lycamobiel in australie

  • dicki@absoluut.org

    is er iemand die ervaring heeft met Lycamobiel in Australie?

    prijs kwaliteit verhouding? en vooral op data gebied.

    Graag zou ik namelijk mobiel internet willen tijdens onze vakantie en weet niet of dit de ideale oplossing is?

    Hoop op jullie reactie

  • -+Henk+-

    Lycamobile is geen ISP maar “channelled” mobile calls via VOIP, zowel national als international (zo iets als Skype maar dan vanaf je mobile met een aparte SIM). In diverse landen is zo'n service. Het is een goedkope mogelijkheid om je Nederlandse mobile nummer door te schakelen naar je SIM van zo'n service..

    Wij gebruiken een dergelijke service als we naar NL gaan en schakelen dan onze Ozzie mobiles door naar een door die service verstrekt nummer van de SIM kaart in een reserve mobiletje dat we bij ons houden. Op die manier kunnen mensen die ons “normale” mobiele nummer in Oz bellen ons zonder dat het hun en ons extra kost bereiken. Je kunt dan ook goedkoop internationale gesprekken voeren via die mobile. Maar meestal gebruiken we daar Skype voor omdat we dat handiger vinden en het dan helemaal niks kost.

    Nadeel: mensen die bellen op je originele mobiele nummer en niet weten dat je “overseas” bent bellen soms voor wat voor jou midden in de nacht is. Ander nadeel. Naast je prepaid mobile moet je ook nog een tweede mobile meetorsen (en geladen houden).

    Als je tijdelijk wilt bellen en internetten met een eigen nummer in Australie ben je het beste af met een pre-paid SIM van een van de grote providers in Australie: Telstra or Optus (en evt. Vodaphone). Ik beveel Telstra aan omdat die - vooral in de buitengebieden (outback) de beste coverage hebben.

    Wij doen exactly het zelfde als we in Nederland zijn: prepaid in onze mobile voor phone en internet. (het nummer hebben we al jaren door steeds op tijd op te waarderen).

  • dicki@absoluut.org

    Nu Henk, als ik het goed begrijp lijkt me Lycamobiel toch nog wat anders als ik het goed heb.

    Maar correct me if i am wrong.

    Ik krijg een gratis SIM kaart, waarmee ik kan bellen en gebeld worden, maar ook waarbij ik een databundel krijg waarmee ik dus kan internetten.

    Prijs: 1 Gig voor $10,- voor 30 dagen. Lycamobiel data

    terwijl ik bij Telstra $ 30,- betaal voor 400 MB

    Ook lijkt Optus me niet zo goedkoop als Lyca.

    Het lijkt er dus op dat Lycamobiel een volwaardige simkaart is die wellicht wel gebruik maakt van een ander netwerk maar toch nog niet zo'n slechte keus.

    Ik heb een kaartje nodig om onderweg internet te hebben op mijn iphone 5, en mobiel bereikbaar te zijn voor familie uit Nederland.

    Als je een ander voorstel hebt die beter is ben ik heel benieuwd. Natuurlijk moet ik nog uitvinden of ik een lycamobiel sim in een kantoortje op het vliegveld kan kopen of niet.

    Alvast bedankt voor je meedenken,

    Hartelijke groetjes

  • Vincent (australie)

    Lycamobile is wat je noemt een virtuele provider (net zoals in Nederland, Ben. Hollandse nieuwe, telfort, etc etc), Wij hebben ook een lyca simkaartje voor Spanje. Goedkoop internet en niet afhankelijk van (onveilige) wifi-netwerken.

    Lycamobile gebruikt in Australië het netwerk van Telstra dus dat zit wel goed, Telstra heeft namelijk de beste dekking in Australië. waar ik wel even mee zit, en wat ik niet kan vinden op de site van Lyca maar wel op de diverse fora is het netwerk. Ik lees namelijk dat Lyca alleen gebruik maakt van het 2G netwerk, zeg maar de Nederlandse variant van GPRS en daarop wil je niet internetten. Als zou je 30 x 24 uur internetten op je mobiel dan haal je de 1Gb aan data niet eens. Dat verklaart waarschijnlijk de lage prijs van het internet bij Lyca.

    er zijn meer virtuele providers in Australie, echter maar drie aanbieders met een eigen netwerk (correct me if I am wrong Henk) Telstra (de Australische variant van KPN), optus (de Australische variant van T-mobile) en Vodafone. ( geheel offtopic:wat in Australie onderdeel is van Hutchison Telecommunications, en dat is weer een onderdeel van Hutchison whampoa, en die zijn in Nederland weer de eigenaar van kruidvat drogisterijen)

  • dicki@absoluut.org

    Hoi Vincent,

    Als ik op de site van Lycamobiel onder FAQ –> INTERNET kijk zie ik daar wel staan:

    ——–

    Will I be able to access data in 3G?

    Yes, depending upon your handset and area, you will be able to access data.

    ———

    Dus ik neem aan dat 3g gewoon mogelijk is. Of heb jij andere ervaringen?

    Ben wel benieuwd. Denk er aan om een kaartje op het vliegveld aldaar te kopen. Dan kan ik met mn iphone toch gewoon mailen en internetten.

    Betere suggesties blijven welkom natuurlijk.

    Een vriend van me gaat tergelijkertijd en koopt ook een lycamobiel sim dus kunnen we elkaar gratis bellen :-) tja blijven nederlanders he :-)

  • Wil

    Wij gebruiken zowel telstra als lyca voor bellen en internetten. Wat opvalt is dat telstra meestal h+ en 3g ontvangst heeft maar lyca in bijna alle gevallen lager zit. 1 op 1 vergeleken is internetten met lyca voor ons gevoel een stuk of 10x trager. Vreemd aangezien hetzelfde netwerk gebruikt wordt. Wel zeer interessant voor int bellen aangezien skypen vaak een gedoe is met trage of betaalde wifi punten.