waar toeristenvisum aanvragen?

  • evelinevanes@hotmail.com

    Hallo,

    Ik ben bezig om online een toeristenvisum aan te vragen en ik kom bij allerlei bemiddelingsbedrijfjes terecht. Maakt het nog uit waar ik dit regel? De bemiddelingskosten varieren…

    Ik begreep dat het bij Eta zelf niet rechtstreeks lukt vanuit Nederland…

    Alvast bedankt…

  • WillV

    Als je op onderstaande link klikt dan zit je gelijk goed. Als je tenminste een Nederlands paspoort hebt en niet langer dan 3 maanden op vakantie wilt. Je hebt helemaal geen bemiddelingsbedrijf nodig. Een ETA is tegenwoordig voor een andere groep personen.

    link:

    http://www.immi.gov.au/Services/Pages/evisitor-online-applications.aspx

    Succes met de aanvraag.

  • evelinevanes@hotmail.com

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Ik ben er inmiddels mee aan de slag geweest en heb alles ingevuld en verstuurd.

    Ik heb nu in scherm bevestigd gekregen dat het ingediend is.

    Krijg ik dan per mail een bevestiging dat het goed gekeurd is, en op welke termijn?

  • Vincent (australie)

    Als het goed is heb je een Immi Account aangemaakt, daarmee kun je de status van de aanvraag volgen. Inloggen kan via deze site: https://online.immi.gov.au/lusc/login

  • evelinevanes@hotmail.com

    Ik kom op de één of andere manier niet meer ingelogd… maar krijg ook geen mail als ik het formulier van vergeten password invul…

    Terwijl ik echt zeker weet dat ik de goede gegevens invul…

    Ik heb inmiddels wel een 6 kantjes lange bijlage in mijn mail ontvangen waarin volgens mij het visum verwerkt is. Is dat alles wat ik nodig heb en moet dat gewoon mee tijdens de reis?

  • dicki@absoluut.org

    Hoi Eveline,

    Klopt het dat die gratis versie voldoende is om het land binnen te mogen? Ik heb zojuist namelijk ook daar mijn visa aangevraagd en heb niet hoeven te betalen.

    heb je je visa al goedgekeurd gekregen?

    Goede reis,

  • P@ul

    Inmiddels ook weer een toeristenvisum aangevraagd via www.immi.gov.au .

    Eveline zal inmiddels alles wel afgehandeld hebben.

    Voor diegenen die nog moeten (voor de eerste keer):

    Niet naar een bemiddelingsbureau gaan maar rechtstreeks naar www.immi.gov.au

    Aanvragen eVisitor visum

    Er zijn geen kosten aan verbonden

    Ik weet niet of het de eerste keer langer duurt, maar wij gaan al vele jaren en in minder dan een uur na de aanvraag hebben wij het visum binnen

    Je hoeft niets mee te nemen. Het visum is elektronisch gebonden aan je paspoort. Het wordt zowel bij vertrek op Schiphol als bij aankomst in Australië gecontroleerd aan de hand van het paspoort nummer.

    Bij aankomst en vertrek in Australië krijg je een stempel in je paspoort.

  • evelinevanes@hotmail.com

    Ik heb per ongeluk een verkeerde postcode ingevuld. Ik kan dit wijzigen met een 1022 formulier als ik het goed heb gelezen, maar waar kan ik dat heen sturen?

  • P@ul

    Volgens mij gaat het om formulier 929: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/929.pdf

    Je kunt het m.i. sturen naar één van de in het formulier vermelde adressen.

    Wellicht werkt het via de ambassade ook.

    Mogelijk werkt <929.update@dfat.gov.au> ook nog. Je kunt het proberen.