Halls Creek is maar een heel klein dorpje en niet veel te beleven. Wij hebben ‘s morgens een rondvlucht gemaakt boven de Wolfe Creek Crater en ’s middags naar de China Wall, de rest van de dag hebben we alleen wat rondgehangen.
Van de Aborigines hebben wij geen last gehad, maar heb wel gehoord dat ze veel overlast bezorgen. Wij zaten net in het hotel waar ze niet mogen komen.
Wat ons wel opviel, aan de overkant van de weg was een sportveld, daarnaast lagen ontzettend veel lege bierblikjes. Het was afgezet met grote witte keien, daarachter mochten ze komen, ervoor niet. Waarschijnlijk omdat het vanaf de weg dan minder zichtbaar was.
Er was volgens mij een motel met bar waar de Aborigines wel mogen komen, de camping ligt daar in de buurt als ik me goed herinner.
Ik zou als ik jullie was doorrijden naar Turkey Creek en dan met een tour naar de Bungles, deze moet je echt niet overslaan. Was wel vroeg vertrekken, 5.30 uur, maar de weg naar de Bungles toe is niet echt geweldig en daar doe je dus ongeveer 3 uur over. Een helicoptervlucht over de Bungles is trouwens ook aan te bevelen.
3 weken is echt niet te lang, wij hebben er 4 weken over gedaan, lekker relaxed. In Kununurra zijn we 6 dagen gebleven, genoeg te doen, en ik Kakadu 4 dagen.
Als je vragen hebt, ik hoor het wel.
Groetjes,
Trudy