Extra verzekering

• koj

Wij huren tijdens de maand juli voor 1 maand een 4X4. (West & NW ) Nu hebben we ons laten verzekeren maar toch is er nog een franchise van 5000 AUD. Die kan eventueel afgekocht worden om deze tot een minimum te laten herleiden.

Iemand daar ervaring mee en/of laten weten of het het risico waard is om deze niet af te kopen. Zoals ik begrepen heb zijn de banden en of glas toch nooit gedekt.

Alvast bedankt

• vincent

wat kost de verzekering? en weegt het op tegen de risico's? controleer ook even de polis van je reisverzekering, soms is de aanvullende verzekering voor je auto gedekt door je reisverzekering. (vooral de wat duurdere)

5.000 AUD is gewoon een goed Nederlands maand salaris…

• ozzie

5000 AUD is standaard bij de meeste verhuurders. Meestal kan je dit nog verder reduceren door extra verzekeringen (reductie tot een paar 100 AUD). Zeker bij een 4x4 is dat aan te raden ivm mogelijke schade. Ik kon destijds ook extra verzekeren tegen band en ruitschade. Dat was maar goed ook omdat ik 2 banden kapot heb gehad a enkele 100 AUD.

Kwestie van inschatten wat je denkt nodig te hebben. Gezien de andere cultuur qua verzekeren lijkt me een extra afkoop de moeite waard.