Outback oost Austrlie

  • Enrico

    Hi,

    Wij gaan as mei een mooie reis maken in oost Australie met de camper en onze zoon van 3.

    na een verblijf van een paar dagen Sydney, vliegen we naar Ballina om daar de camper op te halen en en dan op ons tempo naar Palm cove te rijden, hiervoor hebben wij 28 dagen de tijd.

    Wij willen ook graag een stukje outback mee nemen, maar dit kost ons wel veel reistijd.

    mijn vraag is dan ook, hebben jullie ervaring hiermee? En wat raadt je ons aan, liever vanaf Bundaberg naar Emerald en van daaruit door naar Mackay, of toch Undara Volcanic National Park?

    naar mijn idee is het laatse wat minder ver rijden, maar is dat ook de moeite waard?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    mvg,

    Enrico

  • Marcel

    Enrico,

    Ik vond Undara Volcanic National Park mooi, maar Carnervon Gorge eigenlijk nog mooier en meer outback. Maar goed, het is wel even goed plannen als je met een kind van 3 jaar op pad gaat. Je kan wel lange reisdagen maken maar echt aangenaam is dat dan niet voor die kleine.

    Bovendien, ik denk dat je door het zover naar het binnenland afreizen weer iets leuks aan de oostkust moet afstrepen. Als het je eerste keer naar Australië is zou ik mij daar op focussen en lekker rustig langs de kust reizen en de volgende keer voor een Outback ervaring gaan.

    Mijn vrouw en ik gaan bijvoorbeeld over 2 jaar in 5 weken tijd van Darwin naar Broome over de Gibb River Road. Is wellicht een leuke tip voor de volgende keer.

    Maar goed, jij bent zelf natuurlijk de enige die kan inschatten of je kleine man wat langer in de auto kan zitten.

    Ik wens je in elk geval een mooie trip!

    Groet,

    Marcel