Welke camping vond jij echt top (Brisbane-Sydney)

• gezinmetkids

Hallo allemaal,

Ik ben al eerder goed geholpen op dit forum, dus ik stel graag nog een vraag :-) In november vliegen we met ons op jonge gezin op Brisbane en rijden we per camper naar Sydney. Bij Brisbane gaan we nog iets omhoog richting Noosa, bij Sydney rijden we misschien nog verder. Nu ben ik me alvast aan het orienteren op leuke campings (vooral met het oog op een 1- en 3-jarige). Een zwembad is dan fijn, maar misschien zijn er ook campings die juist iets anders leuks hebben (een mooie ligging, fijne faciliteiten, een praktische ligging (nabij OV), etc.). Daarom mijn vraag: welke camping(s) vond jij echt super op dit traject en raad je ons ook aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• leon

Wij hebben geen kinderen jonge kinderen meer, maar de meest BIG 4 campings hebben wel een zwembad. op weg van zuid naar noord komt u de Big Banana tegen . ook dat is leuk voor kinderen en de bananen zijn super lekker!!!!! Op de site van big 4 kunt u een indruk krijgen van hoe de campings zijn.Wij zijn meer van de outback.gaan volgend jaar voor de 11x

• -+Henk+-

Er is een Top Tourist Park in One Mile Beach. Mooie plek - prima strand, leuke plaats in de buurt…. (Ik woon er dus kan het weten :) )

http://www.onemilebeach.com.au/

• leon

Natuurlijk Top Tourist is ook goed, daar hebben wij ook positieve ervaring mee. Je hebt ook nog FPA (www.familyparks.com.au.) Maar dat zouden familie parken zijn, misschien is dat ook wat. Dus gewoon even goed op het net kijken.Je hebt ook veel parken die niet ergens bij aangesloten zijn. Maar de parken Big4 en TopTtourist zijn wel de parken ook wat duurder . een paar doller per nacht meer.

Veel Plezier. wij gaan volgend jaar weer.

• zonja79

Hoi gezin met kids,

Jullie zijn inmiddels weer terug denk ik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, aangezien wij eind dit jaar ook met 2 kids van 3 en 1 gaan! We gaan van Adelaide naar Cairns.

groet,

Sonja

• sylv

hoi,

wij zijn vorig jaar oktober geweest en gegaan van brisbane naar sydney ( en een stukje verder). Wij hebben vooral de BIG campings vermeden. Duur. Wij hadden een klein opblaasbadje bij ons en dat vond onze kleine geweldig.

Sydney heeft een voor de kinderen een leuke waterspeeltuin in de stad.

wij hebben in sydney op camping sharlee gestaan. ligt wel buiten het centrum, maar is betaalbaar en openbaar vervoer bijna om de hoek. afhankelijk van hoelang je wilt blijven in sydney hebben ze voor openbaarvervoer weekkaarten. Dit haal je er na een paar dagen al uit.

Brisbane heeft in het centrum een stadsstrand. In brisbane heb je een koala opvang ( dierentuin noem ik maar even). Er leuk voor de kinderen. Je loopt tussen de kangaroo's en de wallabee (?) door.

Wij zijn ook naar Diamondshead geweest. op een camping gestaan zonder stroom aan het strand, wel met stromend water.

Houdt er alleen rekening mee dat je daar maar 1 nacht kan staan. wij konden wat achteraf bleek maar 24 uur zonder stroom ( ze hadden 3 dagen gezegd)

Wij hadden voor onze kleine ( toen bijna 2) een tatteljee wieg gekocht ( via marktplaats). kon zo tussen de banken staan.

Als je naar de blue moutains wil gaan dan niet in de bleu mountains staan wij hebben er net buiten gekampeerd. in buurt van de groten.Scheelt bijna de helft in je overnachtingskosten.

hoe lang gaan jullie?

Als je nog vragen heb stel ze maar!

groet,

sylv

• zonja79

Hoi Sylv,

Bedankt voor je tips, ik zal de campings noteren. Vooral de Tatteljee wieg lijkt me erg handig, en daar ga ik inderdaad naar kijken tegen die tijd (op marktplaats).

Wij zijn voornemens om 6/7 weken te gaan.

Bij welke campermaatschappij hebben jullie de camper gehuurd?

Gr Sonja

• sylv

wij hebben via http://www.aussierental.nl/ gehuurd. Zij huren dat weer via autotravelerbahn. Prima auto's!

Wij hadden h5 grootste model. is tevens automaat. Vond wij wel prettig. weet niet of zij ophaal punten hebben adelaide en cairns ?

wij hebben voor de tatteljee wieg 25 euro betaald excl matje.

Het plaatsje Goulborn is ook erg leuk. Tevens een een aanrader om even koffie stop te houden bij cafe roses. Erg lekkere muffins en gebak en broodjes.

Succes verder met uitzoeken.

groet

sylv