Steve Irwin Place

  • Ursula

    Dag Allemaal,

    Steve Irwin was helemaal bezeten van wildlife en het beschermen ervan.

    Nu is een beschermd gebied in gevaar, want men wil hier een mijn exploiteren. Je kunt een petitie tekenen om te laten zien dat je het hiermee niet eens bent.

    'Com on Aussielovers, teken die petitie nu!

    http://www.savestevesplace.com/

    Info van de website (via www.australiazoo.com)

    The Steve Irwin Wildlife Reserve (SIWR) is a wetland conservation property and a tribute to Crocodile Hunter Steve Irwin.

    The 135,000 ha property, in Queensland’s Cape York Peninsula, is home to a set of important spring fed wetlands which provide a critical water source to threatened habitat, provide permanent flow of water to the Wenlock River, and is home to rare and vulnerable plants and wildlife.

    The Steve Irwin Wildlife Reserve (SIWR) was acquired as part of the National Reserve System Programme for the purpose of nature conservation with the assistance of the Australian Government.

    The Situation

    The Steve Irwin Wildlife Reserve (SIWR) is being threatened by strip mining. Cape Alumina Pty Ltd has lodged mining lease applications which include approximately 12,300 ha of the Reserve. Cape Alumina company documents indicate an intention to mine 50 plus million tons over a 10 year period commencing 2010. The greater part of this mine is on SIWR

    The proposed area for mining on the Steve Irwin Wildlife Reserve contains the head waters of irreplaceable waterways and unique biodiversity which will not recover after mining operations are finished.

    Help Us Collect Signatures

    If you would like to help further in Saving the Steve Irwin Wildlife Reserve, we can send you a petition pack.

    Please contact us on (07) 5436 2000 or email info@australiazoo.com.au

    How else can I help?

    As the battle to save Steve’s Place continues, Australia Zoo and partnering organisations are looking for alternative ways to protect the area forever.

    Recently, the Queensland Government put forward a proposal to have the Wenlock River listed as a ‘Wild River’ under their special ‘Wild Rivers Legislation’. Once listed, the Wenlock River and its surrounds will gain a very high level of protection from any disturbances- including mining!

    Visit The Wilderness Society's website to show your support and sign the petition to save the Wenlock River. Be sure to include a comment, to the Queensland Premier, about why you believe the Wenlock River and it surrounds should be protected. Together we can Save Steve's Place!

    groetjes Ursula

  • MissLiberty

    Zo das gedaan.

    Als we zo allemaal stemmen kunnen we iets bereiken;)

  • travel

    ook gedaan

  • -+Henk+-

    Sorry hoor, waar bemoeien jullie je mee…… om het maar even kort door de bocht te zeggen. De welvaart van heel veel “working families” in Australie hangt af van de mining industry. Die zullen jullie niet dankbaar zijn.

  • Ursula

    Dag Henk,

    Er wordt al zoveel habitat van wildlife in Australie vernietigd omdat er huizen gebouwd moeten worden of omdat er geld verdient kan worden. Het gebied waar het om gaat is misschien wel belangrijk voor de mensen, maar laten we nu ook eens een keer kiezen voor de natuur en de dieren die er wonen.

    Ik bemoei me ermee omdat ik als ik op vakantie ga naar Australie nog natuur wil zien, er wordt op al zoveel plekken (Kakadu) inbreuk gepleegd op de natuur, Koala families die gewoon afgeschoten worden rond Brisbane omdat er een nieuwe estate moet komen en ga zo maar door.

    Jullie moeten zuinig zijn op dat wat jullie hebben, anders eindig je net zo als Nederland! Vol, smerig en weinig natuur te bespeuren, laat staan de stilte (die in Australie nog wel te vinden is).

    Ik denk dat er genoeg kansen zijn voor hen die willen werken, maar dat is mijn bescheiden mening!

    Groetjes Ursula

  • Duikertje

    3x gedaan! (met 3 verschillende mailadressen ;-)

  • Jan

    Ursula Schreef:

    ——————————————————-

    > Dag Henk,

    >

    > Er wordt al zoveel habitat van wildlife in

    > Australie vernietigd omdat er huizen gebouwd

    > moeten worden of omdat er geld verdient kan

    > worden. Het gebied waar het om gaat is misschien

    > wel belangrijk voor de mensen, maar laten we nu

    > ook eens een keer kiezen voor de natuur en de

    > dieren die er wonen.

    >

    > Ik bemoei me ermee omdat ik als ik op vakantie ga

    > naar Australie nog natuur wil zien, er wordt op al

    > zoveel plekken (Kakadu) inbreuk gepleegd op de

    > natuur, Koala families die gewoon afgeschoten

    > worden rond Brisbane omdat er een nieuwe estate

    > moet komen en ga zo maar door.

    >

    > Jullie moeten zuinig zijn op dat wat jullie

    > hebben, anders eindig je net zo als Nederland!

    > Vol, smerig en weinig natuur te bespeuren, laat

    > staan de stilte (die in Australie nog wel te

    > vinden is).

    >

    > Ik denk dat er genoeg kansen zijn voor hen die

    > willen werken, maar dat is mijn bescheiden

    > mening!

    >

    > Groetjes Ursula

    Ja en wat dachten jullie ervan als de Ozzys de ozonlaag eens gingen beschermen? Dan zouden wij dus moeten stoppen met heen en weer vliegen wat zeer milieuvervuilend is!!

    Ik vind dat wij er niets mee te maken hebben, laat de Ozzy;s dat lekker zelf bepalen.

    Dat wijsvingertje van de Hollander irriteert mij zo vaak. Terwijl ze zelf ook lekker bezig zijn voor het milieu, ahum……prettige (binnenlandse) vlucht toegewenst!