Regenseizoen ook in outback?

• zonja79

Hoi,

Omdat wij overwegen de route Cairns-Sydney af te leggen in dec/jan, pakken we waarschijnlijk een deel regenseizoen mee. Ik zit me af te vragen hoe de regen in de outback is. Stel dat het dagen regent aan de kust, heeft het dan zin om via de outback te gaan rijden?

Groet,

Sonja

• leon

Het nadeel in de outback is dat er maar een paar wegen zijn. En als die afgesloten zijn heb je echt een probleem.Wij hadden afgelopen jaar febr /mrt heel veel problemen. En we reden nog wel in een 4WD en we zaten echt in de Outback. zowel de NT als Queensland en SA . Alles onder de lijn Brisbane/Alice.

menig maal een track gereden en nafloop achter onze rug ROAD CLOSED en dan hadden wij het met veel geweld gereden . Was dit maal onze slechtste vakantie ivm regen in OZ. En het is niet de regen van Nederland, maar dit gaat met centimeters tegelijk in het uur!!!

• Peter W

>hoe de regen in de outback is.

google eens op Bedourie,QLD. Flood in 2009 en 2011. Meer outback dan dit zal je het niet vinden. Maanden afgesloten van de bewoonde wereld. Wij zagen in 2012 de film in het visitor center waarin een OZ familie vertelde over hun caravan tocht die maanden oponthoud betekende en zelfs grote problemen: de ATM werkte niet meer en ze moesten werken (shire) voor de kost.

We zagen veel outback communities met een ringdijk: maar de wegen zijn dan nog steeds langdurig afgesloten.

• -+Henk+-

Gewoon niet ten noorden van Brisbane komen in dec. jan. Veel verstandiger om in NSW of Victoria te reizen - daar is trouwens meer te zien dan in noordelijk QLD. (vind ik).