georganiseerde reis australie

• nel

Hoi Karin,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog een vraag ben jij in november de reis in Cairns of in Sydney begonnen. Wij willen 17 oktober in Sydney starten en eindigen dan in november in Cairns. Vanuit Cairns gaan we dan nog drie weken langs de oostkust trekken. We zijn bang dat het weer in november in Cairns en Darwin al erg regenachtig is en overwegen nu al vanaf september de reis in Sydney te beginnen.

Groeten Nel

• Karen

Hoi Mick, ik ga in september voor de 3e keer naar Australie en ik wil een tour doen van Adelaide naar Alice Springs, heb jij die gedaan met Wayward? Ik heb al eerder met hun gereisd en dat is mij goed bevallen. Ik weet dat Adventure Tours ook deze reis aanbiedt, dus ik ben nog aan het twijfelen.

alvast bedankt

Karen

• Vincent

Ik heb de trip in 1999 met Wayward gemaakt, 8 dagen Adelaide naar Alice, ik vond de tour toen erg goed, ondanks dat de reistijden inmens lang zijn zie je veel en reis je het grootste deel over dirt-roads en niet over het asfalt.

zoals ik al schreef zijn de gidsen naast chauffeurs en goede vertellers ook nog eens geweldige koks.

Adventure Tours is/was onderdeel van de Oz Experience en trekt een jongere (party) doelgroep aan. Ik heb met beide aanbieders goede ervaringen maar Wayward steekt er met kop en schouders bovenuit.

• Mick

Hoi Karen,

Wij hebben de reis dus met Djoser gedaan. Zoals je kan lezen bieden ze die in twee richtingen aan. Van Sidney naar Cairns, of andersom. Ik heb de reis van Cairns naar Sidney gedaan. Vanaf Darwin reisden wij met Wayward. We werden in Darwin opgehaald door onze gids die ons naar Kakadupark reed waar we overnachten om de volgende dag naar Katherine te reize waar we op de trein naar Alice Springs stapten. Onze gids ging ook mee met de trein. In Alice Springs stond een bus voor ons klaar en daarmee zijn we naar Adelaide gereden. In Adelaide kregen we een andere bus en gids die ons weer naar Sidney bracht. Wij hebben dus alles met Wayward gedaan. Hoewel we twee compleet verschillende gidsen hadden waren ze allebei erg goed. HEt stuk van Alice Springs naar Adelaide hebben we buiten geslapen in swags. Schitterend onder de mooie sterrenhemel. Ik ben in maart 2006 geweest en toen was het 's-avonds niet koud en als je een trui aandoet is het warm genoeg.

Ik weet niet of alleen gaat of dat je met meerdere personen gaat en wat je leeftijd is maar bij Wayward kun je gewoon inschrijven op een trip. In Coober Pedy kwamen een andere groep van Wayward tegen en die bestonden voor het meerendeel uit jonge backpackers afkomstig van over de hele wereld. Ik heb eigenlijk alleen maar goede verhalen over ze gehoord. Nogmaals kijk op hun site en probeer nog wat reisverslagen van ze te pakken krijgen.

In ieder geval veel plezier met je vakantie.

Groeten Mick

• Marloes

Ik heb ook een zeer goede ervaring met wayward! Ik zat met een zeer internationaal gezelschap, allemaal erg leuke mensen. Het is echt geen party-bus, gewoon gezellig en actief. In een heel klein plaatsje met 12 inwoners (William Creek), kwamen wij een andere wayward bus tegen. Deze mensen reisden allemaal met Djoser. Het was erg bijzonder om in zo'n eenzame kroeg een hele bus vol Nederlanders tegen te komen. Het was een gezellige avond! (Dit was in februari/maar 2005.

• Kannibaal

Heb de trip van 18 december tot 15 januari 07 gemaakt van Cairns naar Sydney.

Prima geregeld met Wayward en/of adventure tours. Organisaties zijn aan elkaar gelieerd. Bussen zijn prima, hotels goed alleen in Darwin wat minimaal een beetje Formule 1 achtige kamer klein en lawaaige airco. Houdt er wel rekening mee dat wanneer je alleen reist je wel met zijn tweeën in een tent moet slapen en soms zelfs met zijn drieën. Wanneer je een eenpersoonstoeslag hebt betaald heb je wel een aparte hotelkamer.

Je maakt vaak lange dagen in de bus van 's ochtends 8 tot plm. 17.00 uur met een paar stops. Daarom is het goed om aan het eind een paar dagen op 1 plek te blijven en even tot rust te komen. Verder perfect.

1 dame van onze groep ging inderdaad direct door naar Nieuw Zeeland en is daar ook zeer over te spreken.

• Karin

Hallo Nel,

Ben in november geweest en in Cairns begonnen. Was al behoorlijk warm alhoewel Cairns nog wel ging. In Darwin was het al aardig benauwd, maar nog geen regen. Dus op zich ging dat wel en als je er rekening mee houdt valt het ook wel weer mee. Wij waren nog net voor de echte regentijd. Veel plezier daar en Sydney is ook zeer de moeite waard.

Groet

Karin