Ervaringen met Apollo campers

  • Sonja Hoogkamer

    Hallo allemaal op het prikbord. Wie wil met ons recente ervaringen delen m.b.t. de verhuurmaatschappij Apollo. Wij zijn voornemens bij deze maatschappij een camper te huren maar kregen via de travelagent te horen dat zij slechte ervaringen hebben. Wij zelf hebben al 3 keer een camper gehuurd bij apollo en onze ervaringen zijn goed. Nogmaals wie kan ons helpen.

    Loet en Sonja Hoogkamer

  • John

    Dag Loet en Sonja,

    Wij hebben een Apollo camper gehuurd voor in februari/maart 2009. Ook wij kregen via onze travelagent te horen dat ze minder goede ervaringen hebben, ik vraag me af of we het over dezelfde travelagent hebben (zitten ze toevallig in Arnhem?). Na deze opmerking van de travelagent ben ik eens links en rechts gaan informeren bij andere travelagents en die waren verbaasd over deze reactie. Wij hebben dus gewoon bij Apollo een camper geboekt. Ben benieuwd welke reacties je op jouw bericht/vraag krijgt.

    Groetjes,

    John

  • Marjan

    hallo Sonja

    Wij hebben vorig jaar een Apollo camper gehuurd en wij hebben er absoluut geen klachten over.

  • fraenziott

    Hallo,

    Ik heb zelf geen ervaring met Apollo, maar zal me er niet zo druk om maken. Wij moesten vorig jaar voor Canada een camper-verhuurmaatschappij kiezen en ik heb hiervoor flink rondgeneusd op verschillende fora en reissites. Mijn ervaring is, dat je voor elke maatschappij wel een negatieve recensie kunt vinden. Mensen hebben ook de neiging negatieve ervaringen sneller te delen dan positieve. Uiteindelijk hebben we onze camper bij een verhuurder geboekt, die weliswaar het goedkoopst uit de bus kwam, maar die over het algemeen op de fora de slechtste cijfers kreeg. Toch hebben we niet echt slechte ervaringen mee gemaakt. Natuurlijk was de camper al wat ouder en ook wat eenvoudiger ingericht dan die van andere maatschappijen. Maar daar tegenover stond dan ook en flink lagere prijs.

    Als jullie zelf al drie keer zonder problemen bij Apollo gehuurd hebben, dan zal het in de tussentijd wel niet zo erg veranderd zijn, dat je bij voorbaat een slechte ervaring moet verwachten. Natuurlijk, ik zal na een slechte ervaring bij een bepaalde maatschappij de volgende keer ook ergens anders boeken. Maar zolang er bij andere reisagenten deze mening over Apollo niet gedeeld wordt, zou ik me niet zo druk om maken.

    Groetjes,

    Franziska

  • Margreet

    Apollo is nog een vrij ‘jonge’ firma, die in het begin te snel gegroeid is. Daardoor kwamen er klachten en een slechte ervaring wordt eerder verteld en blijft langer hangen dan een goede.

    Wij hebben net een trip met een Apollocamper gemaakt. En we kregen er een mee, die net 3 maanden oud was. Het ligt ook erg aan het depot waar je hem afhaalt, sommige depots hebben personeelstekort en dat merk je dan wel. Als een medewerker alle tijd voor jou heeft of zijn tijd moet verdelen tussen twee (of nog meer ) klanten, dan worden er wel eens dingen vergeten.

    Voor ons was het de allereerste keer dat we zoiets deden, maar nu weten we ook waar de krik precies geplaatst moet worden, uit ervaring.

    Wij hebben met een 4WDcamper de Gibb River Road gedaan en zoals gebruikelijk een lekke band gekregen, maar dat schijnt zo te horen op de GRR.

    Je hebt al goede ervaringen, waarom zou je veranderen? Heeft jouw reisagent wel eens persoonlijk contact met Apollo gehad of vertelt hij ook alleen maar wat hij heeft gehoord (of is zijn provisie te laag in vergelijking met andere/duurdere firma's?)

