Of het goud is uit de eigenlijke mijn weet ik niet, maar de souvenir winkels hebben in ieder geval een flake of goud te koop in kettingen en zo. Er is er 1 in Hannans street. Maar de beste plaats om te kijken of ze wat hebben of anders te vragen is bij de superpit shop in Boulder (Boulder is zeg maar een wijk van Kalgoorlie). Van daaruit regelen ze ook de tours. Er is elke dag een blast en in die shop kunnen ze je ook vertellen hoe laat het die dag is zodat je op dat moment bij de superpit outlook kan gaan kijken. De perth Mint in Perth maakt voornamelijk munten maar heeft ook wat jewellery
Langtrees gaf ook altijd interessante tours, dat was een brothel, maar sinds we verhuist zijn, is het nu geloof ik een hotel. Op zich is er niet superveel in Kalgoorlie maar er zijn leuke plaatsjes om even te kijken zoals de kanowna cemetery, two up shed, Ora Banda of Broad Arrow tavern om wat te gaan lunchen. Wat verder op is Cave Rock, maar dat is een stukje over een onverharde weg richting Kambalda. Heeft wat weg van wave rock. Kambalda heeft ook de salt lake sailing, ook leuk en als je van Kalgoorlie naar Kambalda rijdt, kijk dan in de bomen, daar hangen allerlei fluffy toys, teddy bears etc.
Als jullie naar Esperance gaan, is het best de moeite waard om Frenchman peak te beklimmen, mooi uitzicht. En vergeet de vele stranden niet. Wharton beach is geweldig (net als Lucky Bay natuurlijk).
Anyway, heel veel plezier tijdens jullie reis. Ik heb 4 jaar in Kalgoorlie gewoond en woon nu in Australind bij Bunbury dus als jullie vragen hebben, stel ze gerust.
Jo