Kalgoorlie

• Juul

Hoi,

Is er iemand die in Kalgoorlie woont? Het zal wel niet, zo groot is het niet, maar kan het in ieder geval proberen! Ik ben nl. 4 weken geleden naar Kalgoorlie verhuist na 8.5 jaar Nieuw Zeeland. Een hele verandering en het is nogal wennen….

Juul

• Bert

Hallo,

Wonen nog niet in Kalgoorlie maar zijn wel van plan die kant op te gaan zodra visum afgegeven is. (juni)

Groet

Bert

• gerrit

Wat moet je nou in Kalgoorlie zoeken?

• jaap dunselman

Juul.

ja dat is een hele verandering ik weet niet waar je woonde in Nieuw Zeeland, in een gebied waar het veel regende? ja dan is Kalgoorlie wel heel wat anders.

kreeg je daar werk of zo? goud delven ?

aan de andere kant Gerrit er wonen inmiddels al weer zo,n 30.000 inwoners.

je moet maar eens een site opzoeken in ieder geval leuk voor vakantie.

Jaap

• Juul

Mijn partner heeft er een baan, vandaar, Trouwens als je goed geld wilt verdienen, dan moet je in de mijnen gaan werken, blijkbaar. Het is een erg voortvarend plaatsje en huisprijzen zijn meer dan verdubbelt in de laatste jaren. Maar verder is er inderdaad weinig.

Bert, ga je inderdaad naar Kalgoorlie of ergens anders in WA? En als het Kalgoorlie is, wat ga je er doen?

• Juul

Mijn partner heeft hier dus een baan, leraar. Kon geen baan in NZ vinden, en hier betalen ze je om over te komen, ze zijn behoorlijk wanhopig. Ik woonde vlakbij Palmerston North. Heb hier wel regen gezien, maar ook 40+ graden. We blijven 1-2 jaar is het plan, we zien wel. Gelukkig kan ik hier ook makkelijk een baan vinden.

Juul

• jaap dunselman

Juul.

ja nu snap ik het.

jullie kunnen altijd na een paar jaar naar de meer bewoonde wereld, Bv Perth en andere steden, daar vragen ze ook wel leraren.

ik ga in October weer dus wie weet kom ik in de buurt?

succes. Jaap

PS. wat kost nu een gemiddeld huis, ik wil dat vergelijken B.V met Perth of Adelaide.

• Bert

Grootste kans op werk os Kalgoorlie, zoals je zelf al aangeeft in de mijnbouw, mijn vrouw heeft een Skilled Visum aangevraagd, en zo te zien gaat dat lukken.

Moet zelf nog kijken wat ik ga doen, maar zolang je wilt werken kan je werken.

• Jopa

Wij komen in oktober ook die kant op. We zullen jullie opzoeken.

Zijn de golfbanen daar nog wat? Zo ja, dan blijven we zeker een maandje hangen.

Misschien kunnen we met z'n allen de omgeving wat verkennen.

Hoe vinden de kinderen zover aanwezig het daar?

Is het voor toeristen de moeite waard?

• juul

De huizen zijn ongeveer 325.000 voor redelijk 3 slaapkamers huis