Muziek

  • Erik

    Hi hi,

    Ik ben op zoek naar muziek om onder de Australie- (Reis) -film te zetten.

    Een beetje ‘nature’ achtige muziek of andere lekker in het gehoor liggende Australische muziek. Niet te druk of zo…

    Iemand tips????? (alvast bedankt)

    gr,

    Erik

  • Fadol

    iets rustigs???? wat dacht je van didgeridoo muziek?

    kijk eens op: http://aboriginal-didgeridoo.startpagina.nl/

    succes

  • Deerik

    Ik zal zeker ff gaan kijken. Maar om een uur alleen digeridoo te horen vind ik net ff te eentonig worden.

    Thanx voor je reactie.

    gr,

    Erik

  • Roland

    Ach, ligt er maar aan wie er speelt :-)

    En d'r is zat didge met andere instrumenten.

    Maar als je echt Australisch wilt, en niet te druk, en met didge, denk dan eens aan de CD's Tjila Tjila en Travelling van Charlie McMahon.

    Groetjes

    Roland

    http://www.inner-strength.nl/ folk-pop met didge

  • Sam157

    Kijk ook eens op www.jabaru.com.au. Renée en Rodger maken muziek met typische Australische instrumenten. Ik heb ze zien optreden en ze zijn erg goed!

  • wombatje

    Hier is mijn travelmuziek die ik gebruik onder mijn videofilmpjes, misschien heb je er wat aan:

    Air - All I Need

    Morchiba - Down By The Sea

    Blue crush - moby - The Beach Theme Song

    jazzanova - bohemian sunset.

    Groove armada - my friend

    Gotan Project - Paris Lounge

    Enigma - Principles of Lust

    Gabriel Rios - Broad Daylight

    j walk - Soul Vibration

    Masive Attack - Unfinished Sympathy

    Saint Germain - alabama blues

    st germaine - Jungle Jazz

    St Germain - Tourist - 03 - So Flute

    Sven Van Hees - Flute Salad.

    Jack Johnson - Sitting, Waiting, Wishing

    faithless - Buddha Bar

    Men At Work - I Come From A Land Down Under.

    John Williamson - Home Among The Gum Trees

    Lee Kernaghan - This Is The Outback.

    Yothu Yindi - didgeridoo - tribal voice

  • Eva

    Men at work natuurlijk! Met down under, hoe ozzie wil je het hebben. En eeh, waltzing mathilda ofzo… En verder nog wat simpele ozzie nummers misschien, zoals: I like to have a beer with Duncan, I like to have a beer with Dunc! blabla, cause Duncan is me mate. Haha, wat een tekst.

    Tie me kangaroo down sport, nog zo'n klassieker. Geen idee van wie die zijn trouwens.

  • wombatje

    die zijn van Slim Dusty

  • Diana

    Ik heb die CD thuis, meegenomen uit Oz. Hij heet “A piece of Australia”. De nummers zijn niet allemaal officieël van Slim Dusty, maar de CD is wel door hem ingezongen, met inderdaad allemaal geinige, simpele Ozzienummers: Waltzing Matlhilda, Pub with no beer, Duncan, Boomerang, Tie me kangaroo down, Australia's on the Wallaby, I'm going back again to Yarrawonga enz. Het leukste nummer vind ik persoonlijk G'day, G'day. Heel leuke muziek!

    En trouwens, je kunt ook de orginele filmmuziek van Crocodile Dundee downloaden; er staan 2 “moviethemes” bij: een van ongeveer 2 minuten en een van 8 minuten. Wij hebben bv een helicoptervlucht gedaan en bij de beelden daarvan is met name het eerste nummer heel mooi. Vind ik tenminste…. :D

  • Erik

    Thanx allemaal voor jullie input! Ik ben al volop aan het zoeken.

    gr,

    Erik