Stel je even voor!

  • ellen

    hallo allemaal,

    oke dan stel ik me ook maar even voor:

    wie: Ellen, 33 jaar

    waar: westkust(van perth-darwin), red centre, adelaide

    wanneer: huwelijksreis in 2004

    met wie: mijn man(natuurlijk)

    leukste gezien: alles, was voor mij de eerste keer, dus heb nog geen voorkeur

    minder leuk: aan alles komt een eind en moeten we weer naar huis

    meest bruikbare tips: ben weg van adventure tours australia, goede gidsen met veel kennis in huis.

    gaan dit jaar weer, maar dan van cairns-sydney, tasmanie en great ocean road met melbourne, maar dan alles met onze dochter van bijna 3. ben benieuwd, roept nu al elke dag wanneer ze kangaroes mag voeren.

  • CeesenAssie

    Ik stel me ook maar even voor :-)

    wie je bent: CenA (25 + 27 jaar)

    waar je bent geweest: C is al een geweest aan de oostkust, A gaat oktober voor de eerste keer!

    Wanneer: 2004

    Met wie? Samen :)

    Leukste gezien: Moet nog komen

    Minder leuk: Moet ook nog komen

    meest bruikbare tips: Komen we op terug +'

  • -+Henk+-

    Ik ben Henk en woon - samen met mijn vrouw - sinds 1999 in Australie (NSW - vlak bij Nelson Bay)

    (voor meer info: http://tobbe.net.au )

    We hebben al aardig was afgereisd in Australie (ook voor we ons er vestigden). Alleen zijn we nog nooit in WA geweest. We maken regelmatig uitstapjes naar QLD en VIC.

  • Janny

    Hallo, ik ben Janny. Over 5 weken vertrekken mijn man en ik voor de eerste keer naar Australie. Na 5 dagen Hong Kong en 4 dagen Cairns kunnen we onze camper in Cairns ophalen en die 100 dagen later in Perth weer inleveren waarna we nog een week in Sydney zijn (oud en nieuw). Ik ben geen actieve “plaatser” op het prikbord (één keer wat geplaatst en daar leuke reacties op gekregen), maar kom wel regelmatig even langs om berichten van anderen te lezen en daar wat van op te steken.

  • Matthijs

    wie je bent

    (+ evt leeftijd): Matthijs, 24 jaar

    waar je bent geweest: Gestart in Melbourne, toen Tasmanië. Daar rondgereisd en gewerkt en teruggevlogen naar Sydney. Vanuit Sydney de oostkust omhoog richting Cairns en Daintree. Vanuit Cairns binnenland in richting Tennant Creek, van daaruit eerst richting Darwin/Kakadu en vervolgens helemaal naar het Zuiden via Stuart Hghway naar Adelaide, via Great Ocean Road terug naar Melbourne. Ook nog Canberra meegepakt.

    Wanneer. Begin 2004, pfoeh :)

    Met wie? Alleen

    Leukste gezien: Boerderij Tasmanië waar ik heb gewerkt + omgeving. Ook vond ik Litchfield NP erg mooi en opvallend rustig.

    Minder leuk: Eerst week in Melbourne bij kennis thuis. Jongen was zo lui als maar zijn kon en wilde niks laten zien/ondernemen. Aussies die ik later ben tegengekomen waren juist tegenovergesteld, gelukkig!

    meest bruikbare tips: Plan niet té veel. Laat je ook een beetje gaan en zie waar je terugkomt! Probeer als het even kan met de Aussies wat te ondernemen, steek je een hoop van op!

  • Martina

    Hai Ik ben Martina en ben 57 jaar.

    Ben met mijn man in 1995 in Australië geweest tijdens een wereldreis.

    Zijn toen gestart in Sydney en excursie gemaakt naar de Blue Mountains en Sydney uitgebreid bekeken natuurlijk.

    Vervolgens naar Brisbane gevlogen en daar 5 dagen in de buurt van Noosa verbleven bij familie.

    Hebben toen Frazer Island bezocht met een grote Jeep. Was een geweldige ervaring en een goede gids. Wel leek het net een dag tijdens de rally Dakar. We werden heen en weer geschud, maar dat gaf ook wel charme aan de tour. Frazer Island is het grootste zandeiland ter wereld wordt gezegd.