    Groeten, Margreet.

  • Theo

    Wat een enigzins rare discussie! Waarom een bijna zeker eerlijk advies van een reisagent in de wind slaan? Niet slim zeg! Het zal absoluut ergens op zijn gebaseerd lijkt me. Klaarblijkelijk heeft niemand een tijdje terug een consumentenprogramma gezien op TV waar Apollo zeer negatief in het daglicht stond? :-( Wij hebben onze 4x4 wederom geboekt bij Australia Campers en tijdens één van de telefoongesprekken met hen lieten ook zij zich negatief uit over Apollo. Ze zeiden er wel bij dat het natuurlijk verschilt per camper, de kwaliteit is sterk afhankelijk van de leeftijd van een Apollo camper en dat geldt sowieso denk ik voor elke camper in Oz. Dat hun advies niet op lucht is gebaseerd kan je ook lezen op hun website http://www.australiacampers.com/wieis.htm#voordelen Men heeft regelmatig ‘live’ overleg met een Apollo kopstuk. Ik denk dat het ook zo is dat als een agent veel omzet neerzet voor in deze Apollo, hij of zij ook veel beter over de kwaliteit kan oordelen dan een agent die maar af en toe een boeking genereert. Misschien simpel gedacht, maar ik denk wel dat het zo ligt….

  • Maarten

    Dag Sonja en Loet,

    Wij hebben vorig jaar een 4x4 camper gehuurd bij Apollo, opgehaald in Darwin en ingeleverd in Broome. Kan niet anders concluderen dat wij zeer tevreden zijn over Apollo! Bij afhalen werd geconstateerd dat de airco niet (goed) functioneerde, dus werd er direct een andere camper voor ons klaargemaakt. Daar dit even duurde werden we netjes teruggebracht naar ons hostel en later weer opgehaald. Camper was ook goed voor elkaar, niet oud weinig kilometers en probleemloos. Ook bij het inleveren goede service, kleine beschadigingen werd niets van gemaakt. Dus nogmaals, uitstekende verhuurder voor ons!

    gr. Maarten

    ps. travelagent in Alkmaar?

  • José

    Afgelopen zomer in Darwin een camper opgehaald en weer teruggebracht, een klein mankement werd meteen gemaakt en met slechts 13.000 km op de teller was alles verder prima in orde. We hoefden ook niet lang te wachten en werden netjes geholpen. Wat mischien hielp is dat ik via internet al ingecheckt had en dus al onze gegevens daar al bekend waren, en dat we hadden doorgegeven hoe laat we er waren. Ik zou er de volgende keer weer boeken.

  • Greetje

    Australie,vorig jaar met 4 wdr Apollo rondgereden en daarna met een 4 persoon camper, voor 3 maanden.

    De 4 pers camper bleek vol met mieren , waarna we bij de volgende wisselplaats een zo goed als nieuwe 6 persoons camper meekregen.

    Dus al met al prima service van Apollo , volgende keer weer!

    Ja of je moet iets mee willen betalen , want dan is Kea nog veeeel beter !

    Groetjes en succes! ,

    Greetje.

  • e.berentschot

    2009 gaan wij voor de 8x naar aus. Wij hebben 1 x een Mercedes gehuur en dat was een ramp . auto was bijna nw. apollo heeft ons zeer goed geholpen en een paar dagen terug betaald+ smarte geld. Van dat geld een mx5 gehuur. Verder hebben wij 2x een 4wd gehuurd ook goed.band kapot gereden maar is vergoed. Ook nu huren wij een 4wd en gaan de gunbarrel en en de odnadatta rijden. het kan best zijn dat er wel eens wat mis gaat het bedrijf is snel groot geworden . maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Wij hebben ook ervaring met NQ (is niet meer) maar was ook goed even ald Kea. Maar altijd bij ontvangst de wagen goed nakijken is het advies.