Australisch eten

• Alie

Als ik in ‘t buitenland ben wil ik altijd ’t eten van dat land uitproberen, dus vandaar mijn vraag: Wat zijn echte Australische lekkernijen en/of ander eten om uit te proberen??

Ik ken de Timtams en de Milo al (en de vegemite..)

Wie kan dit lijstje aanvullen…

• -+Henk+-

De doorsnee australier eet vrij gevarieerd omdat door de vele immigranten uit vele landen er een zeer internationale keuken is ontstaan. Dus “echt” australisch eten is niet makkelijk aan te geven…. een paar "traditionals':

* barbeque (veel vlees, steaks, lamb chops, chicken, enz.)

* “roast” (groot stuk vlees (lamb, beef or pork) waar plakken van gesneden worden met roasted potatoes en mixed vegies (groenten = zoals groene erwten, plakjes wortel of broccoli enz).

* pavlova (luchtig geklopt eiwit met suiker en room/fruit dekking) als dessert.

En de laatste maanden eten wij wat Sonja Bakker voorschrijft - en het helpt…. :)

• jaap dunselman

Alie.

je kan het in Nederland al uitproberen!

Australie .startpagina.nl

links op Wine en Dine

groet.

Jaap

• mack

Je kan er kangaroo eten, emoe en krokodil. De baramundi (vis) is ook heel lekker.

Als je in Queensland komt, kun je de Moretonbay Bug proberen. Dat is een crabbensoort. En er is door de verscheidenheid aan culturen ook wel het een en ander aan niet westers voedsel te proberen.

Veel plezier en eet smakelijk.

• Matthijs

Ik heb in mijn tijd in Australië bij drie gezinnen gezeten, en mijn ervaring is dat ze ook niet vies zijn van het fast food…haha. Niet echt Australisch, maar wel een onderdeel van de eetcultuur…

• mack

Hoe heet die Australische fastfood keten ook al weer? Hungry Jack dacht ik?

In die kleine winkelcentra heb je ook vaak verschillende kraampjes met allerlei soorten eten, chinees, hamburgers, pizza's, fish and chips. Als je wat besteld hebt kun je gewoon overal gaan zitten.

• mart.

Vlees, vlees, kangaroo, vegimite, lamsgehakt (of is dat alleen voor backpackers omdat het goedkoop is) pizza fisch & chips, geroosterd brood, en die typische kaas die je of lekker of vies vind, ben het soort even kwijt.

qua dranken:

VB, Toohey,s, XXXX, Carlton draught, en nog een tiental anderen

• mack

En Australische wijnen schijnen zeer goed te drinken te zijn.

• Vincent (beheerder)

Behalve die rotzooi uit die 3 liter pakken, wel een voordeel zodra de doos leeg is heb je een gratis kussen.

• Matthijs

En de volgende dag een kater van heb ik jou daar ;)