    Met de Greyhound langs de kust naar Cairns gereden en onderweg enige eilanden langs het Great Barrier Reef bezocht. Was ook adembenemend mooi. Het viel me op dat de bus zo erg op tijd reed terwijl je toch circa 500 km per dag aflegde.

    Vanuit Cairns nog diverse tochten ondernomen. Kuranda heeft het mooiste treinstation dat ik ooit heb gezien. Heel erg groen met hertshoorn planten. De rit met de oude trein was geweldig en zou ik zo weer over willen doen. Ook het Tjapukai theater met Aboriginal Dance show was erg mooi en je begrijpt de trots die die mensen hebben voor hun cultuur.

    Kan eigenlijk geen negatieve dingen opnoemen, we wilden eigenlijk niet eens door vliegen naar Harwaii onze volgende stop.

    Dit jaar gaan we weer. Nu naar Perth, Darwin, Uluru, Sydney en Brisbane. we hopen dat we weer net zo'n fantastische tijd beleven als de vorige keer. Maar daar ben je zelf bij. Vakantie is wat je er zelf van maakt.

  • Michel Jansen

    Wie je bent: Michel 36jr.

    Waar je bent geweest: noord,zuid, oost en west.

    Ik mis nog de route Broome-Darwin

    Wanneer: in 1998, 1999, 2001, 2004, 2005 en Oct 2008 in de planning

    Met wie? Broer, Neef en vrienden

    Leukste gezien: Wineglass bay Tasmania, Mt Buffalo, Mon Repos Beach en nog heel veel meer…en soms het clinche maar soms is het “The Journey is the destination”

    Minder leuk: Brisbane.

    Meest bruikbare tip: Meet the locals!!!!!!!!!

    Ik ben een tijd niet meer op het prikbord geweest (2 jaar denk ik zo)…in die tijd druk geweest met van alles en nog en ook niet bezig geweest met Australia..echter gaat daar nu verandering in komen….Australia is weer terug op mijn agenda. Ik vertrek 11 Oct weer naar Melbourne voor 4 weken….

  • Lisette

    Hi,

    - Lisette 31 (Utrecht)

    - Wij zijn van Darwin via de westkust en zuidkust (hier en daar een stukje binnenland) teruggereden naar Sydney met een in Darwin gekochte auto. Hier hebben we zo'n 2,5 maand over gedaan.

    - En natuurlijk teruggekomen voor de oostkust. In 2,5 week tijd van Sydney naar Cairns met een huurauto en terug met een binnenlandse vlucht.

    - De eerste reis heeft in 2003-2004 plaatsgevonden, de tweede in 2006 (huwelijksreis) en de derde volgt in november 2008 (druk aan het aftellen!) als we van Darwin dwars door de outback via Adelaide en Melbourne naar Sydney rijden.

    - Samen met mijn vriendin.

    - Leukst: mhh.. de nationale parken vonden wij erg mooi (Kakadu, Kalbarri, Karijini, Grampians, Cape Range, Lamington, Flinders Ranges noem maar op) en de grote, droge, kale, uitgestrekte vlaktes. Beetje vreemd misschien, maar het is zo heerlijk daar met z'n 2-en doorheen te rijden, niemand tegen te komen en dan vanuit het niets een roadhouse of emu te zien staan. Echt geweldig! En dan natuurlijk Sydney, wat een geweldige stad! De botanial Gardens zijn erg mooi en relaxt en de lekker ontspannen sfeer die overal hangt is heerlijk. En dan vergeet ik bijna de mensen zelf, wat een aardige relaxte lui!

