Camping omg Sydney

• Sarah

Hello!

Ik ben op zoek naar een camping in de omgeving Sydney, met in de buurt een goede aansluiting op het openbaar vervoer (bv trein) naar het Centraal Station.

Ik lees in de Lonely Planet namelijk dat de dichtsbijzijnde camping 25 km uit de stad is, wat natuurlijk geen probleem is, maar dat je $35 voor een site moet betalen!! :(

Wie kan mij helpen?

Groetjes Sarah

• Marianne

Het is inderdaad erg moeilijk een camping in de buurt van Sydney te vinden.

Ik heb destijds ook alles geprobeerd en uitgezocht (2005), maar ik kon ook niets vinden wat dichterbij was dan wat jij hebt gevonden en het is inderdaad superduur!!!

Ik ben bang dat je het echt niet goedkoper en dichterbij zult vinden…

Gr Marianne

• Kristel

Hallo,

In 2005 hebben we op een camping in Heathcote gestaan, dit is een behoorlijk eind uit de stad, ik geloof zo'n 40 km. De campsite kostte toen 22 dollar per nacht. Maar de camping ligt op een paar minuten lopen van het treinstation en de verbinding met Sydney is erg goed.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Veel plezier!

• Hilde

Wij stonden in Sydney Vineyard op een camping, waar op korte afstand (niet als in loopafstand maar wel met de camper) een treinstation was.

Kosten campsite nov2005: 31$ - dus niet aanmerkelijk goedkoper dan wat jij gevonden hebt) , trein geen idee. Volgens mij was het ongeveer een uur met de trein maar dat ben ik even kwijt.

http://www.totaltravel.com.au/travel/nsw/sydneyarea/directory/caravan

• WillV

Hallo Sarah, Wij hebben in 2001 met de camper op Lane Cove River CP, aan de Plassey Rd, North Ryde, Sidney 2113 gestaan, dat is in het Lane Cove NP. Wij vonden het een heerlijke camping in de voorsteden van Sydney midden in een natuurgebied. Het mooiste was nog dat het met de bus en trein zo'n 10 km naar het ventrum van Sidney was!! Wij kwamen toen van Cairns en het ligt in het noorden van Sidney. De kosten zal ik niet schrijven omdat het al zo'n lange tijd geleden is. Ik heb denk ik wel het internetadres: www.caravanparksnsw.com/parks/lanecove . In mijn campinggids staat er achter de .com geen au maar dat moet je dan even proberen.

Groetjes WillV

• Jan

Ik heb eind 2003 een week op Harts Caravan Park gestaan. Was toen niet duur. Volgens de Lonely Planet van toen 9 dolar maar dat was inmidels wel meer geworden. Ligt iets van 20 km ten zuiden van het centrum. Openbaar vervoer was goed te doen. Met de auto ook.

Lees net een verslag van iemand die een paar weken ervoor had gestaan en het slecht was bevallen (junkies en zo). Ik heb geen problemen gezien. De eigenaar wou overgaan op backpackers want die vond hij plezieriger. Weet niet hoe de camping nu is.

Harts Caravan Park 9522 7143, 215 Port Hacking Rd, Miranda

• wombatje

Wij verbleven op:

Sheralee Tourist Caravan Park - 88 Bryant Street, Rockdale, Sydney. Vlakbij sydney airport

Erg eenvoudige kleine camping, weet niet de prijs niet meer, maar niet duur.

Je kan lopen naar het station-tje Rockdale daar komt de metro die je zo naar het centrum van sydney brengt.

• Jan

Hoe zit dat precies met de metroprijzen? Wat mij opviel is dat zodra je van of naar het vliegveld ging, het naar verhouding erg duur was. Is dat een bepaalde lijn of hangt het er vanaf of het vliegveld bij het kaartje in zit?

• rob

hai jan

klopt volgens mij er zit een toeslag op om hier in of uit te stappen ,vermoed vanwegen de rezigers die weg en aankomen ,of entree vliegveld??.

• edward maas

het klopt dat je voor stations bij het vliegveld meer moet betalen .

als je een week kaart hebt van het openbaar vervoer ,en je wilt op 1 van deze staions uitstappen of in moet je perron geld betalen .

dit gaat op voor stations van af central tot 1 a 2 na international airport .

dus ga je vanaf the airport betaal je meer