    ben je van plan binnenlandse vluchten mee te boeken?

    Quantas[ Australie airlines heeft het moeilijk de laatste tijd te laat met de concurentie mee gegaan

    succes

    Jaap

  • Joke

    Vraagje: we willen eind van de zomer naar Australie (aug/sep) en hebben (slechts) 3 weken de tijd. Naast een stopover van 1/2 nachten onderweg is ons programma Sydney-Red Centre-Cairns e.o.

    We hopen als het bevalt later en in een ander jaargetijde de ZO kant uitgebreider te doen. Nu dus aantal dagen Sydney, dan 1 week Red Centre en dan een week kust boven Cairns.

    Echter: de enige maatschappij die echt heen Sydney vliegt en terug Cairns met goedkope Qantas vluchten binnenlands is Cathay Pacific. Maar nog duur! Is er iemand die ideetjes heeft om op een andere manier tickets te vinden die goedkoper zijn. Ik zag al wel bijv. Air Asia van/naar Juala Lumpur. Maar Cairns is het probleem. Heel veel van/naar Sydney etc. ook Brisbane eventueel, maar Cairns bijna niet!! Zouden Cairns Sydney kunnen doen en aansluitend terug naar Nederland, maar dan wordt het wel omslachtig en tijdrovend.

    Hoop dat jullie mij kunnen helpen, dank alvast!

  • Rolf Krüger

    Hoi Joke, wij hebben indertijd Cairns-Darwin gedaan en van daar uit weer naar huis,

  • Tom1980

    Ik weet natuurlijk wat duur voor jullie is, maar misschien heb je hier wat aan.

  • Tom1980

    Of deze..

  • Joke

    Hoi Tom, dank je wel. Jammer dat het 2x overstappen is, dat wilden we juist voorkomen. Maar vrees dat het toch zal moeten …Dank voor 't meedenken, we gaan eens nadenken. Groet Joke

  • Jaap

    Joke

    en als je via Engeland vliegt kan je nog en keer overstappen

    succes

    Jaap

  • -+Henk+-

    Tom, waarom steeds via London? LHR (Heathrow) is een van de slechtste europese luchhavens (druk, oud en baggage raakt daar vaak zoek en eindeloos getrek tussen diverse terminals). Er gaan zat vluchten vanaf Schiphol of Brussel rechtstreeks naar de hubs in ZO Azie (Kuala Lumpur, Singapore, Hong Kong en andere zoals Shang Hai of Seoul) en van daar zijn er rechtstreeks vluchten naar Cairns of Darwin en uiteraard Sydney.

    Wij hebben ooit eens via London gevlogen maar nooit weer en als we naar Engeland vliegen proberen we het zo te regelen dat we in Gatwick of Stanstead aankomen.

    Momenteel heeft KLM redelijk voordelige aanbiedingen en kun je via een ZO Azie hub met Cathay P of Malaysia Airlines naar of van Cairns. Wij vliegen dit jaar naar Amsterdam via Shang Hai met KLM (eerste stuk met China air) en terug via Tokyo met voor het laatste stuk Qantas.