    - Minst: de vliegen

    - Tips: laat je niet meteen afschrikken door lange afstanden, maar vraag wel eerst goed na of iets echt goed mogelijk is. Als je hiervoor een bericht op dit prikbord plaatst krijg je heel uiteenlopende reacties. De een vindt het totaal onhaalbaar en gekkenwerk en de ander zegt dat het makkelijk te doen is. Kijk goed welke argumenten gegeven worden en kijk naar jezelf wat voor rijder jij bent. Ikzelf rijd bijvoorbeeld rustig voor 2 dagen weekend op en neer naar Zwitserland (ca 1000 km enkele reis) en draai mijn hand niet om voor lange afstanden. Er zijn echter ook mensen die (bij wijze van spreken) 100 km rijden per dag al veel vinden. Mocht je meer van de lange afstanden zijn, zorg er dan voor dat je 's ochtends vroeg achter het stuur zit en voor het heetst van de dag op je bestemming bent.

    - Mijn achtergrond: ik werk in de reisbranche, mocht je iets willen weten over rechten of plichten ten opzichte van reisbureaus / touroperators, stuur dan gerust een mailtje!

    Oja, een laatste tip: genieten, het is zo'n mooi land! (en als je twijfelt, gewoon gaan!!)

  • Alie

    G'day!

    Ik ben Alie (27) en ben 2x voor een jaar naar Australie geweest.

    Wanneer: 1999-2000 als uitwisselingsstudent in Charters Towers en Townsville en in 2007-2008 als backpacker.

    waar? In mijn eerste jaar heb ik met name het gebied rond Townsville verkent. Ook ben ik toen naar Cooper Pedy, Ayers Rock, Alice Springs, Kings Canyon geweest en terug via Tennant Creek, Mt Isa, Winton en Barcaline om te eindigen in Rockhampton en de eilanden aldaar.

    Als backpacker heb ik een oude auto gekocht en heb het rondje ‘highway no. 1’ gereden. Ben begonnen en geeindigd in Brisbane. Ben ook nog naar Tasmanie geweest.

    Met wie? Alleen

    Leukste gezien: te veel om op te noemen. Magnetic Island, Townsville, Wineglass Bay, Fraser Island, Westkust (ook Z-W) en stukje tussen Darwin en Katherine.

    Minder leuk: geldt een gestolen auto ook ;) Het minste stukje vond ik met name de zuidkust (Melbourne richting Esperance).

    meest bruikbare tips: - sommige huurauto's moeten teruggereden worden naar de plaats waar ze vandaan komen (relocation). Vaak kun je voor een minimale prijs deze auto ‘huren’ (vaak betaal je 5 dollar per dag en benzine). Nadeel is wel dat je de auto binnen een aantal dagen terug moet brengen. Vraag veel woolworths kaartjes aan ;) (10 cent korting bij 1e tankbeurt)

  • Ursula

    Ben ik weer.

    We zijn terug van 5 weken zuid west Australie.

    Overnacht: Perth, Bunbury, Pemberton en Fremantle.

    Leukste acco: Pemberton pump hill farm! Op 5 meter van de Karri bossen op een boederij, prachtige vogels ook gezien (Golden whistler, the 28 parrot, heel veel Wrens, Green parrots, roofvogels, ijsvogel).

    Het was weer helemaal geweldig! Wat is WA anders dan de rest van Oz zeg! Hele andere regels en gewoonten. Toch weer andere dingen gezien dan in de andere staten en dan de wildflowers! Jongens wat een kleurenpracht!

    Hoogtepunt (deze vakantie): Pemberton, Donnoly River cruise, achterland van Bunbury, de vele vogels, natuur enuhh na ja alles bijna ha ha

    Niet leuk:de taxichauffeur op de dag van aankomst die ons naar ons appartement in Perth (Maylands) bracht, tjeetje wat een chagerijn!

    Leukste tip: Iemand zei je moet Bunbury bezoeken, dat hebben we gedaan. Vooral de stranden en je kunt er vanalles zien (meerst zuidelijke mangroven, laatste originele Tuart forrest, Basalt rocks etc)

    Tip: ga eens eten bij Outback Jack in Fremantle. Probeer the Challenge eens! een steak van 1 kilo (ja je leest het goed) met groenten en piepels binnen een half uur naar binnen werken en je krijgt de steak voor niets en een t-shirt! (prijs als je het niet haalt: 39,95 dollar dat is ook bijna voor niets) we hebben heel wat heren met pijn in de buik weg zien gaan. Ja, we hebben hier meer dan eens gegeten!

    Groetjes Ursula