Queensland !!

• Elly

Hallo ,

iemand tips voor Queensland ?

• leon

Tip, ben je lid van de bieb? Haal de lonely planet. lees dit door en stel dan gerichte vragen.. er is zoveel te zien en te doen.Maar ook op het prikbord worden veel vragen beantwoord.

• Frank

Wat een rare vraag! (td) Wat wil je hiermee bereiken?

Kennelijk heb je geen enkel idee hoeveel tips er over deze enorme deelstaat aangedragen kunnen worden, dat loopt in de vele honderden zo niet meer….

En dan heb je het nog maar over de kustregio's en niet eens over het binnenland. Goede tip van Leon, de LP van Queensland is een uitstekende reisgids.

• Elly

Niet zo rare vraag hoor , gewoon wat tips van iemand om te gaan bekijken . En ja reisgidsen zijn mij bekend ( Insight Guide , Lannoo's ) noem maar op !!!!!!

Of ervaringen van een ander wat betreft Queensland . ;)

• Diana Bloemen

Tips: Atherton Tablelands (in de buurt van Yungaburra grote kans om het vogelbekdier te zien in de plaatselijke creek), Undara NP (lavatubes), een paar dagen niks doen op een eiland in het GBR, een vlucht over het GBR, Whiteheaven Beach, Australia Zoo, Port Douglas i.p.v. Cairns als je van iets meer rust houdt, Cairn i.p.v Port Douglas als je van iets meer drukte houdt, Cape Tribulation, Mossman Gorge (smeer je in tegen zandvlooien), de zondagsmarkt in Port Douglas, snorkelen of duiken in het GBR (met zeilboot als je niet zeeziek wordt, met catamaran als je snel zeeziek wordt), en als je het échte Australië zoekt, wegblijven uit Queensland, m.n. de Gulfcoast. Maar dit laatste is puur op persoonlijke titel. We hebben al behoorlijk veel van het continent gezien (in november gaan we terug naar WA) maar Queensland vonden wij tot nu toe het minste. Begrijp me niet verkeerd: Queensland is echt wel mooi en we hebben daar 6 prachtige weken gehad, maar wij vonden het een beetje 'amerikaans“…..ik wil hier niemand tegen het zere been trappen en ik weet niet of ik wel het goede woord gebruik, maar in ranking staat Queensland bij ons als provincie onderaan het rijtje als het gaat om het echte ”Australië-gevoel".

Succes met plannen!