wonen in Brisbane

• Rob

Hallo allemaal,

We gaan met ons gezinnetje (Baby Sophia) vanaf Januari 2012 in Brisbane of omgeving wonen. Ik heb zelf een baan aangeboden gekregen in Brisbane (steel place, morningside) voor 3 jaar.

We zijn op zoek naar een gemeubileerd huis / appartement waarbij we op dit moment nog geen idee hebben waar we met onze baby het beste kunnen wonen. Wie kan er aanbevelingen geven wat betreft het wonen in of in de omgeving van Brisbane? Hebben jullie websites waarop we kunnen zoeken naar een huurwoning?

Vast vriendelijk bedankt,

Rob en Carla

• ikke

Vrienden van mij wonen op de ‘Peninsula’ net boven Brisbane. Zoek maar eens op Woody Point of Kippa-Ring. Is een mooie omgeving met prima huizen. En er is in ieder geval een prachtige lagoon om met je kleintje te gaan zwemmen.

Van de huizenmarkt heb ik niet zoveel verstand. Wel weet ik dat je meestal rechtstreeks van particulieren huurt.

• Dexter

Hi Rob,

All you have to do is go to google Netherlands

Type in the search bar of google Netherland you type these words in >> Australia << a new window will open will say google Australia

And do your search in Australia with google Australia

Once google Australia is open you can type in what ever you are looking for in Australia

For example you can type in moningside rental properties, and you will get many Real Estate URL addresses to do a search.

My advise is to remain on page one of the google search, page one in most cases are the biggest and the most aggressive and will give you better service,.

Most Real Estate Agents in Australia are honest for they have to follow the laws laid down by the State they work in.

Of course in every business you will find a rogue < ( a bad one)

My best advise is before you sign any thing see a solicitor ( for you een advocaat, a lawyer)

Do not sign any thing with out seeing a solicitor.

In Australia most people use a solicitor for nearly everything that needs signing.

In the URL when you do your search ,many Real Estate agent will also have a map of the location the houses are that he has to rent or to let.

An other bit of free advise is when you move in, take a blank piece of paper and mark every bit of damage you find on the outside and the inside of the property.mark every hole or screw you find in the walls

For example a crack in the toilet bowl a damaged wash basin a chip in it a missing glass panel or a broken one in the shower, Kitchen cupboard door hinges are loose Ceck to see if the carpet has excessive use and or dirty.

Take a copy of the paper you filled in take it to the real Estate agent as soon as possible to sign your copy and agree with you about all the damaged areas in the rental home you made a note off.

For when you come to leave, they are going to charge you for repairs and replacing or cleaning of carpets.

This is not to scare you this is to make sure that no one cheats you when you leave.

I own property and I do the same with each and every new tenant that moves into my property, for I know what people who rent can do to property they do not own.

Condition of Rental Property Checklist

File Format: PDF/Adobe Acrobat - Quick View

Instructions: Tenant(s) complete(s) this checklist within three days of moving in and … Tenant Name (Print). Condition of. Rental. Property. Checklis

Again if you type in google Australia >>> checklist for rental properties

you can print your own check list

Try this >> http://www.thehomepage.com.au/rent/morningside-qld

or this one >>> http://www.realestate.com.au/rent/in-morningside%3b+/list-1?preferredState=qld

Rob >>> Happy hunting

Regards,

Dexter.

• Anneke

Met huizen kan ik je niet adviseren, maar wil jullie wel feliciteren met deze uitzonderlijke situatie (ben wel een beetje jaloers). Geniet ervan

cheers

Anneke

• Dexter

Correction

All you have to do is go to google Netherlands

Type in the search bar of google Netherland you type these words in >> google Australia << a new window will open it will say google Australia

• jaap

Hallo Rob en Carla

jullie hebben al goede adviezen gekregen

maar wat je ook nog kan doen ga naar de site dat is een site van Nederlanders die in Australie wonen en zij die daar naar toe willen.

sommige zijn ook op zoek naar contact, en of geven je tips waar je evt kan gaan wonen.

je kan klikken op alle staten en of steden, in jullie geval Queensland

succes

Jaap

laat even weten of je de site gevonden hebt!

• Margreet

Hallo Rob,

Op wereldwijzer kwam ik de volgende hint tegen:

zoek eens via: www.gumtree.com.au

Deze website biedt van alles, en dus ook woonruimte, in de grote steden.

Veelal kamers, studio's, appartementen; gericht op langere verblijfsperioden.

Misschien heb je er wat aan.

Succes.

Margreet.

• yvonne

hallo rob en carla,

lees net je vraag

ga naar real estate .com.au en je ziet zo veel huizen in brisbane en omgeving te huur

ik denk dat je daar wel wat aan hebt,type morningside en omgeving in

mvg yvonne

• Ron

Hebben jullie voor mij een tip voor het voordelig laten overbrengen van een aantal verhuisdozen van nederland naar brisbane. Het gaat om: 12 verhuisdozen van 40x35x50. Volume blijft dus < 1 m3. Het gaat om huisraad, kleine en lichte artikelen. Dozen wegen 11 a 12 kilogram per stuk. Er is in principe geen haast met de zending. Ergens afgeven in Nederland is voor mij geen probleem.

Mijn dochter (26 jaar) woont in Brisbane, nu sinds een jaar. Hoe oud zijn jullie? En is het misschien aardig jullie met elkaar in contact te brengen?