Reisgenoot gezocht

  • Ingmar

    Hallo allemaal,

    Ik zit erover na te denken om rond November-December richting Australie - Nieuw Zeeland te gaan?!

    Uiteraard is het leuker om met een stel dan alleen te gaan. Samen genieten en beleven! Wie weet….

    Is er iemand die eventueel interesse heeft om die kant op te gaan met iemand erbij?

    Ik hoor het graag, en overleg is mogelijk, want ik heb nog niks geboekt, ben puur aan het orienteren.

    Gr. Ingmar

  • Bas

    Hoi Ingmar,

    Australië is een prima land om alleen te reizen. Zeker als je in hostels overnacht kom je genoeg mensen tegen.

    Het leuke van alleen reizen is dat je je planning gewoon aan kan passen wanneer jij dat wilt. Zo kan je ook met verschillende mensen doorreizen.

    En als je ze zat bent ga je gewoon weer je eigen gang.

    En voor de veiligheid hoef je het ook niet te laten. Australië is volgens mij niet gevaarlijker dan NL.

    Grtz. Bas

  • Ingmar

    Hoi Bas,

    Bedankt voor je info! Wie weet he.

    Maar samen iets beleven is toch altijd leuker dan alleen!

    het is ook orienterend, dus wie weet. Idd bedankt voor je reactie.

    Gr. Ingmar

  • mat

    Veel van de backpacker in australie komen alleen aan. Als je in een hostel incheckt kom je altijd wel mensen tegen, en als die de zelfde kant op gaan, reis je samen.

    Zo kom je voordurend mensen tegen met wie je een paar dagen tot een paar weken samen optrekt. Wil je ergens heen waar anderen niet naartoe gaan. Dan begint het gewoon weer opnieuw.

    Alleen klinkt heel eng en dat kan best zo zijn, maar leg je niet vast dat je een reisgenoot zoekt met wie je de hele reis wilt optrekken.

  • andre

    Gewoon lekker alleen gaan, je komt zo veel mensen tegen in hostels met wie je een tijdje optrekt.

    Ik was 24 toen ik naar Oz ging, ben er nu inmiddels 4x geweest en er mijn vriendin ontmoet.

    gewoon gaan is het beste advies wat ik je kan geven!

  • Remi

    Gewoon boeken en gaan, genieten dat moet je gaan doen, zelf ga ik 1 oct naar Sydney en zal daar dan ook gaan werken en wonen.

    Veel oud collega;s van mij zijn ook naar OZ gegaan en ik zal ze zeker ontmoeten, Sydney zal wel even wennen zijn aangezien ik net uit Krakow kom, waar ik gewoond en gewerkt heb :) Maar ik wou alleen maar ff zeggen dat je uitgenodigd bent voor een wit biertje bij het strand of een ice koffie of wat voor drankje dan ook :)

    Yahoo nog een paar weken en ik mag eindelijk Europa verlaten :):) in elk geval voor een jaartje dan ;)

    Succes met boeken en plannen, en het gaat helemaal goed komen :)

  • Ingmar

    Hallo allemaal,

    Bedankt Mat, Andre en Remi.

    Ik neem jullie advies in beraad. Super! Die hostels, zijn overal enzo te vinden? Of?

    Nog 2 weken en dan weet ik waar ik aan toe ben. Zit momenteel in een zware relatie dip, en afhankelijk hiervan wil ik dan ook op reis, of we gaan samen….

    Remi: als het zover is: Zet dat biertje maar lekker koud, je hoort nog van me!

    Nogmaals bedankt.

    Ingmar

  • Alie

    Er zijn meer dan genoeg hostels te vinden! Don't worry about that! Ik zou alleen iets voor de 1e nacht boeken (meestal heb je niet zo veel zin als je net aankomt om dan nog op hostel jacht te moeten) en daarna gewoon per dag bekijken ofzo. Echt je leert heel veel mensen kennen, en een gedeelte samen reizen met ieamnd (of een groepje) is echt geen probleem. Er hangen heel veel briefjes met vragen om samen te reizen en zo benzine kosten e.d. te delen. En.. als je met iemand reist en het klikt niet, heb je gelijk een probleem (er gaan letterlijk vele relaties kapot tijdens het backpacken, maar ook vele relaties ontstaan erdoor ;)) Door alleen te gaan is het makkelijker. Klikt het niet met een bepaald persoon, stap je uit en zoek je iemand anders om je reis mee te vervolgen.

    Succes

  • dik

    en heb je al iemand gevonden om mee te reizen ??

  • Ingmar

    Hoi Dik,

    Nee nog niet? Hoezo?

    Gr. Ingmar