LET OP!!! Nieuwe bagage richtlijnen voor Oz

• australie@startpagina.nl

The new measures, which take effect from 12.00 am on 31 March 2007, mean that:

? Liquids, aerosols and gels taken on-board planes as hand luggage must be in containers no bigger than 100ml (milliliters). This includes drinks, creams, perfumes, sprays, gels, toothpaste, lipstick, lip balm and similar substances that you can pour, spray or smear;

? These containers must be sealed comfortably in a one litre transparent plastic re-sealable bag (for example 20cmX20cm or 15cmX25cm);

? Passengers will only be able to carry one of these transparent bags each;

? Duty-free items taken through screening are subject to the same rules as other liquids, aerosols and gels. At many Australian airports, passengers will be able to purchase and collect duty-free items after they have passed through screening for their international flight. Further restrictions will apply if travelling from Australia to the U.S.A. or Canada.

? No duty-free items will be permitted to be taken through an international transit screening point in Australia. Similar rules are in place at airports internationally

? Passengers may carry duty-free liquid, aerosol and gel purchases on board if they are delivered to the departure gate in a sealed bag with proof of purchase and collected after passengers have proceeded through security screening.

? Passengers may also purchase liquid, aerosol and gel duty-free items on-board an aircraft. However, if they are transiting through Australia, these items cannot be taken through the screening point.

• ingrid

Dezelfde richtlijnen als elders in Europa (en wereld???) dus!!!

Vreemd, te denken dat ik vorig jaar toen de maatregels zo verscherpte net terug kwam van Australië!!!! Van paniek gesproken!!!

• Henrike

Tja en waarom was die ophef ook alweer??

Een mogelijke intentie van eventuele planning van terroristische aanslagen …

Weten jullie dat bijina alle “verdachten” al zijn vrijgesproken!

Dat komt omdat er helemaal geen bewijs is voor dit soort absurde complottheorieen :(

maar ondertussen blijven die achterlijke regels wel gehandhaafd.

*sorry hoor, ik wind me erg op over dit soort nonsens, laat de overheid zich bezighouden met daadwerkelijk bestrijding van misdaad en terreur zonder al die paniekzaaierij*

• Mangoman

Ho ho, een bom is wel degelijk te maken van een gel of vloeistof..daardoor zijn die regels er nu…Ik zou zeggen kei en keihard straffen die mensen die proberen op deze manier een bom het vliegtuig proberen in te smokkelen. De straf hierop kan mij niet hoog genoeg zijn.

• Henrike

Een straf voor de hele vliegende bevolking bedoel je.

Er is NIKS bewezen …

Er is GEEN EEN DADER veroordeeld

Natuurlijk kun je iets maken, kan altijd al toch

Toen ik met de buggy langs schiphol ging had ik hem ook vol kunnen stoppen in de buizen met weet ik wel niet wat :-(

Werd ondanks de strenge beveiliging niet gecontroleerd.

Het is een schijnveiligheid wat men probeert te kweken en daar zijn de passagiers de dupe van.

Bovendien veroorzaakt het alleen maar MEER (onnodige) gevoelens van onveiligheied

Henrike

• Ron

Ik vindt het zelfs wel z'n voordelen hebben (je sleept minder mee in je handbagage)

en voor het nodige heb je tegenwoordig die handige kleine verpakkingen die makkelijk in zo'n liter zakje passen (ik stond er versteld van wat wij er nog in kregen!)

De passagiers zouden pas de dupe worden als men het ook in de “grote” bagage

gaat verbieden!

Ron

• Mangoman

In een buggie stop je geen vloeistofbom, daar kunnen wel andere explosieven in maar hoe weet jij of je niet gecontroleerd bent? Daar hebben ze honden voor die getrained zijn om die explosieven op te sporen….

• WillemT.

En speciale infrarode controles en speciale camera's.

• chris

beter te voorkomen dan te genezen van enstige verwondingen

niets bewezen?

dagelijk gaan er bommen op, vertel de mensen die er mee geconfronteerd worden dat het niet nodig is om strenger te controleren en alle mogelijkheden, om dit te voorkomen, worden bekeken.sorry hoor maar ik vind het een beetje naief om zo te reageren we leven in een andere wereld dan voorheen in Australia zeggen we better safe than sorry