reisroute op kaart tekenen voor in fotoalbum

• jolanda

hallo allemaal,

ik ben momenteel bezig met het fotoalbum van onze reis naar australie.

nu wil ik graag de route die we gereden hebben op een wegenkaart tekenen en dit in het fotoalbum verwerken. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken. Is er een programma voor?

Groetjes en alvast bedankt

Jolanda

• P@ul

In Google Earth kun je de route bepalen en onder de knop “bewerken” kun je de route kopiëren (beeld kopiëren).en bewerken in een teken- of fotoprogramma (de letters er af bijv)

Of opslaan - opslaan als - opslaan als beeld. Dan krijg je een JPG afbeelding, die je weer kunt bewerken en eventueel overnemen in een digitaal fotoalbum (of afdrukken natuurlijk).

Succes

• dondersteen

Je kunt ook delen van je eigen wegenkaart inscannen en daarna bewerken in een foto-bewerkingsprogramma zoals Paint.

• jola nda

bedankt voor je snelle reactie.

maar als ik de kaart opgeslagen heb onder mijn kaarten en ik druk op bewerken kan ik nergens kopieren of opslaan vinden

heb je enig idee hoe dit kan?

of ligt het aan mij?

bedankt,

• P@ul

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.

Als ik in Google earth een route laat maken (links boven onder de tab route), dan kan ik die (na eventueel aanpassen van de route door te slepen en door de vinkjes weg te klikken het plaatje op te schonen), het resultaat opslaan als plaatje (JPG).

=Klik op bestand, klik op opslaan, klik op Beeld opslaan (ctrl-alt-s). Geef het een naam en kies de map waarin je het wil opslaan=

Dat JPG plaatje kan je in een foto of tekenprogramma als daar behoefte aan is, nog verder bewerken, zoals teksten bijvoegen, extra routes inteken, rondjes zetten enz enz en dan weer opslaan en/of afdrukken.

• Anneke

Hoi

Ik heb de australia full map in adobe, daarmee kan je per plaats zoeken en printen

als je hem wilt hebben laat dan even je email achter

have fun

Anneke

• Peter W

>route op een wegenkaart tekenen

Gebruik TYRE, zie: http://www.janboersma.nl/gett/ Tyre tekent de opgegevn route via Google Maps (en kan het naar je GPS downloaden).

Dan neem je een “foto/.JPG ” van het scherm via: http://www.etn.nl/screenshottaker/ Of Google op “screen capture” voor vele andere oplossingen.

Deze foto bewerk je in je standaard photo editor. Wij gebruiken daar Picasa voor.

Alles Freeware. Kost een paar kwartier om alles te snappen. Voorbeeld:

gewenning
  • jolanda

Hallo Anneke,

Ik heb wel interesse in die map.

Wil je hem sturen naar jojo.zeeland@hotmail.com?

alvast bedankt,

groetjes

Jolanda

• Peter

Hoi Anneke,

Ik heb ook interesse in de map.

Kan je hem opsturen naar mijn email adres aub.

Bij voorbaat bedankt,

Peter

peter@pchartog.nl

• Marth

Hallo Anneke,

Heb jij voor mij een kaart van Australie - wij gaan komende zomer.

Alvast bedankt, Marthy