west australie

• tineke

hoi allemaal

mijn man en ik hebben een discussie over het volgende.

We willen in 2014 richting west australie gaan.

Dit zowiezo met een camper en dan hebben we 4 weken de tijd .

maar mij lijkt het beste om een soort georganiseerd reis te doen.

zodat je zeker alle bezienswaardigheden gaat zien.

maar mijn man wil het op de bonefooi doen en dan zien wel waar we uit komen.

goed ik weet dat dat het goedkoopst is maar ik wil wel zoveel mogelijk zien van dat gedeelte.

wie kan ons advies geven wat te doen!!

gr tineke

• Marcel

Ha Tineke,

West australie is eenvoudig op de bonnefooi te doen! De voorzieningen op alle campings zijn gewoon goed en er is altijd wel een plek te vinden, zeker als je met een camper gaat. Het voordeel van zelf je reisplan bepalen vind ik dat jullie zelf kunnen bepalen waar en hoe lang je ergens verblijft. Met een georganiseerde reis heb je deze flexibiliteit niet. Ik zou mij over de bezienswaardigheden niet al te druk maken. Ook met een georganiseerde reis gaat het niet lukken om alles te zien. Daar is 4 weken te kort ,en west australie te groot voor.

Ik ben overigens wel benieuwd welke route jij en je man voor ogen hebben. Wordt het perth-Darwin of gaan jullie voor het zuid westen?

Marcel

• Margreet

Hallo Tineke,

Dat is inderdaad een groot dilemma.

Maar jullie hebben nog tijd genoeg om samen tot een beslissing te komen.

Mochten jullie besluiten om georganiseerd te gaan, zulk soort camperreizen worden o.a. aangeboden door Wereld Contact

En daarvan is mij bekend dat er reisbegeleiders zijn die eerst zelf terrein gaan verkennen. Je hebt dan ook alle zekerheid dat je plekje op de camping al gereserveerd is, maar je zit vast aan het schema van de groep. En dan heb je de kans dat je verder moet terwijl jullie eigenlijk nog niet uitgekeken zijn. Bovendien ligt ook de keuze voor de camper dan vast, voor zover ik weet. Wel allemaal van dezelfde verhuurder. Maar mocht er wat gebeuren je bent dan verzekerd van de hulp en steun van de begeleiders.

En ‘s avonds vind je altijd Nederlanders om ervaringen mee uit te wisselen en foto’s te bekijken. Erg prettig als je niet zo best uit je Engels kan komen.

Wij zijn twee maal in die omgeving geweest en beide keren op eigen houtje.

Er is genoeg op het internet te vinden wat er onderweg allemaal te zien en te doen is, bovendien staan er prikborders klaar om je te helpen met vragen.

Je weet, er bestaan geen gekke vragen, alleen gekke antwoorden.

Eigenlijk is het van meer belang om uit te zoeken welke periode jullie kunnen, wat willen jullie, door de Kimberley heen of daar omheen, dat houdt in 4WD of 2WD.

Aan 4WD hangt een hoger prijskaartje, maar onze voorkeur ging uit naar 4WD.

Het prettigst rijden is van noord naar zuid i.v.m. de stand van de zon. Die staat om 12.00 uur in het noorden dus je hebt hem dan meestal achter in de camper i.p.v. pal op je motorkap/voorruit.

Vanwege de temperatuur is de maand september erg prettig, de warmte en vochtigheid in Darwin is dan nog net te doen en eind september begin oktober begint in de wijde omgeving van Perth het wilde bloemen seizoen. Tenminste volgens de normale kalender.

Je merkt, ik ga er automatisch vanuit dat het een trip van Darwin naar Perth betreft, maar jullie kunnen natuurlijk ook in Perth beginnen en eindigen.

Mocht je er behoefte aan hebben aan sneller en directer gegevens uitwisselen dan kan je je emailadres in mijn box achterlaten, als je op mijn naam met streepje klikt kom je automatisch bij de privéberichten.

