Hallo Sonja,
Wij zijn december 2011 met een 3 jarige en een 6 maand oude baby 6 weken naar Australië geweest.
Het was niet de eerste keer met een kind op vakantie, maar wel de eerste keer met ze vieren…..
Achteraf zou ik het zo weer doen, maar ter plaatse dachten we soms, tsja nu kunnen we dit en dat niet doen!
We hadden een camper (4 berth) met alles erop en eraan, vaak sliepen we op campings maar soms ook campeerde
we wild.
Grootste nadeel vonden we dat we bijvoorbeeld geen lange wandelingen konden maken en je oprijd naar bed moest gaan.
Bijvoorbeeld Fraser Island vonden wij geen succes, met je 2 kinderstoelen de bus in, met je 2 kinderstoelende bus uit de boot op, de boot af met je kinderstoelen, volgende bus in etc. Plus nog je verschoonspulletje! Lake mc kenzie, kwamen we aan, lopen naar het strand…….. Ja hoor poep luier, verschonen op het strand, nog wat foto's en je kon weer terug.
Trouwens dit is alleen als je met zo' n organisatie gaat als je zelf een 4x4 heb zal het iets relaxer zijn behalve dat je kinderen niet wagen ziek moeten worden!
Maar voor de rest kun je een hoop doen, oud en nieuw in Sydney gevierd, als je genoeg geld heb ga mee op zo'n cruise!
En niet het park in, zo druk en warm en weinig te doen voor de kinderen!
Australie is goed ingericht om te reizen met kinderen, bijna elk winkelcentrum had wel een babyverschoon plek, echt ideaal als het bloed heet en je toch boodschappen moet doen.
Tickets? Je gelooft het niet maar pas op 20 oktober boekte wij onze tickets……. Vertrek 9 dec!!!!
Beetje last minute, maar er kwam zo' n mooie aanbieding langs dat we dachten……Lets go!!!
Met ze vieren waren 3000 euro kwijt, we vlogen met Malaysian airlines, dit was 1 van de 2 maatschappijen die voor die prijs aanboden, de ander was Emirates. Je moet wel flexiebel zijn met vertrek data en terug komst.
De camper hebben we de hoofdprijs betaald, bijna 5000 euro, maar het kan goedkoper maar dan krijg je een kleinere camper.
Tsja schiet me nou effe niks meer zo te binnen, maar mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel, o ja 20 uur vliegen kan voor sommige kinderen heel lang zijn, onze baby had het top, ze eigen bedje!!! ( bassinet)
Groetjes,
Fadol