Private Health Insurance

• Kim

Hoi,

Wij zijn op dit moment ‘temporary residents’ op een sponsorship-visum. Dat visum heeft o.a. als voorwaarde dat je een ‘private health insurance’ moet hebben. Wij zijn aan het kijken of het in Australie mogelijk is om die verzekering te regelen als ‘temp. residents’. Het blijkt aanzienlijk duurder te zijn, dan voor permanent residents.

Heeft iemand een tip voor betaalbare ‘private health insurance’?

Bedankt!

• -+Henk+-

Vrijwel de enige die dit aanbied is Medibank Private. En ja, het is vrij duur (volgens mij niet zo duur als in NL overigens…..).

Als je je bij Medibank Private wilt verzekeren is het aan te bevelen dit te doen binnen 4 weken nadat je het land bent binnegekomen (ze checken het entry stempel in je paspoort) omdat je dan geen of minder wachttijd hebt voor evt. bestaande aandoeningen. Ze hebben kantoren in alle grotere bevolkingscentra.

• Kim

Hi Henk,

Bedankt voor de info. Bijna alle health insurances dekken ‘temp. residents’, alleen het verschil in prijs is nogal groot.

Ik heb MBF gevonden en zij hebben vooralsnog het meest voordelige en best dekkende pakket.

Cheers, Kim

• -+Henk+-

Hou er rekening mee dat de MBF cover niet bestemd is voor mensen die langer dan 12 maanden in Australie wonen of werken.

• Kim

Hi Henk,

Heb ook dat even nagevraagd, maar ik kan na 12 maanden gewoon verlengen met nog 12 maanden, enz. Dus dat is perfect, aangezien we hier voor minimaal 5 jaar zijn.

Groetjes