Darwin - Broome of Darwin - Gibb River road - Darwin

• Ineke

Beste Forumleden,

Volgend jaar (juli/augustus 2014) willen we graag in ongeveer 4 weken het traject: Darwin - Broome afleggen.

De eenvoudigste route is: Darwin - Litchfield - Kakadu - Katherine - Kununurra - detour naar Bungles Bungles - Gibb River Road - detour naar Fitzroy Crossing - Derby -Broome.

En daarna weer terug vliegen met een binnenlandse vlucht naar Darwin.

Alternatief zou zijn:

Darwin - Litchfield - Katherine (Katherine Gorge) - Kununurra - Gibb River Road - Fitzroy Crossing - Bungles Bungles - Kununurra - Katherine (Edith falls) - Kakadu - Darwin. We gaan in dat geval niet naar Derby en Broome.

Voordeel van deze route: goedkoper. Geen hoge kosten voor een extra binnenlandse vlucht van Broome naar Darwin en geen kosten voor het inleveren van de 4wd in Broome. Volgens mij kan dat wel oplopen tot zo'n 800 euro.

Nadeel van deze route: je legt 600 km twee keer af: Kununurra - Pine Creek. En de totale route is zo'n 200 km langer.

Heeft iemand ervaring met dit alternatieve rondje?

Of is het toch beter om van Darwin naar Broome te rijden, en de hogere kosten gewoon voor lief te nemen?

p.s. zijn er maatschappijen die geen extra kosten rekenen voor het inleveren van de auto in Broome?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Groet Ineke

• Margreet

Hallo Ineke,

Broome is een z.g remote-depot dus is het altijd duurder om daar van voertuig te veranderen/ in te leveren.

Ervaring leert ons dat de heenweg heel anders is dan de terugweg, dus dan zou het niet zo erg zijn om terug te rijden.

Margreet.

• Marcel

Ik zou zelf geen binnenlandse vlucht terugnemen vanuit Broome. Gewoon terugrijden.

Als je niet via de Gibb River Road teruggaat dan kan je gewoon de reguliere snelweg nemen en onderweg stoppen bij de Bungles.

De route Darwin - Broome - Darwin is zeker te doen in 4 weken tijd. Natuurlijk moet je keuzes maken over wat je wil zien maar het kan. Zeker omdat je zonder kinderen bent kan je af en toe wat langere rijsdagen inplannen.

Op http://www.kimberleyaustralia.com/ kan je trouwens heel veel info terugvinden over het gebied en de reis die je wilt gaan maken.

• Ineke

Bedankt. Dan plan ik inderdaad een round trip.

kimberleyausralia is mij inderdaad bekend. Ik heb het nog niet besteld, maar ik verwacht daar veel tips uit te kunnen halen.

Met name voor leuke kampeerplekjes.

groet Ineke

• leon

hallo Ineke,

je hebt het over een auto. De gibb river en de BB zijn niet tedoen met een normale auto. Hoewel de GB met ervaring dit tedoen is maar de verhuurder zal dit niet toe staan. en om de 52 km naar de BB ( vanaf de grote weg)terijden heb je zo'n 2.5 uur nodig met een 4WD als het tegen zit.Is dit jullie 1x naar OZ? verkijk je niet op de kilometers die je maakt.

• Ineke

Hallo Leon,

Dit is inderdaad voor ons de eerste keer Australië. Zie mijn stukje bij “Stel je even voor”.

En we gaan ook zeker een 4wd huren.

groet Ineke

• leon

leuk, om de verslagen te lezen van Afrika. Hebben wij ook bezocht en het plan van mij is volgend jaar weer terug tegaan( mijn partner weet dat nog niet).misschien hebben wij dan nog vragen aan jullie.

• leon

o ja zie natuurlijk ,stel voor en het “smoelenboek( samen met mijn partner ”)

• Ineke

Leon,

We beantwoorden graag vragen over Afrika. En er is natuurlijk ook een forum waarop veel te lezen is.

• Marcel

In the west australian staat een artikel over the gibb river road. Leuk om te kezen en wellicht heb je er ook war aan.

http://au.news.yahoo.com/thewest/travel/a/-/wa/16181017/the-road-more-travelled/