3 weken met een camper van Perth naar Perth

• Colin

Hallo,

Wij(mijn vriendin,dochter van 1 en mijzelf) gaan in januari 3 weken met de camper vanaf Perth reizen.

Na 3 weken komen we weer terug in Perth.

Wat is een goeie route om in deze 3 weken te volgen?

We willen wel af en toe een relaxdag ivm ons dochtertje.

Alvast bedankt!

Colin Reinders

• juul

Ik zou richting South West gaan. Zeker omdat het in januari verder naar het Noorden erg heet kan zijn. Hoewel ook in het zuidwesten. Ik zou eerst even 3 dagen of zo bijkomen in Perth en daar rondkijken zoals in Fremantle. Dan naar het zuiden via Bunbury (kom een kopje koffie drinken, ik woon in Australind, 15 minuten noord van Bunbury). Busselton, richting Augusta en onderweg grotten bekijken. Van Augusta via Pemberton en Walpole (grote boom te beklimmen en walk in the treetops) naar Albany. Van Albany naar Esperance, geweldig mooie witte stranden waar het zand onder je voeten piept, Zorg wel dat je daar meer mid-eind januari bent want heel Kalgoorlie gaat daar heen en is begin januari volgeboekt. Dan naar Kalgoorlie (waar ik nog 4 jaar gewoond heb), met de grote superpit (goudmijn). Ik heb deze route met mijn ouders gedaan en deden daar geloof ik 12 dagen over inclusief wat rustdagen. Je kan via google kijken hoe lang het allemaal rijden is. Je zou eventueel via Hyden kunnen gaan om waverock te zien. Van Kalgoorlie terug naar Perth. Eventueel als jullie tijd hebben, even naar het noorden rijden om de pinnacles te bekijken en heb je echt nog tijd ietsjes verder naar Kalbarri (Kalbarri is zo'n 6 uur rijden van Perth). Het ligt er een beetje aan wat je allemaal wilt doen natuurlijk en hoeveel rustdagen je in wil plannen. Misschien zoiets??:

nachten

Perth 3

Busselton 3

Augusta 2

Albany 2

Esperance 3

Kalgoorlie 2

Perth 1

Cervantes 2

Kalbarri 3

perth 1

22

Juul

• Colin

Hoi Juul,

Bedankt voor je reactie.

Ik zal dit eens even goed doornemen. Je hebt inderdaad een mooie route voorgesteld.

Als we in de buurt komen, komen we idd even een bakkie doen. Zorgen wij voor de stroopwafels ;-)

Woon je al lang in Australie?

Groeten vanuit Nederland op een warme zomeravond.

• Colin

Hoi Juul,

We gaan in totaal 10 weken naar Autralie.

Eerst 4 dagen naar Sydney, dan 2 weken naar Tasmanie, dan door naar Perth voor 3 weken en dan van Adelaide naar Sydney in 4 weken.

Dus de Jetlag zal wel meevallen als we in Perth aankomen.

Groet,

Colin

• ien

de route die juul aangeeft, is erg mooi,, we hebben het vorig jaar gereden.

ook vind ik pers, de route mooier dan dat je naar het noorden gaat.

veel plezier

• juul

Ik woon nu 4.5 jaar in Australie. Daarvoor heb ik dik 9 jaar in Nieuw Zeeland gewoond. Dus al aardig lang weg uit Nederland!

juul

• Sylvia

Wij zijn van plan deze route te gaan doen in maart met een camper.

Is de eerste keer Australië voor ons.

Heeft iemand nog leuke ideen voor overnachtingen/ of een site waar ik campings kan zoeken ?

En iemand een idee of er dichtbij Perth een leuke campsite is ?

Onze dochter woont daar op dit moment. Ze heeft helaas geen slaapplaats voor ons.

Dus we willen bij aankomst gelijk de camper in gebruik nemen.

Aangezien we 4 weken hebben willen we ook nog een stukje naar het noorden,

vanaf Perth meenemen.

Sylvia

• Marjan

hallo Colin/Sylvia

Als ik jullie was zou ik ook 1 dagje uittrekken voor Rottnest Island. Kun je met een boot naartoe v.a Perth en Fremantle. Je kunt er prachtig fietsen, er rijden geen auto's, heel relaxed! Her en der kun je quokka's zien, een kleine kangaroesoort, die alleen daar voorkomt. Je kunt ze vrij dicht benaderen (leuk voor kinderen) En vergeet niet je zwemspullen meetenemen, want je fietst langs mooie baaitjes, waar je heerlijk kunt zwemmen.

Heel veel plezier met de voorbereiding en de reis!B) gr.

• P@ul

De zuidelijke route is inderdaad erg mooi en er is veel te zien. Die 12 dagen was wat krap, je kunt je er best 3 weken vermaken. En de Pinnacles zou ik zeker doen.

In en rond Perth (en Fremantle) is ook genoeg te zien. Rottnest Island is inderdaad een aardig eiland, maar wel echt toeristisch. Wel erg aangenaam om er een fietstocht te maken.

We hebben daar een week doorgebracht.

Als alternatief kun je naar het noorden, maar dat zal inderdaad vrij heet zijn. Ik weet niet op welke hoogte je in het natte seizoen/deel terecht komt.

Wij zijn van plan in november een stukje naar het noorden te gaan, een deel van één van deze routes.

Je kunt eens kijken.

Maar ja, Australië is zo groot en elke route is mooi en het is van elke andere route spijtig, dat je die niet kunt doen. Maar ja, je moet keuzes maken of elk jaar gaan en dan steeds een ander stukje.

• Sylvia

@Colin en anderen

Wij gaan een rondje Perth in maart doen.

Waar hebben julie de camper gehuurd als ik vragen mag.

Ik zie door de bomen de campers niet meer, wil het rechtstreeks doen via Apollo,

of via cheapcampers.nl

Iemand suggesties?

Alvast bedankt Sylvia