Eerste keer

• Erika

Hallo

Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en vertrek 30 Jan. Voor een maand na australie

Dit wordt mijn eerste keer zowel voor australie als wel dat ik alleen ga

Ik heb er erg veel zin in maar zou ook graag wat advies ontvangen

Ik moet alles nog opnieuw kopen van koffer tot kleding

Nou ben ik een beetje aan het kijken maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer

Ik heb gewoon een hotelrondreis trouwens

Alle tips zijn welkom b.v.d

• ast36850

Zorg dat je een vel papier bij je hebt - liefst 2 x, gescheiden van elkaar bewaren - waarop je alle belangrijke gegevens zet, zoals serienummers en merken van camera e.d., (nood)telefoonnummers van bank-/verzekeringsmaatschappij, vliegtuigmij., ambassade + consulaat gegevens terplaatse, kopie van je paspoort etc etc.

• -+Henk+-

Waar in Australie ga je naar toe? Heb je aan plan, route? Als het een “hotel rondreis” is, hoeveel tijd heb je dan in iedere plaats en wat voor vervoer?

Als je daar wat meer over verteld kunnen we wellicht wat gerichter tips geven.

• Sylv

maak een scan van je paspoort en andere belangrijke papieren ( vliegtickets, reisverzekering) ect. mail dit naar je zelf dan heb altijd van iets een kopie.

als je naar sydney gaat kan je gratis internetten ( 20 min.) bij de bilbliotheek!

zorg dat je geen fruit in je tas hebt gehad tijdens de vlucht. De honden ruiken dit! Ze hebben geen problemen mee als je zegt dat je fruit in je tas hebt gehad.

wees er van bewust dat hotels niet de meest goedkope opties is!

groet,