Vragen,vragen vragen

  • Marg

    Wie maakt mij enthousiast en heeft antwoord op mijn vragen??

    Jarenlang(20-30 jaar.Ik ben 60) stond Australië bovenaan mijn verlanglijstje, maar nu ik eindelijk de kans krijg weet ik het niet zo goed. Ik word maar niet enthousiast. Natuurlijk zie ik veel mooie foto’s en lees ik enthousiaste verhalen maar als ik naar het prijskaartje kijk wat daar aan hangt twijfel ik enorm.De bedoeling is in november 2014, 4 weken naar de Austalie te gaan met als uitgangspunt Brisbane omdat we daar op familie bezoek gaan. Brisbane is niet per definitie het start of eindpunt maar moet wel in het programma zitten.

    Ik heb al begrepen dat we dan beter van Noord naar Zuid kunnen gaan, maar ik vraag me af of we niet toch iets van de westkust kunnen meenemen en dan via een binnenlandse vlucht naar de oostkust.

    Wat ik graag wil weten:

    hoe zit het met het levensonderhoud . Ik hoor niet anders dan dat Australie zo duur is.

    Behalve de hostels die uitgesloten zijn, kun je natuurlijk een camper huren maar hoe zit het met hotels. B&B misschien of andere mogelijk heden. Het hoeft niet luxe te zijn als het maar een eigen slaapplek is. Benzine is niet al te prijzig begrijp ik maar hoe zit het bijvoorbeeld met de camping kosten.

    Wat is een mooie route . We houden van woestijn, willen wel snorkelen, leuke dorpjes zien en natuurlijk veel natuur met koala’s en kangoeroes.

    Ik hoor het graag.

    Grt. Marg

  • Frank

    Als je niet enthousiast wordt van Oz, waarom dan toch proberen je door anderen over de streep te laten trekken?

    Het lijkt me dat je familie een heel goed antwoord kan geven op je vragen, zij wonen er immers!!

    Zou je toch gaan dan zou ik me met 4 weken beperken tot een deel van NSW en QLD en Brisbane/de familie als begin- en eindpunt gebruiken.

    De combinatie woestijn en snorkelen bijv. Red Centre en GB Reef is mogelijk maar is niet te doen in maar een paar weken laat staan deels de westkust erbij doen.

    Je komt dan automatisch bij binnenlandse vluchten uit en die zorgen er natuurlijk voor dat er meer flappen uit je portemonnee zullen vliegen. :D

    Wij reisden tijdens één van onze vakanties 3 weken rond in het achterland van Brisbane/Sunshine Coast welke periode we moeiteloos konden invullen want er viel/valt daar heel veel te zien.

  • Marg

    Misschien is mijn vraag niet helemaal juist.

    Ik wil heel graag naar Australië maar ik schrok van het prijskaartje

    En wat de familie betreft; dat is een nichtje die er net 3 maanden heeft rondgetrokken, volgende maand voor een jaar terug gaat en hopeloos verliefd is, dus niet helemaal aanspreekbaar ;)

    Over het algemeen krijg ik wel snel een idee over de reis/route die ik wil maken Als ik in gidsen en op internet rondkijk dan zie enorm veel extra's in de vorm excursie's e.d. dat ik door de bomen het bos niet meer zie en dus ook niet echt een kostenplaatje kan maken.

    Maar heb je geen reisverslag bijgehouden over die 3 weken achterland. Ik sta voor alles open.

  • Marjan

    Hallo Marg

    Gewoon voor een camper gaan, als je het tenminste niet erg vindt om zelf voor je eten te zorgen. Zo spaar je wel restaurantkosten uit. Campings zijn o.h.a niet zo duur, tenzij je de grote van Big4 neemt. Wij gingen ook vaak op bushcamps, heb je meestal alleen geen douches. De meeste Camps hebben bbq-units. Je legt er een flinke lap vis/vlees op, een gevulde sla en evt. Nog wat aardappeltjes of rijst erbij en je bent voor een paar dollar klaar!

    Ik zou voor die 4 weken beperken tot Queensland. Je kunt vliegen op Cairns, daar de camper ophalen, bv eerst noordelijk naar Cape Tribulation gaan, daar snorkelen en je kunt daar ook nog andere activiteiten ondernemen. Daarna richting Brisbane. Er is zoveel te zien onderweg! Hoogtepunten vonden wij toen kamperen in Etty Bay, Bowling Green Bay NP en Eungella NP, dit is allemaal min of meer langs de kust.

    Veel succes met plannen!B)

  • Margreet

    Vergeet niet dat in november het natte seizoen al is begonnen en heel veel dingen in het noorden gesloten of niet bereikbaar zijn. Mij lijkt van Brisbane naar Sydney via het achterland.

    Nog even en wij zijn weer terug in de lage landen en niet meer afhankelijk van Wifi, kunnen dan sneller reageren.

    Stuur anders maar je gegevens alvast maar door, dan kunnen we rechtstreeks mailen als je dat wilt.

    Weet wel dat wij liefhebbers van de campervan zijn, koken ok in de campervan of in de campingkeuken.

    Groetjes, Margreet nu nog in Perth.