Appartement in Melbourne via Rejuvenate Stays

  • Louise

    Heeft er iemand ervringen met het huren van appartementen via Rejuvenate Stays? Is volgens mij net zoiets als airbnb. Heb met beiden geen ervaring.

    Heb nl leuk appartement gezien in Melbourne. Wel moet je de helft meteen betalen en de andere helft een maand voordat je arriveert.

    Ga er vanuit dat dit betrouwbaar is, maar ben toch benieuwd of er mensen zijn die hier al wat bekender mee zijn.

    Groet Louise

  • Vincent (australie)

    Ik vind het er persoonlijk een beetje vaag uit zien.Het telefoonnummer op de site is een mobiel nummer (04 is altijd de prefix voor een GSM) de Facebook pagina is redelijk amateuristisch. Ik heb recentelijk via AirBnB geboekt (niet in Australië) en dat is ontzettend goed bevallen en ik kreeg er een veilig gevoel bij. Je betaald een klein deel aan als een soort van bevestiging en pas bij aankomst (die je zelf online moet bevestigen) wordt het restant van het bedrag van de creditcard afgeschreven en aan de huurder overgemaakt.

    Voor appartementen in Melbourne zou je ook op http://www.stayz.com kunnen kijken.

  • Louise

    deze website is under construction. is het stays met een s mischien?

    en een mevrouw die een appartement verhuurt vis airbnb, verhuurt hetzelfde appartement via juvenate stays. alleen via airbnb is het duurder, omdat ze daar commisie erop gooien.

    ik vind t iid vaag, dat je zoveel geld up front moet betalen.

    dit aapartement heb ik gezien, wat ons leuk lijkt

    http://www.rejuvenatestays.com/property/?id=1638

  • Jaap

    Louise

    heb je al via Booking.com geprobeerd? daarmee kan je vaak pas ter plaatse betalen!

    Caulfield is een aardig plaatsje, heb je een auto daar ? in Melbourne is het duur parkeren

    er is een bekende Universiteit

    met de trein is het circa 20 min naar het centrum van Melbourne

    er gaat ook een tram naar de city, s,avonds wel even kijken tot hoe laat ze rijden

    een nadeel is als je in Melbourne een trip boekt moet je naar Melbourne ,ze komen niet naar Caulfield

    succes

    Jaap

  • Jaap

    Louise

    PS

    Home Away hoor ik ook goede berichten van

    even naar de site, en de plaats waar je wilt huren in tikken

    groet

    Jaap

  • Louise

    heb ook bij booking.com gekeken, je wilt niet weten wat ik allemaal heb bekeken, haha heb wel iets gezien, (in st. kilda, leuke wijk volgens mij) maar ja, we gaan met zijn vieren, dus er zijn wensen van bepaalde mensen, ;-)

    via airbnb is t ook vooraf betalen, net als bij juvenate stays. maar dat zijn toch leuker appartenementen dan bij booking.com.

    we willen wel een buiten hebben, zodat we gewoon lekker buiten kunnen zitten en de bbq aan kunnen doen.

    na deze week gaan we beslissen, want het raakt anders vol.

    we huren in melbourne geen auto, bij dat appartement in Caulfield stopt er een tram voor de deur.

    en die in Fitzoy is nog geen 2 km van centrum.

    De wijk Caulfield is toch naast st. Kilda?

  • Vincent (australie)

    Linkje moet zijn http://www.stayz.com.au. (het australische domein vergeten.

    Met een directe link naar de wijk Caulfield. http://www.stayz.com.au/accommodation/vic/melbourne/caulfield?view=list

    Zelf heb ik een tijdje in North Melbourne gewoond, een heerlijke buurt, dichtbij de stad en nog dichterbij de Victoria Markets. (en te dichtbij La Porchetta, een fantastisch Italiaans restaurant)

  • Louise

    Heb nu toch wel ene goed gevoel bij Rejuvenate stays. Wordt gerund door een dame die ook via airbnb appartementen verhuurd.

    via airbnb betaal je vaka meer, omdat ze er een commissie opgooien. Heb ook the guestbook gelezen met reviews. Positief allemaal.

    Weet nog niet welke appartement we nemen, maar beslissen volgende week. Bedankt in ieder geval voor de reacties.

    Gr. Louise

  • Jaap

    Louise

    zou kiezen voor ST Kilda leuke terrassen en winkels en mooi strand

    maar ik denk het is duurder om te huren?

    kwartiertje van uit het centrum van Melbourne

    een km of 7 a 8 van Caulfield

    succes

    Jaap

  • -+Henk+-

    Mijn ervaring met het boeken van accomodatie (in Australie of elders in de wereld) is dat je meestal het voordeligst uit bent met direct bij de verhuurder/hotel/motel boeken. Alle andere organisaties, zoals “booking.com” moeten er ook wat aan verdienen dus maken het duurder.

    Vaak kom je bij een Google zoek eerst bij de bemiddelaars. Maar kijk wat lager in het zoekresultaat en je vind meestal wel de site van het hotel/motel of appartementen complex. en kijk daar dan en vergelijk…..