Liedjes die je aan Australie doen herinneren

• Fadol

hij wel misschien paars gedraaid en inmiddels een klassieker maar Down under van Men at work is voor mij ultime OZ-plaat misschien niet bekend bij de jongere

maar zeker bij de wat oudere!

wie intresse heeft mail je met alle plezier het nummer en zelfs de clip!

groeten, Fadol

• Nathalie

Down Under van Men At Work draai ik ook regelmatig. Geweldig nummer.

Ik heb ook een cd van Jack Johnson, maar die herinnert mij meer aan Azie, omdat je die daar op elke hoek van de straat hoorde. Heb de cd ook daar gekocht.

Groetjes Nathalie

http://nathalie.aroundtheglobe.nl

• anouck

500 miles van the procliamers (volgens mij) werd overal gedraaid en is mijn ultieme aussie song.

Maar ook down under van men at work gaat hier harder als ie voorbij komt op de radio.

Verder heb ik heel veel goede herrinneringen aan Lenny Kravitz en U2, draaiden we veel met een paar mensen met wie ik heel veel ben opgetrokken.

Oja en een paar liedjes van Stevie Wonder, vooral I just Call, omdat een, inmiddels, goede vriend van mij dat altijd 's ochtends om 6 uur opzette en uit volle borst meezong in het werkhostel waar we zaten!

Bij nummers van Norah Jones (vooral die ene bekende) moet ik altijd denken aan mijn tijd in de outback, vooral als we 's avonds de bus aan de kant van de weg hadden gezet, onze bedden hadden opgemaakt en een kampvuurtje hadden gestookt en bij het vuur met ons eten en een drankje zaten, zachtje op de achtergrond Norah Jones en verder niks horen of zien……. waaaaaaaaahhhhh ik heb heimwee!!!!!

• Matthijs

Ik heb een maandje op een boerderij gewerkt waar ik ook een eigen huis en auto had. Opstaan ging altijd zo: ik werd wakker van de wekkerradio waar eigenlijk maar 1 zender fatsoenlijk was (en doorkwam). Daarna stapte ik in de auto om diezelfde zender op te hebben naar de boerderij. 'S avonds het naar bed gaan precies hetzelfde…radiotje aan tot ik in slaap viel.

Van die tijd op de boerderij zijn me een paar nummer bijgebleven waarbij ik écht zon ongelovelijk gevoel krijg. Ik waan me echt weer in Australie… dat zijn Taylor van Jack Johnson, Since you've been gone van Powderfinger en Miss You van Blink 182…

En voor de rest…tja. John Butler Trio, Jet, The Cat Empire, Slim Dusty, Wolfmother…allemaal Australisch en heerlijke muziek. Luister ook eens naar Xavier Rudd, erg laid-back muziek!

Veel plezier!

• Irene

Nathalie of Ingrid,

Wat een toeval dit onderwerp: ik wil voor een vriendin een cd maken met typische Australische nummers of nummers die wij tijdens de reis veel hoorden.

Kan één van jullie dat liedje Come to Australia ook naar mij mailen?

Alvast bedankt.

Irene

• Fadol

voeg mij e-mail er ook aan toe a.u.b ben wel benieuwd!

alvast bedankt,

Fadol

• Vincent

Als ik morgen avond ff tijd heb maak ik een top 20 van beste songs die we in Australie gehoord hebben,

Dan moet wel iedereen ff zijn top 10 hier achter laten!

Vincent

• Jan-Willem

Heb wel wat langer dan een top 10 ;). Veel muziek geluisterd om mijn 5 mnd afstudeeropdracht door te komen (daarna 1.5 maand reizen hoor :) )

Jack Johnson - Holes to Heaven, Taylor, the 3 R's

Red Hot Chilli Pepers - Slow Cheetah

Placebo - Pure Morning

Pete Murray - Opportunity

Skin - Falling for You, Just Let the Sun

Men at work - Land down under

Donovan Frankenreiter - Move by yourself

Kaiser Chiefs - Everyday I love you less and less

Presidents of the USA - Peaches

Muse - New Born

Van alles en nog wat dus, vind eigenlijk alles erg goed wat ik bij me had (ca 30 cd's in de auto). Je mag zelf de volgorde van de top10 bepalen :), dat lukt mij niet. Leuk idee trouwens!, zal vast wel titels horen van andere die ik vergeten ben.

• robenien

hai ireen

ben je echt een cd aan het maken ,echt tof zeg

Wil er graag een copy van hebben.

Mail me als dit zou kunnen

rob en ien

• sara

Beetje laat misschien, maar ik zou die cd ook super graag willen hebben. Lukt dat nog?