afstand

• Peter

Ik denk dat de volgende afstand te doen is op 1 dag:

Rockhampton - Airlie Beach

Vertrek na ontbijt rond 08.00 uur en aankomst 18.00 uur Airlie Beach met geregeld even stoppen.

Iemand daar mee oneens?

• Freek

Hoi Peter,

De afstand is ongeveer 500 km. Ik reken altijd in Australië op ca. 60 km per uur. Je kunt dan uitrekenen hoe lang je er over doet. Voor een dag is dat best te doen.

De wegen zijn vrijwel altijd tweebaans en daar gaat al het verkeer over heen. De verwachting van lange, rechte, vlakke wegen gaat zeker niet op! De meeste wegen hebben veel bochten met regelmatig hoogte verschillen en het is vaak drukker dan je denkt, dus even een grote vrachtwagencombinatie inhalen is er niet altijd bij en je kunt ook een hele tijd achter een paar campers zitten die niet harder gaan/willen dan 80 km/u. Ook stop je onderweg wat vaker om te rusten en/of foto's te maken.

Succes,

Freek.

• Vincent (australie)

Beetje afhankelijk van de datum, de zon gaat in Australië eerder onder dan in Nederland en vooral het laatste stuk naar Airlie Beach gaat door bushland (in ieder geval was dat 6 jaar geleden nog zo) ik heb dat stuk dus gereden in het donker en ben me rot geschrokken van het vele wild (kangoeroes en ander spring en loopspul) wat langs de weg huppelt. Dus dat zou ik wel meenemen in je route.

• Paul

Hoi,

Wij hebben precies rit in mei dit jaar gereden.

Was enorm slecht weer, veel wind en regen.

We hebben dus niet al teveel stops gemaakt.

We zijn rond 07.30 uur vertrokken en kwamen rond 14.30 uur aan in Airlie Beach.

Het kan dus best.

• Diana Bloemen

Wij hebben dezelfde rit gemaakt, gelukkig wel met mooi weer, in tegestelling tot Vincent….

Omstreeks 09:00 vertrokken en rond 16:00 in Arlie Beach met zo links en rechts wat stops. Als je 2 nachten blijft, heb je tijd genoeg om te genieten van de heerlijke sfeer in dit leuke stadje.

• Peter

Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties!

Gr Peter