Apollo Trailfinder of Adventure?

  • Ineke

    Hallo Australië fans,

    Volgend zomer willen we , mijn man en ik, graag naar Australië en ik ben nu druk bezig met het boeken van de vlucht en de auto.

    We reizen ongeveer 26 dagen vanuit Darwin naar Gibb River road , Kakadu, Litchfield en Bungle Bungle.

    We zitten te dubben tussen een Apollo Trailfinder en een Apollo Adventure. Beide met een leuke buitenkeuken.

    Heeft iemand ervaring met één van deze twee auto's?

    Tot nog toe heb ik de volgende voor -en nadelen gevonden:

    Trailfinder: Voordelen:180 litres fuel tanks, fuel consumption 12 litres per 100 kilometres. Nadelen: gescheiden slapen, want de bedden zijn wel erg smal.

    Adventure: Voordelen: 1 groot bed, waardoor je de rest van de camper kunt gebruiken voor je bagage & goedkoper. Nadeel: 115 liter fuel tank, fuel consumption 14 liter per 100 km.

    En hebben jullie tips om ervoor te zorgen dat je geen problemen krijgt met je auto. Ik lees veel vervelende verhalen over loszittende trap treden, lege gasflessen, accu's die niet goed opladen e.d.

    Alvast bedankt voor jullie tips.

    Groet Ineke

  • Margreet

    Hi Ineke,

    Over de type campers die jij noemt kan ik je niets vertellen, in 2010 hadden wij een ander type 4WD camper van Apollo.

    Tot nu toe hebben wij altijd van Apollo gehuurd, maar deze keer is onze keus gevallen op een Britz camper, want wij willen naar het Kangoeroe eiland.

    Van Apollo mag je de camper best meenemen de ferry en het eiland op, maar als er wat gebeurt dan zijn de wegsleepkosten tot aan Adelaide voor jou, terwijl Britz dat risico gewoon meeverzekerd heeft en ook niet moeilijk doet als je een stuk gravelroad rijdt (geen 4WD)

    Apollo heeft ook een leeftijdsgrens, aan boven de 75 jarigen verhuren ze niet meer, andere verhuurders maken daar geen punt van, zolang je een geldig rijbewijs hebt dan verhuren ze je graag.

    Apollo is snel gegroeid, is een goedkopere maatschappij en moet hun winst halen uit het toepassen van striktere regels en mogelijk bezuinigingen op het onderhoud.

    Ik moet zeggen dat wij het kennelijk altijd hebben getroffen met de campers, maar wij huurden ook altijd via een agent in Nederland.

    Toen onze reisagent vlak voor ons vertrek in 2010 de stekker uit zijn bedrijf trok, moesten we zelf verder alles regelen direct met Apollo en dat ging moeizaam.

    Later hoorde ik dat Apollo via reisagenten veel soepeler reageerde toen ook nog eens een vulkaanuitbarsting vertrek uit Nederland verhinderde, terwijl ze bij ons zich strikt aan de regels hielden en niets vervangends in de aanbieding hadden.

    Groeten, Margreet.

  • Peter W

    >Nadeel: 115 liter fuel tank, fuel consumption 14 liter per 100 km.

    Dat is 800km rijden op 1 tank en dat is 200km meer dan onze gehuurde personenauto's. We hebben nooit een probleem gehad met beschikbaarheid benzine, hoogstens met de prijs. De meeste roadhouses vragen de hoofdprijs.

  • Marjan

    Hallo

    Wij hebben 3 jr. geleden de Cheapa campa 4Wd van Apollo gehuurd! via Australiacampers.nl. Wij vonden t een geweldige camper, ook met buitenkeuken, erg praktisch in gebruik. Als je specifieke vragen over deze camper hebt, kun je me mailen. Ook waren wij zeer tevreden over de bemiddeling van australiacampers!

    Groetjes en veel plezier met de voorbereiding!

  • leon

    Voor die trip zou ik de Adventure nemen.De trail is voor het echt zware werk en heeft een dikke V8 wat je niet nodig hebt.Je kunt op div plekken aan GRR tanken.geen enkel probleem. het bed is de best en veel meer laad ruimte van alle 4 wd auto's.het is wel zo, bij alle verhuurder in OZ, ze verdien het temakkelijk. Dus alles goed controleren. Wij spreken uit ervaring ( 12 in OZ) . Dit jaar met Brtiz de Canning stock gedaan. Vooraf nog gemaild dat we een goede auto wilde.( niets gezegd van deCCR) maar ook bij hun div defecten. Zelfs een lekkende kraan en dat wil je zeker niet.De auto gewoon maximaal verzekeren ,want bij schade of wat ook het verpest je vakantie.en wat maakt het op het totaal.Mocht je meer vragen hebben ik wil ze graag beantwoorden.o.ja kijk maar even op (http://www.travelhome.nl/reisverslag/perth-cairns/west-australie) dat was onze trip in 2010.

  • Ineke

    Van harte bedankt voor jullie reacties.

    Inmiddels hebben we besloten om op reis te gaan met de Apollo Adventure. Inmiddels al geboekt.

    Met vriendelijke groeten,

    Ineke