Mobiel bereik

  • Ton

    Over vijf weken vertrekken wij naar Darwin voor ruwweg een rondje Darwin - Litchfield - Katherine - Gibb River Road - Broome - Bungle Bungle - Kakadu - Darwin. Kan iemand mij vertellen of ik daar nog iets aan mijn mobiel heb of wat anders de beste communicaiemiddelen zijn?

    bvd,

    Ton

  • Jaap

    Ton

    er zijn wel oplossingen

    maar ik gebruik vaak een telefoon kaart

    vanaf 5 ausd kan je wel een paar honderd gesprekken voeren naar Nederland

    groet

    Jaap

  • Ton

    Hoi Jaap,

    Wat voor kaart is dat dan?

  • Margreet

    Als jij jouw Nederlandse simcard gaat gebruiken, betaal je je blauw, door de roamingkosten.

    Wij kopen altijd een Australische simcard. Telstra heeft de grootste dekking.

    Jammer genoeg was bij de meest recente reis ons mobieltje (2008) te oud voor de huidige simcards.

    Wij moesten dus ook een nieuw mobieltje kopen.

    Bij sommige mobieltjes zitten alle contactgegevens in het mobieltje opgeslagen en bij andere staan die gegevens op de simcard.

    Denk er wel om dat je de gewone Nederlandse nummers niet zonder meer kunt gebruiken, daar moet +31 voor en dan de 0 voor de 6 weg, dan heb je het internationale nummer.

    Margreet.

  • Jaap

    Hallo Ton

    een telefoon kaart a 5 ausd of 10 ausd koop je bijvoorbeeld waar ze kranten verkopen en of een kiosk

    ik kocht er vorig jaar 1 van 5 ausd en ik heb nog circa 50 min over, uit mijn hoofd zat er ongv meer als 300 min op

    je kan de kaart in je hotel of in een telefooncel gebruiken even de code krassen en je kan hem gebruiken

    bij elke stad in Australie staat een ander nummer, je betaalt iets van 40 cent voor het eerste contact

    ik heb wel gesprekken van 30 min gevoerd met Nederland goedkoper kan het niet

    succes

    Jaap

  • Peter W

    > iets aan mijn mobiel heb of wat anders de beste communicatiemiddelen zijn?

    In onze geringe ervaring hadden we practisch altijd 's avond in een stad(je) 3G Telstra ontvangst. Enige uitzondering was Bedourie,QLD. Bereik in NA verwacht ik ongeveer tot paar km buiten stadsgrenzen en beste comm onderweg is dan via: UHF (Google op: Australia UHF repeater en bedenk dat je tot +/- 30km vanaf een repeater nog ontvangst hebt) Of een SAT-phone. Geen zaken die veel mensen bij zich hebben.

  • Ineke

    Beste Ton,

    Omdat wij na jullie ongeveer hetzelfde rondje, maken was ik ook al op zoek gegaan naar informatie.

    Dit is wat ik heb kunnen vinden:

    - Telstra mobiel bereik: Telstra kaart mobiel bereik

    - Lijst met plaatsen langs de Gibb River Road waar je gebruik kan maken van een publieke telefoon:Kimberleyaustraliaguide.com

    - Op de site van Aussiebudgetcamps (op zich al een goede site voor het vinden van kampeerplekken). Bij elke kampeerplaats staat aangegeven of en hoe je kan bellen.

    Wij waren van plan een PhoneAway® pre-paid calling card aan te schaffen van Telstar. Details hierover vindt je ook op de site van Telstar: .Telstra.com. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Fijne reis.

    We horen graag jullie verhalen als je terug bent.

    Met vriendelijke groeten, Ineke

  • Ton

    Heeft er ook iemand ervaring met een prepaid kaartje voor onze Ipad?

  • -+Henk+-

    Wij hebben een pre paid kaart voor onze iPad van Telstra en die is een jaar geldig. (12 Gb voor $ 180) Maar je kunt op hetzelfde sort kaart ook voor een maand of een aantal Gb's bijladen. Kijk maar eens op: http://www.telstra.com.au/tablets/prepaid-for-tablets/#tab-pre-paid-for-tablets

    Telstra heft de beste dekking door heel Australie, vandaar dat we die hebben genomen.