Broome en betaalbaar gaan nooit samen vanwege de hoge achterlatingskosten van een honderd of 7 tot wel AUD1000.
Geen idee hoeveel tijd jullie hebben anders zou je kunnen overwegen om van Perth naar Darwin of andersom te gaan reizen.
Met een gewone camper mis je behoorlijk veel tussen Perth en Broome hoewel er altijd genoeg mensen zijn die dat tegen zullen spreken.
Ik was blij dat wij de 2e keer met een 4WD camper op pad waren want we vonden het tijdens de eerste trip niet echt lollig als je elke keer opnieuw aan een bord/afslag voorbij moest gaan welke leidde naar een mooie plek die helaas alleen via een onverharde weg bereikbaar was. :X
In juli en augustus gaan we opnieuw die kant van Australie op, nu van Darwin naar Perth en uiteraard zal dat per 4WD zijn.
We trekken er ook nu weer 6 weken voor uit, dit deden we de vorige keer ook op aanraden van het bedrijf waar we de camper hadden geboekt en dat is heel goed bevallen.
Eigenlijk zouden we nog wel 2 weken langer onderweg willen zijn maar de baas hè…. ach ja, we mogen al blij zijn dat we wederom ruim 6 weken pleiten mogen. (
Hier is denk ik voor jullie wel nuttige informatie te vinden, 't is op de website van Australia Campers waar we opnieuw onze 4WD camper hebben geboekt:
http://www.australiacampers.com/faq.htm#vervoer_perth_darwin Die lui weten erg veel over allerlei onverharde routes dus ik zou zeggen, doe er jullie voordeel mee mocht je per 4WD op weg gaan.
O ja, als je daadwerkelijk per 4WD in WA en de NT gaat reizen dan moet je er wel rekening mee houden dat je aan de vrij late kant bent met boeken omdat de flexprijzen al aardig zijn opgelopen.
Wij hebben de 4WD in oktober vorig jaar geboekt toen de prijzen voor juli en augutus nog acceptabel waren (wij hebben bij Australia Campers AUD6216,- betaald voor 42 dagen huur, een Cheapa 4WD).
Het is zo dat hoe langer je wacht hoe meer poen je kwijt zal zijn!