adelaide naar melbourne met auto

  • Marcel

    @ Jaap.

    Kleine correctie. De Hunter Valley ligt niet in de buurt van Melbourne maar juist in de buurt van Sydney.

    In Melbourne heb je ook wijnstreken zoals: Yarra Valley (meest bekend), Mornington Peninsula (ook mooi NP, als je van natuur houdt), Geelong Wine Region, Sunbury Wine Region en de Macedon Ranges wine region (ook redelijk bekend en leuk).

    Mvg,

    Marcel

  • Jaap

    hoi Marcel

    Groot gelijk

    ik ben er not bene in alle bij een paar keer geweest

    bij Yarra Valley heb te veel chocolade gegeten

    bedankt voor de reactie

    groet

    Jaap

  • Louise

    hoi jaap,

    op maandag 22 dec. de 4de dag dat we daar zijn, huren we een auto en gaan we naar blue mountains. We overnachten dan ergens onderweg op de terugweg van de blue mountains We gaan dan richting canberra of richting kust. Dus we hebben 3 volle dagen in sydney. We zitten liever wat langer in melbourne. En we hebben toevallig van de week een hotel geboekt in Sydney, in Potts Point. Vrienden van één vande meiden die ook mee reist, wonen in Sydney en hebben een boot, dus al een dag gepland om een dagje op boot te gaan met hun door de haven en wat al nog niet meer. Je moet altijd dingen selecteren en je kunt nu eenmaal niet alles. maar we hebben er zin in! Voorpret is ook leuk, helemaal als je leuke tips krijgt via dit forum!

  • Louise

    oja, we vliegen met de Emiraten. Amsterdam-Dubai-Sydney en terug Melbourne-dubai-Amsterdam

    Alle vluchten met de airbus 380

    en hobart-adelaide gaat via melbourne, of sydney. we vliegen met virgin australie via melbourne. gister geboekt

    Salamanca market gaat m niet worden. we doen de tour van di 30 dec tot zo. 4 jan.

    Met een internationale groep van ong. 18 man ofzo. lijkt me leuk, hoeven dan 6 dagen even niets te regelen ;-)

    en we zitten daar met oud en nieuwe, ben benieuwd

  • -+Henk+-

    Als je in vanuit Sydney naar “de kust” wilt zou je kunnen overwegen om Port Stephens te bezoeken (Nelson Bay en omgeving. Het ligt ca. 2.5 - 3 uur rijden van Sydney (naar het Noorden) en van daar uit kun je ook een dag trip maken naar de Hunter Valley, waar veel wijngaarden zijn (proeverijen, restaurants, leuke winkletjes en een mooie tuin: de Hunter Valley Garden in Pokolbin. Op weg naar de Hunter kom je door historisch Maitland (met een originele gavangenis - open voor bezoekers.

    In Nelson Bay zelf kun je rond die tijd dolfijnen spotten - helaas zijn de walvissen er dan niet (wel van mei tot October).

    Canberra is - voor wie iets over Australie wil leren - een heel interesante stad. In de eerste plaats natuurlijk het Parlements gebouw (het nieuwe) met interessante architectuur. Maar ook “Old Parliament House” is de moeite waard al was het maar om het contrast. Verder het indrukwekkende War Memorial het National Museum en het Questacon, de ambassade wijk en de vele parken waar je ook prima kunt fietsen.

    In Sydney zelf moet je zeker een boottrip maken: georganiseerd bijv. met Captain Cook cruises of gewoon op de ferry stappen bijv. naar Manly. Met een georganiseerde cruise kom je op meer plaatsen, Verder is het Powerhouse Museum heel boeiend. Met de bus kun je naar Bondi Beach en dan op de terugweg stoppen in Bondi Junction om een kijkje te nemen in een heel groot winkelcentrum. Ik denk dat de bus naar Bondi stopt vlak bij jullie hotel in Potts Point (wat weer tegen de “rosse buurt van Sydney” Kings Cross aan ligt.)

    Sydney heft een schitterende dierentuin: Taronga Zoo waar de gorilla familie afstamt van de gorillas van Apenheul in Apeldoorn (geemigreerd in 1995 in hetzeldfe vliegtuig van de KLM waar wij in zaten…. :) ) (fotos op mijn Flickr site: https://www.flickr.com/photos/vk2gwk/sets/72157628041716604/

    Een wandeling door het centrum van Sydney: Wandelend, vanaf Potts Point richting de stad kom je langs de marine basis Woolloomoolu en door de Botanic Gardens richting Opera House. Vandaar langs Circular Quay naar "The Rocks (leuke winkeltjes) en vervolgens via George of Pitt Street naar Centre Point (de hoge TV toren in het centrum - midden in een winkelcentrum, dan naar het Queen Victoria Building - QVB (daar achter light het Stadhuis van Sydney). vanaf QVB naar Darling Harbour en door de Chinese tuin. Vervolgens met de bus (o.i.d.) terug naar je hotel, want tegendie tijd ben je het wel zat… :) Indien niet dan via Hyde Park en Maquarie Street (Staats Parlements gebouwen), De Munt en de State Library en Kings Cross terug naar Potts Point.

    Veel plezier.

  • Jaap

    Hoi Henk - Louise

    Ja Henk weer Fantastisch wat je allemaal op noemt ik krijg weer veel zin.

    alleen de dames hebben maar circa 3 dagen in Sydney?

    en je noemde Potts Point inderdaad een geweldige buurt, ik logeer meestal in een zijstraat daar Springfield. AV

    bij de geweldige Fontein, elk weekend een leuke markt, vlak bij dat Mega reclame bord van Coca Cola

    ik heb je foto site al een paar keer gezien

    Met Vr. Gr

    Jaap