Darwin-Broome kamperen

• José

Dag Allemaal,

We zijn druk bezig met plannen maken voor zomervakantie 2008 (Dat duurt nog erg lang ja) We willen met 4wd van Darwin naar Broome via Kakadu, Katherine en in western Aus de Gibb river road. Omdat we met 2 volw. en 2 kids (dan 7,5 en 11) zijn passen we niet in een 4wd camper. Dat word dus of hotels en dat wordt ons te duur en niet leuk of kamperen. Nou lees ik dat het in regio gibb river 'snacht koud kan worden in juli. Weet iemand hoe koud? Hebben jullie kampeerervaring daar? Heeft iemand de 4wd met daktent en losse tent geprobeerd?

Hoop op tips van jullie bedankt José

• "Wil&Ger" Bongers

Hallo José,

G'Day mates,

Da's ook toevallig. Wij “Wil&Ger” zijn ook heel intensief bezig met het voorbereiden van een 4wd drive van Darwin, via Broome naar Perth. Ook wij willen graag over the Gibb Road en dan verder langs de kust naar Perth. De reis vangt aan zo ongeveer half september a.s. en we gaan samen met vrienden uit Duitsland. De route hebben we gevonden in de Down Under gids van Wereldcontact. Daar staat een mooie trip beschreven, maar dan via hotels. Wij geven ook liever de voorkeur aan kamperen op campings en die zijn er. En natuurlijk ook in het “vrije”kamperen onder de blote hemel in de woestijn. Dat is een pracht van een beleving. We hebben dat al eens gedaan in Australië en het is een echte belevenis. Toen noemde we dat ons eigen"

“5 million stars hotel”.

In de woestijn kan het koud worden, maar met een fleece jack en een lekker kampvuurtje trotseer je de koude gemakkelijk. Zeker als je van de sterren kunt genieten en de geluiden van de woestijn dieren en de nacht.

Al een paar jaar geleden zijn we ook door Australië getrokken en hebben o.a. het noorden bezocht, ‘t Kakadu.! Een waarlijk wonderbaarlijk en prachtig land met de nodige afwisseling. Aangezien we heel veel door de wereld reizen hebben we ons, daar waar mogelijk, altijd laten leiden door de reisboeken van Lannoo, zo ook weer in Australië. Dit is een goede leidraad voor je avontuur. Hierin staat uitvoerig de te rijden route beschreven met alle hindernissen.Uitvoerige info over cultuur, natuur met de boeiende flora en fauna, de rijke historie, nuttige praktische tips en de beste restaurantjes, B&B’s, campings en hotteletjes.

In het komende weekend gaan wij “spijkers-met-koppen” slaan en dan weten we meer. Als je behoefte hebt aan meer info schroom dan niet even contact op te nemen. Natuurlijk kunnen we jullie na onze reis ( we zijn begin november a.s. wel weer terug) alles vertellen en aan de hand van foto's alles laten zien wat je bij de voorbereiding van jullie reis kan helpen.

veel plezier met uitzoeken.

de groetjes

van

“Wil&Ger”

José schreef:

>

> Dag Allemaal,

> We zijn druk bezig met plannen maken voor zomervakantie 2008

> (Dat duurt nog erg lang ja) We willen met 4wd van Darwin naar

> Broome via Kakadu, Katherine en in western Aus de Gibb river

> road. Omdat we met 2 volw. en 2 kids (dan 7,5 en 11) zijn

> passen we niet in een 4wd camper. Dat word dus of hotels en

> dat wordt ons te duur en niet leuk of kamperen. Nou lees ik

> dat het in regio gibb river 'snacht koud kan worden in juli.

> Weet iemand hoe koud? Hebben jullie kampeerervaring daar?

> Heeft iemand de 4wd met daktent en losse tent geprobeerd?

> Hoop op tips van jullie bedankt José

• sophia

Hoi hoi,

Ook wij willen deze route gaan maken volgend jaar vanaf half juli, ongeveer in 10 weken tijd.

Ik hoop dat dat tijd genoeg is?

Wij hebben vorig jaar ook drie maanden gereisd in Australie, wij hadden een 4wdcamper van apollo gehuurd voor deze drie maanden. Een geweldige camper die ons overal gebracht heeft.

Maar nu vraag ik mij af hoe zwaar is de Gibb-riverroad in augustus/september? Is het het echte 4wd werk, of kun je ook met geen ervaring deze route rijden? Of is dat gekke werk.

groeten Sophia

• Ozzie

Het kan ‘s nachts koud zijn, een fleece meenemen kan geen kwaad. Ik heb op de GRR genoeg mensen gezien met een losse tent, auto’s en 4WDs met klapdak (zoeentje hebben wij zelf gereden). Een 4WD is echt aan te raden. Voor de beginner is het goed te doen zolang de op main road blijft, als je af gaat wijken (zijpaden enzo) dan heb je wel wat 4WD skills nodig. Van mei t/m oktober is de GRR prima te berijden tenzij je een laat nat seizoen hebt (mei) of een vroeg nat seizoen (oktober).

• José

Wil, Ger en Ozzie bedankt voor jullie reacties,

We hebben eerder in Australie gereisd 12 jaar geleden en toen ook 4wd tracks gereden, oa Kakadu naar JimJim en in Litchfield de Lost City ( die mag nu niet meer lees ik bij de verhuurvoorwaarden) Dus enigzins bekend zal het allemaal weer zijn. En als ik de keuze had gehad was ik ook liever de maand oktober gegaan gezien de temperaturen en het begin van de wet, dan wordt alles zo mooi groen.

Maar omdat we nu met onze kinderen gaan zijn we gebonden aan de schoolvakantie en gaan we iets meer voorbereid. Maar kamperen is er fantastisch en dan moeten we ons maar goed voorbereiden op evt koude nachten.

Geniet allemaal bij jullie volgende reizen, José

• Jan

Ik heb daar in augustus gekampeerd in een tentje. Toen was het echt niet koud. En mocht het wel koud worden dan kom je met een goede slaapzak een heel eind.

@sophia: in 10 weken kun je heel wat zien. Lijkt mij lang genoeg