ervaring Britz 2-persoons camper

• Irm@B

Hallo allemaal, wij willen in oktober dit jaar een gedeelte van de westkust doen in 4,5 weken. Stukje naar boven en zeker ook onder Perth de boel verkennen. Wij hebben 5 jaar geleden rondgereden met een KEA en dat is heel goed maar wel prijzig. Nu denken we over een Britz Venturer, de opvolger van de Elite. Graag hoor ik ervaringen van mensen met een camper van Britz.

Alvast bedankt!

Groetjes van Irma

• sylv

hoi,

mooie camper. Geen ervaring met britz, alleen weet ik dat ze veel duurder zijn dan als via andere verhuur bedrijven huurt. wij hebben het via een verhuur bedrijf in volgens mij alkmaar gedaan. kwam goedkoper uit en je heb als er problemen zijn in australie nog iemand achter de hand in nederland. zij huurde weer via Autotravelsbahn. via Nederland was het trouwens goedkoper. goede ervaringen met dit bedrijf. campers zagen er goed uit.

bedrijf is aussierental

via britz zouden wij veel duurder uit zijn geweest. je hebt nog veel meer bedrijven en schrijf ze allemaal aan en vergelijk.

succes

• sylv

nog een aanvulling. wij misten in de camper geen wc. overal op campings goede voorzieningen en overal openbare toiletten.

• Jeroen

Hallo,

In 2008 hebben wij het traject Darwin - Perth gedaan met een 4X4 Toyota Landcruiser van Britz. Camper is goed bevallen. Klein, maar voor 2 personen prima. WC en douche heb je niet nodig aan boord, die hebben ze overal op campings e.d. Ik heb toen wel wat prijsvergelijk gedaan, maar op dat moment hadden we gewoon een prima deal bij Britz.

Ik weet niet wat je reisplan precies is, maar het stuk tussen Darwin en Broome, the Kimberly met the Gibb River Road was voor ons wel het hoogtepunt van die trip.

Het stuk onder Perth gaan we dit jaar verkennen, over een paar weken gaan we die kant op! (Dit keer met een campertje en 2 kids :-))

Groeten

Jeroen

• leon

probeer cheapcamper eens. maar ook Fivesense ,deze lijkt duur maar de offerte is scherp.zat maar een verschil in van 50 euro. En dat was op een huurperiode van 38 dagen. En het waren of de 6beth of de 4wd van Maui/britz.En ze kunnen je veel info geven. Wij gaan nu voor de 12x dus een beetje kijk hebben wij wel.Maar let wel dat zijn flextarieven en dat wil nog wel eens verschillen.

• P@ul

Wij hebben een aantal keren de Britz Elite gehuurd. Wisselende ervaringen. Ze kunnen meen ik 1-3 jaar oud zijn. Wij hebben 2x een wat oudere gekregen. 1x kregen we een upgrade naar de Maui. Zeer luxe. Het jaar daarop weer een oudere Elite, die het al na een paar 100 km het niet goed deed. Ze proberen je uiteraard van afstand te helpen, maar ik vind dat niet zo'n succes. Een eind omrijden, net een garage die een ander merk beter beheerst. De camper is tenslotte omgeruild voor een grote Explorer. Ze proberen je echt te helpen, maar het kost je vaak wel één of twee dagen. Ze zijn dan ook wel weer bereid je het geld voor die dagen terug te geven.

Kortom, service geen probleem, maar wellicht hebben wij net pech gehad de wat afgeragde campers te krijgen. Bij Apollo overigens vergelijkbare ervaringen en nog een keer een andere maatschappij, waarvan de deur steeds uit de rail liep. Maar wij vinden het prijsverschil met de (nieuwere) Kea en Maui ook wat fors.

Maar ik heb ook wel gehoord, dat mensen van Apollo en Britz een vrijwel nieuwe camper kregen.

• leon

Hallo Paul,

Wij hebben in 2003 ( 3berth) 2004/2005/2009 4wd en 2011( 6beth in nw zeeland)een voertuig van Apolle gehuurd. Per saldo altijd na einde huur wat geld terug gekregen omdat er auto wat was.Je kunt het zo gek niet bedenken wat .( soms zelfs verloren dagen), Maar je vakantie is en beetje verziekt. En zelfs in Adelaide een grote mond van een of andere tang .Ik hoorde wat aan de motor en zij liet iemand luisteren die een gehoor probleem had!! Ik ben een zeer technisch iemand. Maar er was niets aan de auto. Ik ging niet akkoord naar de toyota\ dealer. Die zei. die auto had gegarandeerd op de track in gestort( 4wd). Er bleken 2 verstuivers defect te zijn. Hij zou die nacht aan een andere Apollo door werken ,zo dat wij de volgende dag een goede auto hadden. Een top garage.Maar de volgende de dag was mevrouw wel zeer pissig.( omdat we het geregeld hadden buiten haar om) Maar we hadden een goede auto.Wij hebben goede ervaringen met Kea 4beth st ( te duur) maar Britz en Maui 4beth en de 4 wd is een goede prijs voor een goede kwaliteit. Het is natuurlijk wel bij ontvangst om alles goed na tekijken. o ja wij hebben ook gehuurd bij NQ was super goed, maar ja bestaat niet meer.

• Margreet

Inderdaad Paul, dat overkwam ons.

In NZ kregen we van Apllo een 2 persoonscamper mee met beginstand van 26,2 km, zelfs de handyman moest eerst in de manual kijken voordat hij de vragen van mijn man kon beantwoorden.

Wel hebben wij de ervaring als je rechtstreeks via het internet een camper boekt men niet zo soepel is dan wanner het contract via een agent in Nederland loopt.

Toen wij in 2010 vanwege de vulkaan in IJsland een aanpassing wilden hebben, kon dat niet geregeld worden, terwijl we van een recent agent hoorden dat Apollo heel soepel voor zijn klanten dingen veranderde. Maar ja, wij hadden via Dutch Down Under de camper gereserveerd en toen die de stekker uit hun bedrijf trokken moesten we het verder wel rechtstreeks met Apollo regelen.

Daarbij komt ook nog dat we onlangs hoorden dat Nederlandse vertegenwoordigers iets onder de internetofferteprijs zouden zitten.

@ Irma, voor onze komende reis in 2014 krijgen wij ook de Venturer, maar dat is dan te laat voor jullie.

Margreet.

• sylv

wij hadden toen gekozen voor een camper met automaat. Iets duurder maar mijn vond het een stuk prettig rijden en zeker als je niet veel in NL rijd.

• Marian

Heeft iemand van jullie ook ervaringen of een mening over de verzekering en het eventuele afkopen van eigen risico door een bonus pack of value pack?

Ik zag dat je dit bij Britz kunt afkopen van 7500 tot 500 dollar per schade maar daar betaal je dan dik 1000 dollar voor. Is dit reeel? Ik heb geen idee in hoeverre het rijden van schade voor de hand ligt…

Wij willen met de bushcamper 4WD vanuit Perth langs de kust en door het binnenland weer terugrijden. Heeft iemand ervaring met schade en hoe snel je die oploopt? En zouden jullie voor zo'n relatief hoog bedrag toch het eigen risico afkopen?