Geld wisselen

  • Pieter

    Over anderhalve week ga ik weer naar Australië. Voor de eerste paar dagen wil ik graag €500 meenemen. Als ik naar de wisselkoers kijk is het resultaat 719 Australische dollar. Als ik bij de GWK mijn 500 euro's wissel krijg ik 639 dollar. Daar blijft héél wat aan de strijkstok hangen. Mijn vraag is: zou ik misschien beter gelijk als ik aankom in Australië kunnen gaan pinnen?? Krijg ik dan meer dollars voor mijn euro's?

    Pieter

  • leon

    gelijk bij aankomst op het vliegveld naar een ATM zoeken en met de bankpas pinnen. dat is het goedkoopst . niet met een creditcard doen.

  • Franziska Ott

    Bij aankomst pinnen is inderdaad meestal de goedkoopste oplossing. Denk er wel om, dat je bij sommige banken de bankpas eerst moet activeren, om ook buiten Europa te kunnen pinnen.

  • brenda

    Wij pinden van de week aud 300 en er werd eur 209 afgeschreven van onze ing rekening

  • Pieter

    Bedankt voor de antwoorden. Ik ga gewoon in Australië (Perth) geld wisselen, en dan zie ik wel hoeveel er afgeschreven wordt. Maar goed, hoe het ook zal zijn, ik laat mijn 5 weekjes vakantie er niet door verknallen. Ik ga gewoon lekker genieten.

    Pieter

  • Vincent (australie)

    Jammer genoeg zit er op dit forum geen Like knop! Maar je hebt volledig gelijk Genieten!!! met een Hoofdletter.

  • Pieter

    Dank je wel Vincent. Gaat zeker lukken. We gaan de Gibb river road doen, en de rest van de Kimberley's natuurlijk. Daarna weer terug naar Perth. Nog even langs bij Ningaloo. Lekker in de zee zwemmen. En snorkelen.