Hi,
- Lisette 31 (Utrecht)
- Wij zijn van Darwin via de westkust en zuidkust (hier en daar een stukje binnenland) teruggereden naar Sydney met een in Darwin gekochte auto. Hier hebben we zo'n 2,5 maand over gedaan.
- En natuurlijk teruggekomen voor de oostkust. In 2,5 week tijd van Sydney naar Cairns met een huurauto en terug met een binnenlandse vlucht.
- De eerste reis heeft in 2003-2004 plaatsgevonden, de tweede in 2006 (huwelijksreis) en de derde volgt in november 2008 (druk aan het aftellen!) als we van Darwin dwars door de outback via Adelaide en Melbourne naar Sydney rijden.
- Samen met mijn vriendin.
- Leukst: mhh.. de nationale parken vonden wij erg mooi (Kakadu, Kalbarri, Karijini, Grampians, Cape Range, Lamington, Flinders Ranges noem maar op) en de grote, droge, kale, uitgestrekte vlaktes. Beetje vreemd misschien, maar het is zo heerlijk daar met z'n 2-en doorheen te rijden, niemand tegen te komen en dan vanuit het niets een roadhouse of emu te zien staan. Echt geweldig! En dan natuurlijk Sydney, wat een geweldige stad! De botanial Gardens zijn erg mooi en relaxt en de lekker ontspannen sfeer die overal hangt is heerlijk. En dan vergeet ik bijna de mensen zelf, wat een aardige relaxte lui!
- Minst: de vliegen
- Tips: laat je niet meteen afschrikken door lange afstanden, maar vraag wel eerst goed na of iets echt goed mogelijk is. Als je hiervoor een bericht op dit prikbord plaatst krijg je heel uiteenlopende reacties. De een vindt het totaal onhaalbaar en gekkenwerk en de ander zegt dat het makkelijk te doen is. Kijk goed welke argumenten gegeven worden en kijk naar jezelf wat voor rijder jij bent. Ikzelf rijd bijvoorbeeld rustig voor 2 dagen weekend op en neer naar Zwitserland (ca 1000 km enkele reis) en draai mijn hand niet om voor lange afstanden. Er zijn echter ook mensen die (bij wijze van spreken) 100 km rijden per dag al veel vinden. Mocht je meer van de lange afstanden zijn, zorg er dan voor dat je 's ochtends vroeg achter het stuur zit en voor het heetst van de dag op je bestemming bent.
- Mijn achtergrond: ik werk in de reisbranche, mocht je iets willen weten over rechten of plichten ten opzichte van reisbureaus / touroperators, stuur dan gerust een mailtje!
Oja, een laatste tip: genieten, het is zo'n mooi land! (en als je twijfelt, gewoon gaan!!)