Groeten,

Margreet.

• ien

hallo tineke

ook wij hebben de zuidkant gedaan met een campertje,, heerlijk op de bonnefooi.

wel heeft manlief erg veel gelezen en een route uitgestippeld voor we gingen .

boeken gekocht en veel op internet gezocht, we zijn 5 maand weggeweest.

persoonlijk vond ik de rit van perth naar melbourne het mooiste.

we hebben een site gemaakt waar rob ook veel opgeschreven heeft.

kijk maar eens, misschien haal je er iets uit.

veel plezier met de voorbereiding.

ien

www.robeniendownunder.reismee.nl

• Margreet

@ien,

Hallo Ien, ook ik ben even op jullie site gaan snuffelen en heb hem meteen opgeslagen bij de favorieten, want wij zijn van plan om in 2014 met een camper van Sydney naar Perth te gaan reizen/rijden, dus ik ben helemaal in voor gegevens. Is het mogelijk dat je mij via de privéberichten jullie emailadres laat weten zodat we rechtstreeks contact kunnen hebben? Hartelijke groeten en bij voorbaat heel veel dank, Margreet.

• Marcel

Margreet,

Ik kan je, als je daar interesse in hebt, ook voorzien van tips. Heb het stuk in 2009 en 2007 (totaal bijna 10 maanden) ook gedaan.

Kan je in elk geval het zwemmen met zeehonden aanraden in bairdbay. Gegarandeerd leuk doordat het zeer kleinschalig is opgezet. Komt natuurlijk ook door de ligging want er komen daar niet zoveel mensen.

Groet,

Marcel

• tineke

hoi marcel

de route die we een beetje voor ogen hebben is als volgt:

we willen beginnen in Melbourne daar de camper op halen en dan een weekje naar mijn broer in bendigo.

en dan rijden richting Alice springs en dan een binnenlands vlucht naar Perth.

En dan vanuit perth daar in de omgeving te verkennen.

in totaal hebben we 7 weken voor dit alles.

Dus tips zijn van harte welkom wat we daar allemaal heen kunnen

gr tineke

• Sylvia

Hoi,

Wij zijn net van de week teruggekomen van 4 weken West-Australië.

Is goed te doen. Als je genoeg info hebt kun je zelf alle bezienswaardigheden op zoeken.

Wij zijn van Perth naar het zuiden gegaan en via Wave-rock binnendoor naar het noorden tot

Exmouth gereden.

Daarna weer terug naar Perth, onze dochter woont daar op het moment dus vandaar dat we terug zijn gereden.

Mocht je nog meer info willen, let me know.

Sylvia

• Diana Bloemen

Hoi Sylvia,

ik was bovenstaande discussie aan het volgen en ik las dat jij de route hebt gereden die wij volgend jaar (in grote lijnen) gaan rijden; eerst vanuit Perth naar het zuiden (Margaret River, dan oostwaarts tot aan Esperance, dan omhoog naar Kalgoorlie en dan via de Wave Rock weer terug, overnachten in Swan Valley en dan omhoog. Wij rijden welliswaar niet tot Exmouth, maar tot Denham/Monkey Mia en dan weer terug, met aan het einde nog 5 dagen Freemantle. In totaal hebben we 5 weken. We vertrekken in november 2013. Graag zou ik gebruik willen maken van het aanbod dat je aan Tineke hebt gedaan… :D

Groetjes, Diana

• tineke

hoi Diana

zo als jij het gepland hebt was ook een beetje ons idee.

maar nu zitten we ook te kijken of het mogelijk is om van Alice Springs naar exmouth te rijden?

Is dat mogelijk en kan je daar tussen regelmatig overnachten m.a.w. zijn daar campings of zoiets.

want dan kan je zakken naar Perth.dan hoeven we geen binnenlandse vlucht te nemen.

Wie weet dat???